Misszandra skrev 2016-11-13 00:01:27 följande:
Min son är inne i 4e utvecklingsfasen. Han blir ilsken för minsta lilla, om hans händer försvinner (pga reflexen de har) blir han sjukt arg och börjar gråta och skrika. Om han inte når sin ena hand när han äter blir han också galen (han håller sina händer äter) han är väldigt känslig men distraherar man honom så blir han på bra humör igen direkt! Skönt de iallafall :)
OBS gnälligt inlägg
Visst är 4e fasen kul?! ;) och att den ska vara så länge.. den här fasen har gjort något med min och sambons förhållande (egentligen är det ju inte fasen det är fel på, utan på mig och sambon..). Hon kan inte vara hos honom. Hon skriker på en gång när han tar henne. Och inget vanligt gråt, utan hon skriker lungorna ur sig i ren panik. Så blir hon knäpptyst när hon kommer till mig. Han blir frustrerad för att han känner sig hjälplös och tar ut det över mig. Han är så otrevlig och säger så otrevliga saker.. han försöker inte ens dölja det när vi har gäster utan blir nästan ännu elakare då och dumförklarar mig på en gång.. han har blivit som en annan person senaste dagarna. Som att han är avundsjuk på mig. Hon är inte så lätt nu och blir så där frustrerad som du beskriver, Misszandra, så jag blir också väldigt slut när jag får kämpa själv med henne utan att kunna få avlastning. Och så blir jag irriterad över att inte sambon kan hjälpa till. Han har typ gett upp nu så han lägger henne i sängen på rygg, lägger sig bredvid på rygg så hon inte ser honom, hon börjar skrika och han "ser du hon vill inte va hos mig." Ne men de är ju fan klart när du är sådär tråkig! Jag säger "men sjung, lek eller nåt då. Hon måste bli underhållen hela tiden annars skriker hon." Han "'jag har ju försökt"....
Jag försöker verkligen hålla minen och ignorera hans elakheter för jag vet att han innerst inne är jätte ledsen. Men det tar verkligen på krafterna och jag blir nog mer sårad än han :(
Hörde att dottern pruttade nu och det lät som att det kom bajs. Jag är väldigt täppt i näsan så känner ingen lukt. Bad sambon byta hennes blöja (vi har kommit överens om att han ska göra det på nätterna om han inte börjar tidigt på jobbet). Hon skriker mer än vanligt och tydligen va blöjan nästan tom. Han kommer tillbaka och man får höra att man är sämst som inte kan skilja på en full och en tom blöja.. jag får inte ens lämna över henne till honom för att gå och kissa för då tycker han att jag går på toa hela tiden och att jag har fel på systemet och borde gå till doktorn... ?!?!?!
Idag är det fars dag och han ska få en jättefin kopp med en bild på han och vår lilla tjej. Har slagit in den riktigt omsorgsfullt och lagt väldigt mycket tid på det. Men nu har jag bara lust att kasta paketet i väggen och säga åt honom att dra åt helvete.. hoppas han blir sig själv snart igen :/