• moen

BF Augusti 2016

Ingen av er som redan har barn som har erfarenhet av tänder och amning? :)

• moen

Okej ja då ska jag försöka va lugn haha ?? Hon är en riktig bitare och har alltid varit..

• moen

Oj det ska inte va frågetecken där :) råkade lägga in en emoji

• moen
    Mulan91 skrev 2016-11-24 23:59:20 följande:

Hoppas hon lägger av med bitandet då xD

Har du förresten hittat någon trevlig öppen förskola än? :)

Nja vi har bara varit i kyrkans öppna förskola (går nästan varje fredag) och och varit en gång på en i Sätra :) den på kungsätravägen. Skulle vilja gå oftare/ till andra men har inte riktigt hittat sällskap än :/ brukar gå med två andra men dom är lika gamla (30+) och börjar bli väldigt tighta :( du då?
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-11-26 15:08:36 följande:

Jag fattar! Jag har nt varit på nåt alls än haha :/ börjar bli dags! Just nu är mini lite gnällig (en sån där utvecklingsfas tydligen) men när d e över tänkte jag ge mig på nåt! Vilken kyrka gick du till? :)

Den i Skärholmen :) som ligger där på torget bredvid fruktståndet (de som inte ser ut som en kyrka). Är tyvärr inte så många gånger kvar då de gör juluppehåll :( ja hoppa den är klar snart! Jag följer gärna med :) om du hittar någon själv får du gärna tipsa :D finns ju en del öppna förskolor i området
  • moen

Idag fick våran lilla tjej sin första smakportion :) Va jättekul och hon älskade de! Potatis och majs ;)

• moen
    Misszandra skrev 2016-11-26 17:44:50 följande:

Jag har fuskat lite, min son har fått smaka på clementin och äpple, ett tag. Han suger ut safterna, igår fick han smaka havregrynsgröt och idag mosad avokado. Han verkligen älskar det, men minerna han gör är ju bara för roliga. Tur man har kamera så man kan föreviga ögonblicken!

Haha ja de ser kul ut :'D de e tur att man har kamera!! Hmm har hört att man inte ska ge dom frukt tidigt för det är för sött?

Ikväll ska vi börja borsta tandsingarna också :D Stora tjejen!
  • moen
    Misszandra skrev 2016-11-27 14:28:57 följande:

Jag har också hört det men han är så nyfiken på allt och blir glad över all mat jag stoppar i hans mun, sen tkr jag frukt är bra oavsett hur sött de än är, så det struntar jag i. Han blir nämligen lika glad över havregrynsgröt som han blir av en clementin. Så det har inte satt några spår hos honom!

Åh herregud, har hon redan fått tänder? Jag hoppas min inte får innan jag slutar amma. Han har börjat bitas och hade han haft tänder hade det gjort bra mer ont än de gör nu, så tack gode Gud för det! ;0

Ja men då är det bara att köra på! :) det sägs sp mycket så man vet inte vad som stämmer. Så länge det funkar för en själv och sitt barn är det ju inga problem!

Ja hon har två små tänder :) dom där fram på underkäken. Fan vad vassa dom är.. och nu känner jag verkligen när hon biter. Man ropar ju aj automatiskt och då tittar hon bara på mig som "vadå???"! Skitunge :D <3
  • moen

Hazel, stackars liten! Ja urs de känns inge bra när dom är täppta. Vi har koksalt som sprutar en ganska stark stråle, och köljer ut allt skit hon har i näsan. Om han bara är svullen vet jag inte vad som hjälper :( hopps du fick några timmars sömn inatt iallafall.

Vi va på äventyr igår så våran lilla va heeeelt slut igår kväll! Nu har hon sovit 12 timmar (med paus för blöjbyte och mat). Hon som annars bara tar korta naps

Svar på tråden BF Augusti 2016