• moen

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-09-30 22:52:20 följande:

Jag brukar lägga honom På mage en kort stund bara, oftast ligger han på mage på mig men då "vispar" han omkring med huvudet och har svårt att hitta en bra placering för huvudet.

Ja när hon inte gråter, och det händer sällan, gör hon också så :/ fast inte på mig. Eller så envisas hon med att lägga ansiktet rakt ner i täcket och leta bröst...

Hjälper inte att hon ligger på mig heller. Hon vill att jag sitter helt annars blir hon arg :( bortskämda unge xD
  • moen
    Misszandra skrev 2016-10-01 11:47:03 följande:

Jag tror min son är lite före sin utveckling. När han föddes var han vänligt stark i nacken/ryggen och benen. Han kan nästan stå själv men lite stöd så klart. Hans nacke är lite vinglig men han håller upp huvudet helt själv och han sparkar jättemkt med benen och pratar himla mkt! Han är en liten pratkvarn. Kommer nya ljud varje dag och han skrattar jättemkt, eller ler men ibland kommer där ett skratt också. Vissa saker som han gör nu som 8 veckors bebis, har hans kusin på 4månader nyss börjat med. Så därför jag antar han är tidig? Hon kanske är sen?

Alltså min kan också hålla nacken helt själv väldigt stadigt och stå med hjälp osv. Är bara det där med att lyfta huvudet från att ligga på mage. Antingen vill hon inte för att fokuset ligger på att vara arg och skrika eller så har hon inte övat nacken tillräckligt :/ men när hon ligger på axeln lyfter hon ju upp huvudet utan problem och vrider det och så, och då lär hon ju använda samma muskler som när hon ligger på mage? Tror att kusten är sen jag :) men inte vet jag haha
  • moen
    Zarizen skrev 2016-10-01 10:38:43 följande:

Kul att jämnföra lite vad ers bebisar klarar av och hur de är i utvecklingen. Tror de är ganska lik lil B här. Han är ju 3,5 månad men inte utveckingsmässigt. Han skulle ju varit född 22/8 så ska räkna hans utveckling från det datumet. Fast jag tror han är lite före det datumet. Han sprattlar och viftar massor med armar och ben, ler, skrattar och har börjat göra lite egna ljud. Lyfter huvudet en hel del men inte helt när han ligger platt på mage. Han är ju snart 4 månader men tänker inte börja med några smakportioner än utan räknar det oxå korrigerad ålder. Alltså först i december. Tänker helamma han till februari om han vill. Sen delamma så länge han och jag orkar..

Tycker där emot att Brooklyn verkar lite före sin utveckling med tanke på att han är för tidigt född! :D känns klokt att vänta lite med smakportionerna, skulle jag också gjort.

Ska försöka helamma så länge som möjligt men risken finns att hennes tänder börjar komma snart då sambon fick sina vid 3 månader :S BVC trodde att hon också skulle vara igång snart så får se hur det blir med amning då om det blir så illa..
  • moen
    Snuttispluttis skrev 2016-10-01 13:13:43 följande:

Har också barn med stort behov för närhet. Lillan skulle helst sitta fast i bröstet dygnet runt om hon fick bestämma och min stora måste få vara i famnen/sitta i knät/kramas med jämna mellanrum för att må bra. Det är ju galet mysigt, men slitsamt.

Blir bara massa mys med andra ord! :D Kan förstå att det är lite slitsamt, och du hinner nog inte med så mycket annat än att amma och gosa :O Men tiden går snabbt så ta vara på allt gos så får resten lämnas till senare ;)
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-10-01 14:02:26 följande:

Tror d bästa är att inte jämföra sitt barn med andra, stressa inte Moen, alla barn är olika och tycker det e fel att försöka få de att passa i en mall när dom är så små.. Hon kmr säkert ligga på mage närsomhelst! :)

Förresten, nån som testat "pysventil"? Min son är så gasig! Han sväljer mycket luft tyvärr :/

Precis :)

Vi kör på Windi och funkar utmärkt när man märker att hon kämpar med magont och fisar :D
  • moen
    Zarizen skrev 2016-10-05 13:08:54 följande:

Hur ska ni göra med föräldraledigheten?

Min sambo har överlåtit allt han kan till mig (förutom sina 90 dagar som han förmodligen kommer spara). Behövde inte ta ut föräldradagar förrens nu då jag fick tfp när vi låg på neo och sen tog jag ut min sparade semester. Nu tar jag mellan 4-5 dagar i veckan och planerar att vara hemma 1 år till och börja skola in på dagis i okt 2017. Då har jag räknat med att ha sparat ca 40 dagar. Kanske kan spara lite mer om jag tar ut lägstanivådagarna oxå samt jobbar lite extra längre fram.

Tar som mest ut 4 dagar i veckan men vi ska kanske ändra till 3. Ska dela så vi är hemma hälften var :) Enligt planerna nu ska vi va hemma 1år och 7 månader men om vi ändrar till 3 dagar blir det säkert längre. Vi ska se om vi kan få det till 2 år. Så ett år var :)
  • moen

Misszandra, ja hon har varit förbi den fasen, varade bara i någon dag

• moen

Nice..! Sambon kommer hem nu kl 9 efter att ha spytt på jobbet (han jobbar på förskola med de yngsta). Tydligen magsjuka. Snälla snälla.. vill inte att jag eller lilltjejen ska vara smittade..!! Tror ni hon blir smittad lätt eller tror ni hon är rätt skyddad med tanke på att jag ammar? Han pussar ju henne hela tiden och senast innan han drog för att jobba :'( suck

Svar på tråden BF Augusti 2016