Zarizen skrev 2016-10-01 10:38:43 följande:
Kul att jämnföra lite vad ers bebisar klarar av och hur de är i utvecklingen. Tror de är ganska lik lil B här. Han är ju 3,5 månad men inte utveckingsmässigt. Han skulle ju varit född 22/8 så ska räkna hans utveckling från det datumet. Fast jag tror han är lite före det datumet. Han sprattlar och viftar massor med armar och ben, ler, skrattar och har börjat göra lite egna ljud. Lyfter huvudet en hel del men inte helt när han ligger platt på mage. Han är ju snart 4 månader men tänker inte börja med några smakportioner än utan räknar det oxå korrigerad ålder. Alltså först i december. Tänker helamma han till februari om han vill. Sen delamma så länge han och jag orkar..
Tycker där emot att Brooklyn verkar lite före sin utveckling med tanke på att han är för tidigt född! :D känns klokt att vänta lite med smakportionerna, skulle jag också gjort.
Ska försöka helamma så länge som möjligt men risken finns att hennes tänder börjar komma snart då sambon fick sina vid 3 månader :S BVC trodde att hon också skulle vara igång snart så får se hur det blir med amning då om det blir så illa..