• moen

BF Augusti 2016

Självklart borde alla få bestämma själv! Det är sjukt att man inte får det :S men jag tycker det är lite synd att pappan inte "vill" (vet inte om det är rätt ord?) vara hemma så mycket som möjligt. Även fast jag gärna skulle vart hemma hela ledigheten själv så skulle sambon få en fot i röven om han ens frågat om jag kunde ta hela själv. För mig är det viktigt att båda föräldrana är delaktiga. Tycker inte att ekonomin går före mitt barn. Även fast jag är arbetslös kommer sambon ta hälften av ledigheten ändå

• moen

Mulan, jag och några mammor ska träffas och gå på babyrytmik som hålls på en av de öppna förskolorna här i orten :) måndag kl 14 ska det vara. Du får gärna hänga på om du känner för det :D vi träffades en gång tidigare på ett info möte på BVC

• moen
    Mulan91 skrev 2016-10-11 11:01:53 följande:

Åh tack för inbjudan! Hade dock besök :( men nästa gång kanske? Kram :)

Ah va synd! Absolut :) vi ska på babyswing (som rytmik) på fredag med. Den som är på fredagar har varit lite bättre än den igår. Men är i kyrkan (ingen av oss är troende xD råkade svära sist..) :) Vi kommer hitta på andra saker framöver med så bara att säga till om du känner dig sugen på att följa med någon dag!
  • moen

Lycka! Min stora lilla tjej sitter själv! Va sjukt det känns <3 hon som fortfarande inte vill lyfta huvudet när hon ligger på mage men vet att hon kan när hon ligger på axeln och så. Men sitter?! Själv?!! :D

• moen
    Misszandra skrev 2016-10-15 14:04:03 följande:

Hur gammal är hon? Menar du om du sätter henne på golvet så sitter hon kvar? :0 

Hon är ju en dag äldre än din. Ja nu jäklar kan hon sitta :D hon är precis som jag, hoppade över krypandet och satte sig direkt! Hon kommer väl åka på rumpan som mig också då haha
  • moen
    Misszandra skrev 2016-10-15 19:24:02 följande:
    Fan haha, jag blev lite nervös så var tvungen att kolla upp det, hittade en tabell och att sitta själv är 5-6 månader tidigt, och din är inte ens 3. Hon måste ha en väldigt stark rygg och mage! Va roligt när det händer grejer :D känns lite som att det händer smågrejer hela tiden men inga såna stora, det känns som han försöker vända sig men klarar inte det riktigt än.
    Ja hon försöker vända sig hela tiden men inte fått in snitsen än :) för att komma upp till sittandes måste hon ha lite hjälp genom att man tar henne i händerna. Hon försöker göra som situps men kommer bara halvvägs utan hjälp x'D tyckte också det kändes konstigt att hon satt och om jag inte tagit bild på det skulle jag inte ens tro på mig själv även fast jag såg det med egna ögon :D Sambon och jag satt och jublade
  • moen

Btw, flera i mammagruppen sitter bra också. Ena är 4 månader och sitter helt själv, andra 3 månader och sitter med stöd och kryper kortare sträckor. Så vet inte hur väl den där tabellen stämmer Misszandra :)

• moen

Haha ja nej jag vet inte :D är kanske våra barn som är stjärnor ;)

• moen
    Misszandra skrev 2016-10-16 18:29:40 följande:

Idag speciellt men även vissa andra dagar vägrar min son äta från mitt vänstra bröst, det är alltid vänster också. Idag har han totalvägrat hela dagen, den är totalt sprängfylld nu. Har ni varit med om att era barn gör så? Eller vet ni vad det kan bero på? Man blir ju nervös!

Han bara skriker och vrider huvudet ner i madrassen eller åt andra hållet, men ger jag andra bröstet så tar han det direkt. Blir galen, har testat olika ställningar, liggandes i sängen, sittandes med amningskudde även sittandes i mitt knä vänd mot mig men han vägrar! :O hjääälp ..

Har du även testat att lägga han på hans vänstra sida så som han ligger när han äter från högra bröstet? Han kanske inte gillar att ligga på hans högra :) Om inte så testa att amma honom som när han ska äta från ditt högra bröst fast ge honom vänstra :) med fötterna utåt om du förstår hur jag menar
Svar på tråden BF Augusti 2016