• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Gemmy
    Sommarmalva skrev 2016-01-18 20:17:43 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag kan också ligga o känna efter men jag är bara i 13 och det är nog ganska osannolikt att jag skulle känna något redan. Men efter att ha sett Liten på ul idag streckandes och stretchandes så vet man ju att den verkligen rör sig. Tycker det är svårt att veta vad som är vad i början. Nu är jag så gasig med så det förvillar ju endel. Längtar verkligen efter att kunna lägga handen på magen och få en liten buff tillbaka.
    Går in i vecka 16 på fredag.
    Tycker också att det är jätte svårt att veta om det är bebisen eller tarmarna, men man vill ju så gärna känna att det är bebisen. 
    Åh jag med! snart så förhoppningsvis :)
  • gladatjejen86
    Sommarmalva skrev 2016-01-19 10:09:07 följande:

Någon som vet vad de där förlängarna heter som man kan sätta i midjan på jeans så man kan ha sina vanliga jeans på sig? Har sett såna på Tradera ofta men hittar inga nu. Provade att söka på midjeförlängare men det fanns inget. Eller så är det ingen som säljer såna just nu.

Kolla på gravidkollen.se har hittat där innan :)
  • Empa86

Hej!

Kan jag hoppa med här? Har också bf 16 juli och väntar barn nr 3. Denna graviditet var inte planerad utan blev till trots cerazette och "dagen efter piller", men nu har det börjat sjunka in och vi ser fram emot att bli trebarns föräldrar.

• Rhia
    Empa86 skrev 2016-01-20 09:21:41 följande:

Hej!

Kan jag hoppa med här? Har också bf 16 juli och väntar barn nr 3. Denna graviditet var inte planerad utan blev till trots cerazette och "dagen efter piller", men nu har det börjat sjunka in och vi ser fram emot att bli trebarns föräldrar.

Hej och grattis! Hur gamla är dina andra 2 barn? Gud vad mysigt med 3 barn tycker jag. Så vill jag det själv ^^ jag får övertyga min man, för att han vill bara ha 2 än så länge hihi ^^
  • Empa86

Jag har en flicka som blev 4år igår och en pojk som blir 3år i maj. Ja det blir nog jättemysigt:) De ser fram emot att få en bebis!

• Empa86
    Rhia skrev 2016-01-20 09:38:05 följande:

Hej och grattis! Hur gamla är dina andra 2 barn? Gud vad mysigt med 3 barn tycker jag. Så vill jag det själv ^^ jag får övertyga min man, för att han vill bara ha 2 än så länge hihi ^^

Min karl ville också bara ha två ( jag med) men det ordnade sig ändå;)
  • Rhia
    Empa86 skrev 2016-01-20 09:59:54 följande:
    Min karl ville också bara ha två ( jag med) men det ordnade sig ändå;)
    hehe då får jag se till att det "ordna sig" för mig också om han inte går med på det hahahahaha Oskyldig

vet du redan om det blir en pojke eller en flicka? (eller ni kanske inte vill veta?) Har du varit på ul? Hur mår du?
  • Empa86
    Rhia skrev 2016-01-20 10:31:40 följande:

hehe då får jag se till att det "ordna sig" för mig också om han inte går med på det hahahahaha

vet du redan om det blir en pojke eller en flicka? (eller ni kanske inte vill veta?) Har du varit på ul? Hur mår du?

Vi har varit på ett ultraljud då vi inte hade en aning om hur långt gången jag var. Vi ska nog inte ta reda på vad det blir. Gjorde inte det med dom första och det blir som en extra present när bebisen väl kommer. Har mått sådär, har fått värre migrän under denna graviditet men annars är det bra:) Själv då?
  • Rhia
    Empa86 skrev 2016-01-20 11:18:38 följande:
    Vi har varit på ett ultraljud då vi inte hade en aning om hur långt gången jag var. Vi ska nog inte ta reda på vad det blir. Gjorde inte det med dom första och det blir som en extra present när bebisen väl kommer. Har mått sådär, har fått värre migrän under denna graviditet men annars är det bra:) Själv då?
    Jag citerar det jag hade skrivit tidigare i det här trådet och uppdaterar texten lite:

Jag har mått riktigt dåligt faktiskt sedan första dagen... Jag har spytt typ varje dag och har mått så illa hela tiden att jag inte ens kunde gå ut eller göra något annat än att sitta i soffan... Jag har också drabbats av hemorrojder, ont i huvudet, klåda och otroligt trötthet... Jag längtar efter ultraljudet för att det här ska faktiskt börja kännas som en graviditet och inte som en sjukdom Rynkar på näsan Fast förra veckan började jag må mycket bättre, så det går framåt!! Skrattande

Vad kul att du kan hålla dig för att inte ta reda på könet! Jag känner att det har varit så jobbigt att jag vill börja få en tydligare bild av hur allt kommer att se ut efter juli. Och jag tycker att det skulle hjälpa att veta könet Solig
  • Gemmy

någon annan som jag problem med förstoppning :$?
    eller har tips på hur jag kan motverka det här?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)