• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Gemmy

Tack för alla tips, jag åt en kiwi idag och katrinplommon, så vi får se hur det går :)

• Gemmy

förresten vem är först ut med rul?
    mitt är den 2 mars, så långt kvar :(

• Moorii
    Gemmy skrev 2016-01-24 19:10:42 följande:

Antagligen inte jag heller, 18 /2. Hundra år kvar!
  • M A F H H

Har den 2 februari, det har gått sjukt segt men bara 9 dagar kvar nu!! 
  • Namnlös2015

15/2, tiden har aldrig gått så sakta ;)

• Gemmy

Åh vad nära ändå för er tjejer! Hade hellre haft i februari än i mars! Mars!!! Det är fortfarande januari :'(

• yllen81

RUL 25/2, en hel månad kvar ????
  • Linafina22

Jag blev igång satt med barn nummer 2 när jag var 40+2. Min första var så stor så jag ville inte gå över med nr2. Jag var jätte nervös för själva igångsättningen. Men det var inga problem. Dom tog hål på vattnet sen drog det sakta igång. Lite väl segt så jag fick värkstimulerande, vilket jag fick med första oxå. Ska troligtvis bli igångsatt även denna graviditet, men denna gång v38+0. Då även nr 2 var stor.

• Millavanilla

Hur stora var dina barn Linafina22? Min dotter var 56 cm och vägde 4390 när hon föddes. Hon kom inte ut. Gjorde 4 försök med sugklocka men tillslut blev det snitt. Kommer försöka få planerat snitt denna gången.

• Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-01-25 07:51:10 följande:

Jag blev igång satt med barn nummer 2 när jag var 40+2. Min första var så stor så jag ville inte gå över med nr2. Jag var jätte nervös för själva igångsättningen. Men det var inga problem. Dom tog hål på vattnet sen drog det sakta igång. Lite väl segt så jag fick värkstimulerande, vilket jag fick med första oxå. Ska troligtvis bli igångsatt även denna graviditet, men denna gång v38+0. Då även nr 2 var stor.

Ok är det så dom sätter igång det oftast? Att ta hål på vattnet?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)