• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Cinta16

Hej alla! Jag hoppar också in här! Jag är beräknad den 7/7 just nu och längtar så mycket!

Jag bor i Lund och är student men planen är att hinna med min examen i början på Juni. Jag har mått ganska dåligt och studierna i höstas gick sådär. Jag börjar må bättre nu och börjar kunna känna sug efter viss mat men det har verkligen varit jättesvårt. Pappan bor inte i Sverige just nu heller (Han var hemma en månad i höstas och då blev jag gravid) så det var riktigt jobbigt att få i mig något under vecka 7-12 typ. (Jag flyttade praktiskt taget hem till mamma och pappa igen för att få lagad mat) 

Eftersom att jag är ensam här nu (Jag är tillsammans med pappan sedan sju år men detta året skulle vi ha distans för att jag skulle plugga klart och han jobbar i sitt hemland) är det GULD med en tråd som denna så jag kan få diskutera med er som är ungefär lika långt gångna! Jag har inte känt babyn än, jag har gått ner fyra kilo (men det vänder nu) och jag har varit på ett ultraljud utomlands.

Är det någon av er som bor i skåne?

• Ajvar
    Gemmy skrev 2016-01-20 20:23:25 följande:

någon annan som jag problem med förstoppning :$?
    eller har tips på hur jag kan motverka det här?

Vatten + (2 msk) linfrön, låt dra över natten och håva i dig när du vaknar.
    Sen funkar även havregrynsgröt med tex katrinplommon som andra skrivit. Jag var suuperförstoppad v15-17 men efter ett par dagars linfrö- och grötkurer har det kommit igång igen. Köpte även något piller på Apoteket men tyckte inte det hjälpte.
    Kiwi fungerar inte alls på mig. Försök "supetboosta" kroppen med fibrer ett par dagar för om "proppen" släpper blir det enklare sen.
  • Sommarmalva

Någon som har erfarenhet av igångsättning? Hur gick det? Gjorde det ondare än en "vanlig" förlossning? Tog längre tid? Tar gärna emot all erfarenhet ni har om detta eftersom det kan bli aktuellt för min del denna gång...

• SommarDahlia

Det här låter som en tråd för mig! Är inte så förtjust i fb men vill gärna prata här! Jag har BF 18/7 med tredje barnet.

Hoppas det är okej att jag hänger på här!

• idaadi

Var på sent inskrivningssamtal igår (17+0) och fick mäta blodsockret bl.a. Det låg på 3.6 och var väl inte jättebra men hon trodde jag kräkts och inte ätit så hon var inte orolig. Jag däremot är orolig att det är lågt för jag hade inte kräkts och hade ätit två mackor och druckit juice innan jag var på samtalet. Jag sa de men hon viftade som bort de. Vet att man inte ska noja så mycket men är svårt att låta bli.
    Vad hade ni för sockervärden? Borde jag känna mig lugn?

• Namnlös2015

Hej alla!

Inte varit inne på länge så har inte läst ikapp tråden!

Hur mår ni?

Gällande förstoppning så tvingar jag i mig en halv flaska katrinplommon juice, det gör susen :) inte vidare gott i början men av någon konstig anledning så blev det gott efter några dagar!

• Namnlös2015

Va roligt, jag är också beräknad till 7/7 än så länge!

Bor någon mil utanför Malmö :)

Skönt det börjar vända för dig så du kan äta!

Cinta16 skrev 2016-01-21 09:48:10 följande:

Hej alla! Jag hoppar också in här! Jag är beräknad den 7/7 just nu och längtar så mycket!

Jag bor i Lund och är student men planen är att hinna med min examen i början på Juni. Jag har mått ganska dåligt och studierna i höstas gick sådär. Jag börjar må bättre nu och börjar kunna känna sug efter viss mat men det har verkligen varit jättesvårt. Pappan bor inte i Sverige just nu heller (Han var hemma en månad i höstas och då blev jag gravid) så det var riktigt jobbigt att få i mig något under vecka 7-12 typ. (Jag flyttade praktiskt taget hem till mamma och pappa igen för att få lagad mat) 

Eftersom att jag är ensam här nu (Jag är tillsammans med pappan sedan sju år men detta året skulle vi ha distans för att jag skulle plugga klart och han jobbar i sitt hemland) är det GULD med en tråd som denna så jag kan få diskutera med er som är ungefär lika långt gångna! Jag har inte känt babyn än, jag har gått ner fyra kilo (men det vänder nu) och jag har varit på ett ultraljud utomlands.

Är det någon av er som bor i skåne?

• SommarDahlia

Jag bor också i skåne men nordväst.

Vi va och gjorde kub förra veckan. Allt va bra så nu är jag lite lugnare. Har mått riktigt kasst i början men nu börjar det bli bättre, käkar dock fortfarande lergigan comp 2ggr om dagen.

Jag har inte precis några större problem med förstoppning men jag äter ganska mycket morötter och kiwi. Däremot har jag jättesvårt att kissa på nätterna. Kan vara jättenödig men inget kommer hur mycket jag än försöker. Sen på morgonen när jag varit uppe lite så går det. Jag vet att bebisen ligger långt bak så jag misstänker att den täpper för urinröret när jag legat länge för det är inte uvi. Nån mer som har det så eller haft under tidigare graviditeter? Jag har inte upplevt detta med mina andra två. ..

• Gemmy
    SommarDahlia skrev 2016-01-21 17:40:27 följande:

Det här låter som en tråd för mig! Är inte så förtjust i fb men vill gärna prata här! Jag har BF 18/7 med tredje barnet.

Hoppas det är okej att jag hänger på här!

Grattis och välkommen!
  • Gemmy
    Sommarmalva skrev 2016-01-21 17:14:13 följande:

Någon som har erfarenhet av igångsättning? Hur gick det? Gjorde det ondare än en "vanlig" förlossning? Tog längre tid? Tar gärna emot all erfarenhet ni har om detta eftersom det kan bli aktuellt för min del denna gång...

Jag blev igångsatt sist- på bf +14. Det var min första förlossningen så har inget att jämföra med, det gjorde dock jätte ont och mina värkar kom för fort och för starka, så fick någon spruta för att "lugna" ner dem. På bf 16 hade det fortfarande inte hänt något, så det blev akut kejsarsnitt, men det är en annan historia :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)