• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • gladatjejen86
    Gemmy skrev 2016-01-20 20:23:25 följande:

någon annan som jag problem med förstoppning :$?

eller har tips på hur jag kan motverka det här?

Har du testat kiwi, russin,plommon?

Annars går du till Apoteket i köper ducolax de va min räddning
  • Moorii

Jag :/ har haft sen vecka 6, är i vecka 16 nu. I början var jag otroligt frustrerad, så provade laxerande. Hade lägsta dosen, men ändå blev det raka motsatsen istället. Så, jag får gå på toaletten varannan eller var tredje dag, inte mycket mer att göra åt det känner jag.
  • idaadi

Jag köpte lactulose på Apoteket som man droppar i något drickbart. Funkade okej men det var trögt där i början. Jag är i vecka 17 nu och det har blivit bättre, använder inte lactulose längre.
  • Gemmy
    gladatjejen86 skrev 2016-01-20 20:37:58 följande:
    Har du testat kiwi, russin,plommon?

Annars går du till Apoteket i köper ducolax de va min räddning
    tycker inte om plommon eller russin och av kiwi får jag ont i tungan så kan inte äta det :( men tack för tipsen
  • Gemmy
    idaadi skrev 2016-01-20 20:54:09 följande:
    Jag köpte lactulose på Apoteket som man droppar i något drickbart. Funkade okej men det var trögt där i början. Jag är i vecka 17 nu och det har blivit bättre, använder inte lactulose längre.
    får man använda det som gravid?
  • Ludde123

1 msk Linfrön/psylliumfrön i vatten, låt det stå en timme så bildas det gelé. ......drick, så brukar det lösa sig.....har funkat för mig.

• Rhia

För mig funkar det utmärkt med smoothie gjord av pressad apelsinjuice och kiwi (Gemmy, får du ut i tungan också om du "dricker" kiwin?

• Sommarmalva
    Gemmy skrev 2016-01-20 21:02:12 följande:
    får man använda det som gravid?
    Jag tar lactulos varje dag, rekommenderat av bm. har jag uppehåll med det så blir det stopp på en gång, och då blir det totalstopp! Får ta ca 20 ml varje dag, blandar det i proviva. "Funkar för mig"
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)