• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • yllen81
    Moorii skrev 2016-01-17 22:34:35 följande:
    Jag bor i Göteborg :) jag mådde illa från vecka 6 till vecka 13 ungefär, kommer fortfarande en släng ibland när jag inte ätit på länge, men annars är det i princip borta (är i vecka 15). Tråkigt med diabetes! Blir det många besök på mvc för dig då?
    Kul med nån mer från Göteborg????vilken del bor du i? Själv bor jag i Hisings Backa. Jo hoppas illamående försvinner snart , kämpigt med att jobba med det. Går på spec Mvc så mer kontroller mest i slutet av graviditet och tar kontrollera mitt blodsocker minst 6 ggr om dagen så gäller att inte vara stickrädd???? är det ditt första barn du väntar ?
  • Moorii
    yllen81 skrev 2016-01-17 22:55:53 följande:

Kul med nån mer från Göteborg????vilken del bor du i? Själv bor jag i Hisings Backa. Jo hoppas illamående försvinner snart , kämpigt med att jobba med det. Går på spec Mvc så mer kontroller mest i slutet av graviditet och tar kontrollera mitt blodsocker minst 6 ggr om dagen så gäller att inte vara stickrädd???? är det ditt första barn du väntar ?

Bor också på hisingen :) jo, det är inte kul. Verkligen! Det hade inte jag tyckt om, hatar sprutor och nålar. Tur att du verkar klara av det! Det är det, ska bli så spännande :) är det ditt första?
  • Rhia

Välokomna alla nya! Jag bor i närheten av Gävle och väntar mitt första barn. Jag hade kraftigt illamående från vecka 6 till 15 (är nu i vecka 17)

Jag har känt bebisen då och då men längtar ihjäl mig till ultraljudet!! Jag håller med, det känns otroligt konstigt att ha "något levande" i magen... SkrattandeSoligBaby

Gemmy, vad menar du med en "BF-lista"?

• Gemmy
    Rhia skrev 2016-01-18 08:55:31 följande:

Välokomna alla nya! Jag bor i närheten av Gävle och väntar mitt första barn. Jag hade kraftigt illamående från vecka 6 till 15 (är nu i vecka 17)

Jag har känt bebisen då och då men längtar ihjäl mig till ultraljudet!! Jag håller med, det känns otroligt konstigt att ha "något levande" i magen... SkrattandeSoligBaby

Gemmy, vad menar du med en "BF-lista"?

En lista där alla medlemmars namn står med i turordning med deras BF, blir lättare att hålla koll på alla medlemmar då och när alla är beräknade.  Förstår du vad jag menar?
    Typ:

Gemmy 16 Juli
    X 17 Juli
    Y 20 Juli 

etc..
  • Rhia
    Gemmy skrev 2016-01-18 09:28:08 följande:
    En lista där alla medlemmars namn står med i turordning med deras BF, blir lättare att hålla koll på alla medlemmar då och när alla är beräknade.  Förstår du vad jag menar?
    Typ:

Gemmy 16 Juli
    X 17 Juli
    Y 20 Juli 

etc..
    Ja, men det låter bra! Rhia 3 Juli Flört
  • frida ahl

Hej!

Hoppar in här, kul med en ny tråd :)

Väntar andra barnet och är enligt KUB beräknad till den 6/7, så är idag i vecka 16 (15+5).

Har mått illa från typ v 7 tom v13, efter det gick det över :)

Var magsjuk i onsdags och det gjorde tyvärr så att lite av mitt illamående också kom tillbaka då jag frisknade till. Hoppas att detta dock är övergående.

Har inte haft någon aptit för fem öre under hela tiden men har ändå lyckats gå upp 6kg trots att jag inte äter mycket alls :/

Är otroligt svullen och öm uppe i magen på kvällarna, någon annan som känner likadant?

Har RUL den 27/1, kommer att vara väldigt tidigt men jag, mannen och vår son (2 år) åker till Thailand den 28e och är borta i fem veckor så annars hade jag inte fått göra nått RUL alls och det hade vart jobbigt :/
    Hoppas dock att det inte är för tidigt för att undersöka allt som ska undersökas då.

• Sommarmalva

Hej. Tänkte hoppa in här. Har varit med i augusti tråd men blev idag efter kub flyttad till 31 juli. Gick alltså in i vecka 13 idag. Väntar mitt fjärde barn.

• Gemmy

Jag märker att jag oftast ligger i sängen och försöker se om jag kan känna bebisen. Men känner inget fladder, ingen "fisk" eller"fjäril".
    Med min första hade jag moderkakan i framvägg och kände ganska sent. Men med andra barnet sägs ju det att man kan känna tidigare. Så min fråga är: hur känna det? Hur vet man att det är bebisen?
    Känner lite ibland men tror det är tarmarna (dem låter ofta)
    Vill känna bebis :(

• Gemmy
    frida ahl skrev 2016-01-18 10:01:37 följande:

Hej!

Hoppar in här, kul med en ny tråd :)

Väntar andra barnet och är enligt KUB beräknad till den 6/7, så är idag i vecka 16 (15+5).

Har mått illa från typ v 7 tom v13, efter det gick det över :)

Var magsjuk i onsdags och det gjorde tyvärr så att lite av mitt illamående också kom tillbaka då jag frisknade till. Hoppas att detta dock är övergående.

Har inte haft någon aptit för fem öre under hela tiden men har ändå lyckats gå upp 6kg trots att jag inte äter mycket alls :/

Är otroligt svullen och öm uppe i magen på kvällarna, någon annan som känner likadant?

Har RUL den 27/1, kommer att vara väldigt tidigt men jag, mannen och vår son (2 år) åker till Thailand den 28e och är borta i fem veckor så annars hade jag inte fått göra nått RUL alls och det hade vart jobbigt :/
    Hoppas dock att det inte är för tidigt för att undersöka allt som ska undersökas då.

Är du typ i vecka 18 då? För då borde man kunna se allt. Har för mig att rul görs mellan 18-20 veckor
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)