• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    cutepoison skrev 2016-09-09 05:17:45 följande:
    Ja det låter jätte hemskt, att de skulle vänja sig :/. Förstår att du blir ledsen. Jag känner samma sak

Amningen var och är väldigt viktig för mig så nu är den inte fungerar helt blir jag besviken. Idag ska vi och väga honom iaf så får se efter det.
    Fler som är vakna inatt sov Max från 22-05! Såå skönt! Känner mig nästan pigg det främjar ju inte mjölkproduktionen men har insett att det blir aldrig helamning här, så lika bra att sova när man får.
    Hoppas det går bra idag med BVC och att de är nöjda med vikten.
  • cutepoison
    Sommarmalva skrev 2016-09-09 05:38:10 följande:

Fler som är vakna inatt sov Max från 22-05! Såå skönt! Känner mig nästan pigg det främjar ju inte mjölkproduktionen men har insett att det blir aldrig helamning här, så lika bra att sova när man får.

Hoppas det går bra idag med BVC och att de är nöjda med vikten.

Ja han gått upp 100 g på 2 dagar på bara amning!! Hoppas det vänder nu för oss och att han inte går ner igen.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-09-08 14:42:38 följande:

Har din son också fått platt/snett huvud?

Yes! Han är 2 månader och jag försöker rätta till de men som sagt sover dom bäst på sin favorit sida... så jag rättar till honom på dagen där jag ser honom
  • Sommarmalva
    cutepoison skrev 2016-09-09 09:00:34 följande:
    Ja han gått upp 100 g på 2 dagar på bara amning!! Hoppas det vänder nu för oss och att han inte går ner igen.
    Härligt! Har ni täta kontroller nu eller bara de vanliga?
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-09-09 09:11:13 följande:
    Yes! Han är 2 månader och jag försöker rätta till de men som sagt sover dom bäst på sin favorit sida... så jag rättar till honom på dagen där jag ser honom
    Har ni tagit upp det på BVC? Jag har inte ringt om detta än, lugnade ner mig lite, men precis när man upptäcker det så blir man ju förskräckt! Jag rättar också till honom på dagen när han somnat. Då lägger jag honom på sidan. I sängen på kvällen försöker jag bulla upp lite under kudden så det inte är så lätt att vrida huvet åt "fel" håll. Men allt får jag ju göra när han somnat för han kan bara inte somna på nån annan sida...
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-09-09 09:00:34 följande:

Jaaaa! Det gjorde min dag! Underbart <3
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-09-09 11:12:08 följande:

Har ni tagit upp det på BVC? Jag har inte ringt om detta än, lugnade ner mig lite, men precis när man upptäcker det så blir man ju förskräckt! Jag rättar också till honom på dagen när han somnat. Då lägger jag honom på sidan. I sängen på kvällen försöker jag bulla upp lite under kudden så det inte är så lätt att vrida huvet åt "fel" håll. Men allt får jag ju göra när han somnat för han kan bara inte somna på nån annan sida...

Det va dom på BVC som såg de.. som sagt så är det bara att rätta till dom.
  • fastfrusen

Vår kille har fått lite platt bakhuvud, men såhär tidigt ska det inte vara några problem att rätta till, bara o köra så mycket magläge man bara (han bara) vill!

• cutepoison
    Sommarmalva skrev 2016-09-09 11:05:20 följande:
    Härligt! Har ni täta kontroller nu eller bara de vanliga?
    Ja täta kontroller. Ska dit igen på måndag. Hoppas verkligen han bara går upp nu så att det inte blir mer bakslag av den sorten. Han ska ju växa och bli stor.... han kan ju inte stanna på 4 kg liksom. 
    Moorii skrev 2016-09-09 12:11:04 följande:
    Jaaaa! Det gjorde min dag! Underbart <3
    Min med!! :D 
  • calabalic

Hur mycket skriker era små? På dagarna skriker min dotter inte så mycket, lite smått bara om hon är hungrig eller vill byta blöja, men det är lätt att lugna henne. På nätterna skriker hon inte alls. Men sen 2,5 vecka har hon nästan varje kväll omkring 19 skrikit kraftigt och tröstlöst i ca 30-60 min. Inget hjälper och hon sprattlar så man nästan tappar henne och skriker så hon blir högröd och helt genomsvettig. Helt annan karaktär än dagskriken, detta är mer förtvivlat liksom. Tycker så himla synd om henne!! Jag brukar ta av oss på överkroppen och bara gå runt och bära och prata lugnt med henne i ett tyst rum med dämpad belysning. Till slut somnar hon, oftast för natten. Det är väldigt likt hur kolik beskrivs, förutom att det är mycket kortare tid (tack o lov). Kan det vara början till värre kolik? Eller är det bara kvällströtthet? Har ni nån liknande erfarenhet?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)