cutepoison skrev 2016-09-07 12:11:58 följande:
Ja det var det verkligen. Blev jätte ledsen att det inte har fungerat som det ska. Och förvånad! Mest för att han varit så nöjd, men nu är han orolig igen så han behöver ju mer mat än vad jag kan ge honom. Var som sagt jätte ledsen igår men funderade mycket i natt på hur vi ska ha det och nu har vi tragglat det här en månad och det går inte längre. Jag mår inte bra och han mår inte bra. Nu ska jag två dagar till försöka amma honom när han vill, vilket är vääldigt ofta men jag ska bara göra det fast det är påfrestande och så ska jag ge ersättning på kvällen som de sa på BVC och om han inte gått upp i vikt på fredag så ska jag börja delamma på riktigt. Då får det "vara". Det är bättre vi har det mysigt och mår bra än att jag ska helamma och må dåligt.
Absolut! Det bästa är att alla mår bra. Jag måste ge ersättning efter varje amning för han blir verkligen inte nöjd. Blir jättegnällig efteråt, känns inte kul alls, att han blir så missnöjd

sen som du skrev att du blev förvånad för att han varit nöjd... Med mitt förra barn fick jag mjölkstockning från helvetet i bägge brösten men hon var nöjd när jag ammade men det visade sig att hon inte fått i sig mycket alls! På BVC sa de att bebisar vänjer sig... Lät fruktansvärt! Min lilla flicka hade vant sig med att knappt få nån mat! Efter detta kändes det så viktigt för mig att amma denna gång, eftersom jag "misslyckats" den gången. Så när det inte funkade den här gången heller.... Usch... Får klump i halsen bara jag skriver detta... Att amningen kan kännas så viktig. Och så finns de dom som väljer att inte amma från början... Känns så orättvist att ha möjligheten att välja...
Hoppas ni kommer fram till vad som känns bäst för er. Och att du mår bra med beslutet.