• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-11-29 20:40:25 följande:

Nu har jag en fråga till er som har erfarenhet av spiral. Jag satte ju in en för ett par månader sedan, och nu en dag kände jag att det började sticka. Kände efter, och då hade jag en av trådarna precis innanför. Ska de inte vara långt in? När den blev insatt och jag kände efter ett tag så kändes det som att den var mycket längre in... kan de bara ha ändrat läge eller har den lossnat??? Kunde inte känna spiralen alls, har ej ont eller så. Kanske borde ringa mvc...

På vilket sätt sticker de? Sitter trådarna ända nere vid "ingången" menar du? Mina trådar hänger ut en bit den här gången jämfört med förra, BM som satte in sa att hon medvetet lät dem vara lite längre eftersom jag ammar - livmodern är mindre då tydligen så när jag slutar amma växer livmodern och trådarna åker in en aning. Men för dig låter det ju som tvärtom och så ska det väl inte vara.
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-11-29 22:37:31 följande:
    På vilket sätt sticker de? Sitter trådarna ända nere vid "ingången" menar du? Mina trådar hänger ut en bit den här gången jämfört med förra, BM som satte in sa att hon medvetet lät dem vara lite längre eftersom jag ammar - livmodern är mindre då tydligen så när jag slutar amma växer livmodern och trådarna åker in en aning. Men för dig låter det ju som tvärtom och så ska det väl inte vara.
    Fast på mig är de ju också långa. Eller vad menar du med att de hänger ut? Utanför, som tampongsnören? Eller utanför livmodertappen? Jag känner snöret precis innanför slidöppningen. Men de kanske ska vara långa då, eftersom jag ammar. Hon sa inget om det...
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-11-30 06:52:09 följande:
    Fast på mig är de ju också långa. Eller vad menar du med att de hänger ut? Utanför, som tampongsnören? Eller utanför livmodertappen? Jag känner snöret precis innanför slidöppningen. Men de kanske ska vara långa då, eftersom jag ammar. Hon sa inget om det...
    Med tvärtom menade jag att de verkar ha åkt ner snarare än åkt upp (ifall livmodern vuxit alltså, tänkte att den kanske gör det lite ändå även om man ammar). Men det kanske bara är att du inte känt efter dem så noga innan? Mina hänger ut en ganska bra bit ut utanför livmodertappen (förra gången var det precis att man kunde känna dem allra längst upp), men de är inte ända nere vid slidöppningen. Kanske bäst att kolla upp för säkerhets skull.
  • Liinaa91

Nu är lillebror 5 månader. Fy vad tiden går snabbt. Han väger 8 240gram och är 69cm.

Han har gått upp mycket i början men denna gången var det lite trögt. Tror att han behöver lite mer mat men han vill ju bara dricka.

• Niyoh81

Hej alla. Var ett tag sen jag skrev här. Ser att era bäbisar växer å gror :)

Kian blev 5 mån den 28:e å dagen innan hans 5 mån lärde han sig å dra sig framåt på golvet :) så nu är de kört å tro att han är kvar där man lägger honom..:)

Ska i veckan till BVC för vaccination å vägning. Tippar på lite över 6 kg å runt 68 lång :) ingen tung herre men lång :)

Här har vårt liv ändrats dramatisk, jag å Kian va tvungen lämna vårt hem för lite mer än 2 v sen pga att hans pappa blev våldsam mot mig :( så nu är han polisanmäld å vi bor hos vänner. Hade turen å hitta en ny lägenhet åt oss så de. 1 jan får vi tillgång till den :)

Varit kaos de sista veckorna :(

• Sommarmalva

Men oj, så hemskt! Hur har ni det nu? Inte alls det man förväntar sig när man bildar familj gick det bra med dig?

Så duktigt av Kian att ta sig framåt!! Max blir 5 mån om ett par veckor och är väldigt mycket bebis än så länge.... gör inte mycket alls. Men han behöver väl lite tid på sig bara mysigt att dra ut på bebistiden lite hoppas ni har det bra. Ta hand om er!

Niyoh81 skrev 2016-12-05 08:14:59 följande:

Hej alla. Var ett tag sen jag skrev här. Ser att era bäbisar växer å gror :)

Kian blev 5 mån den 28:e å dagen innan hans 5 mån lärde han sig å dra sig framåt på golvet :) så nu är de kört å tro att han är kvar där man lägger honom..:)

Ska i veckan till BVC för vaccination å vägning. Tippar på lite över 6 kg å runt 68 lång :) ingen tung herre men lång :)

Här har vårt liv ändrats dramatisk, jag å Kian va tvungen lämna vårt hem för lite mer än 2 v sen pga att hans pappa blev våldsam mot mig :( så nu är han polisanmäld å vi bor hos vänner. Hade turen å hitta en ny lägenhet åt oss så de. 1 jan får vi tillgång till den :)

Varit kaos de sista veckorna :(

• Sommarmalva

Tror min Max kommer ligga däromkring också. Hans kurva planade också ut lite sist, på 4 mån kontrollen men på BVC trodde de att det var att han rör på sig mera nu.

Vad äter han din lille då? Ammar han? Ersättning? Max får ersättning men jag märker att han inte behöver äta lika ofta nu som tidigare. Innan har han kunnat äta varannan timme ibland men nu kan det gå 4 timmar utan protester. Det är väl lite olika vilket stadie de är i.

Liinaa91 skrev 2016-12-02 19:51:33 följande:

Nu är lillebror 5 månader. Fy vad tiden går snabbt. Han väger 8 240gram och är 69cm.

Han har gått upp mycket i början men denna gången var det lite trögt. Tror att han behöver lite mer mat men han vill ju bara dricka.

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-05 14:10:15 följande:

Tror min Max kommer ligga däromkring också. Hans kurva planade också ut lite sist, på 4 mån kontrollen men på BVC trodde de att det var att han rör på sig mera nu.

Vad äter han din lille då? Ammar han? Ersättning? Max får ersättning men jag märker att han inte behöver äta lika ofta nu som tidigare. Innan har han kunnat äta varannan timme ibland men nu kan det gå 4 timmar utan protester. Det är väl lite olika vilket stadie de är i.

Jag ammar och sen får han smaka på lite mat .. men detr inget han blir mätt på.

Niyoh va hemskt hoppas att allt ordnar sig.
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-12-05 19:33:17 följande:
    Jag ammar och sen får han smaka på lite mat .. men detr inget han blir mätt på.

Niyoh va hemskt hoppas att allt ordnar sig.
    Hjjh
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)