• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Rhia

Tack så mycket, Gemmy! Ja, vi ska ta redan på det... ni då? Jag kan inte vänta tills vi får veta!! :D Jag vill redan börja titta på inredning till barnrummet och sådant hihi har du/ni börjat tänka på det?

Vad skönt att må bra faktiskt, jag hoppas också att det fortsätter Tungan ute

• Gemmy
    Rhia skrev 2016-01-17 11:39:12 följande:

Jag började känna för en vecka sedan, fast jag är faktiskt inte säker om det var barnet. Men det kändes som bubblor som rör sig i magen och alla brukar beskriva känslan så... så att jag tror eller vill tro att det var barnet Glad

Vi har funderat på olika namn redan sedan jag plussade hihihi Men det ska vara definitivt min man och jag som ska välja namnet!

Alla gissar att jag bär en pojke eller tvillingar! De säger så för att jag har blivit så stor och har drabbats av så kraftigt illamående ( Det finns faktiskt några tvillingar i släkten... vem vet?!) Skrattande

MEN ÅH  VAD ROLIGT! 
    Hoppas du på tvillingar?

Jag önskar jag kunde vänta, men är alldeles för nyfiken för att hålla mig till förlossningen, så tror att vi ska absolut ta reda på det! Jag tror att det är en pojke, så vi får se på rul om det verkligen är så :)
  • Tacksamföreraråd

Hej!

Hoppar in här. Väntar andra barnet 4 juli, är alltså i vecka 15+5 idag. Mår bra, nästan oroande bra. Har gjort en del ultraljud redan då det är en ivf-graviditet. Gjorde bara ultraljudsdelen av kub och nackspalten såg bra ut (tunn och fin) men har även gjort nipt-test så väntar på resultatet. En ganska jobbig väntan. Har tid för rul 5 februari.

Vi har inte förberett något ännu utan väntar tills efter rul, är lite nojjig av mig denna graviditet.

• Rhia
    Gemmy skrev 2016-01-17 11:47:14 följande:
    MEN ÅH  VAD ROLIGT! 
    Hoppas du på tvillingar?

Jag önskar jag kunde vänta, men är alldeles för nyfiken för att hålla mig till förlossningen, så tror att vi ska absolut ta reda på det! Jag tror att det är en pojke, så vi får se på rul om det verkligen är så :)
    Ja, vi hoppas faktiskt på tvillingar Glad Dels för att det har varit så himla jobbigt...så jag kanske slipper att göra om detta om något år Skäms (fast nu börjar kännas bättre...) Och dels för att det skulle bli så himla häftigt att få en sådan upplevelse tycker jag! Men vi vet inte än... vi får veta om 15 dagar...

Varför tror du att det är en pojke? Fick du en känsla? Har du känt någon rörelse förresten?
  • Namnlös2015

Jag hoppas gärna in här! Jag använder inte fb så är inte intresserad av grupp där heller.

I vecka 7 gjorde vi ul pga IVF och fick vi veta att vårt första barn är beräknat till 7/7. Ska på rul 15/2 så får vi se vad som sägs då!

Jag vet inte vad jag tror på för kön, men sambon och alla som vet om det tror på pojke.

Har ni berättat än?

Vi har valt att berätta för vår närmsta familj och enstaka vänner, enbart för att det har synts från vecka 3 och i vecka 12 var jag trött på pösiga kläder (har aldrig det annars) nu har magen gått tillbaka mycket.

Resterande vänner berättar vi för efter rul.

• Rhia

Vi kunde inte låta bli att berätta för familjen och närmaste vänner redan sedan v 8. Min bonusdotter som är 7 år fick nyheten som julklapp för att det var redan så svårt att dölja Foten i munnen Imorgon kommer vi in i v 17 och vi har redan berättat för alla och till och med lagt upp en liten post på facebook för jag kände att jag ville dela min glädje med alla. Nu får vi hoppas på att allt går bra Flört

• Tacksamföreraråd

Vi har berättat för våra chefer, mina föräldrar och ca 5 kompisar. Vi tänkte berätta när vi fått besked från nipt-testet (om det är bra vill säga). Börjar vara svårt att dölja. Har ni andra börjat få stora magar?

• Sarahmedtre

Hej! Jag hoppar också gärna in Skrattande Väntar mitt tredje barn och känner mig lite ringrostig då mina andra två är 7 och 9år.. Är i vecka 15 och börjar äntligen må bättreDrömmer 

• allaboutmary

Jag mår nästan helt okej nu! Har äntligen blivit av med illamåendet men känner av ibland att jag blir lite illamående av mat jag äter eller lukter jag känner. Nu längtar jag till RUL den 17 feb :) Har gjort kub då fick vi ju se bebis och förra veckan var vi hos barnmorskan och fick lyssna på hjärtat :)

• Moorii
    Gemmy skrev 2016-01-17 11:24:12 följande:

åh måste ju också berätta vad som hände igår!

jag och mannen var hos svärfamiljen och åt middag, efter middagen så sitter vi alla och fikar och pratar, och helt plötsligt börjar mannen, svärmor och svärsyster att diskutera eventuella namn till bebisen. Det gick typ så här:

Svärmor: Är det en flicka så ska hon heta X!

Mannen: Det är ett fult namn, men jag tror att det är en pojke o då ska han heta Y

Svärsystern: Men V är ju finast

Och så fortsatte dom ett tag. Undrar om dom tror på fullaste allvar att någon av dem ska få välja namnet? haha

för övrigt, så har jag inte alls tänkt på namn än, har ni?

och jusste, vad tror ni att ni bär på för liten? pojke eller flicka?

Vi har ett flicknamn som är självklart, men pojknamn har vi flera olika och inget bestämt. Jag hoppas på att det är en tjej, mannen är rätt säker på att det är det, så vi får väl se :) på kub syntes bara en liten plupp, bm kunde inte säga vad det var. Spännande när det är dags för rul den 18/2 :)

Imorgon är det personalfest och jag har köpt en tröja där texten "baby on board" står på magen, med en bild på två små fötter under, så då kommer de flesta få reda på det där iallafall :) ska bli kul! Har varit en utmaning att hålla det hemligt vill jag lova! Hur många har ni berättat för?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)