• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Millavanilla

Jag har bf 30/7. Mitt andra barn. Dottern kom till via ivf men den här kom till helt oplanerat . Känns konstigt att behöva skydda sig i framtiden. ;)

Mår konstant illa och sover och spyr mest. Hoppas detta mående går över snart så man kan njuta lite.

Har kub på fredag och RUL 3/3.

Gjorde vul i v 7+4 pga att jag hade en ganska kraftig blödning. Men allt stog bra till.

• Gemmy

Välkomna alla nya! Och grattis till era små, och till er som fortfarande mår dåligt, hoppas ni mår bättre snart! Eftersom vi är ganska många nu så tänkte jag att vi kanske sätter ihop en BF-lista? Vad tycker ni?

Vi berättade för svärfamiljen samma vecka som vi fick reda på att jag var gravid, endast för att det var sååååå svårt att hålla hemligt! Till min familj och vänner berättade jag i vecka 12. Till kollegor och andra släktingar har jag tänkt berättat om några veckor, typ när det inte går längre att gömma magen längre!

• Namnlös2015

Magen är väl inte jätte stor, men den är ändå lite svår att dölja! Har gått upp 3 kg och hoppas på att det inte blir för mycket!

Har inga symtom och har inte haft heller... Längtar tills rul så vi kan se hur det är med bebisen eftersom jag inte märker något mer än att magen är svullen.

Har ni börjat känna fosterrörelser?

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-01-17 21:43:12 följande:

Magen är väl inte jätte stor, men den är ändå lite svår att dölja! Har gått upp 3 kg och hoppas på att det inte blir för mycket!

Har inga symtom och har inte haft heller... Längtar tills rul så vi kan se hur det är med bebisen eftersom jag inte märker något mer än att magen är svullen.

Har ni börjat känna fosterrörelser?

Tror jag kände en gång på jobbet när jag lyfte tungt, då kände jag en puff, inget jag känt tidigare. Bm sa att det mycket väl kunde vara bebis som protesterade, särskilt med tanke på hur livlig den var på ul. Annars har jag inte känt något särskilt, men längtar tills det börjar på riktigt :)
  • Namnlös2015

Spännande!

Jag tror inte att jag har känt något, men jag vet inte riktigt hur det ska kännas :)

Moorii skrev 2016-01-17 22:00:35 följande:

Tror jag kände en gång på jobbet när jag lyfte tungt, då kände jag en puff, inget jag känt tidigare. Bm sa att det mycket väl kunde vara bebis som protesterade, särskilt med tanke på hur livlig den var på ul. Annars har jag inte känt något särskilt, men längtar tills det börjar på riktigt :)

• idaadi

Hej! Jag är gärna också med här, har fått lite olika datum på vul och enligt sista mens men någon gång mellan 29 juni och 5 juli är det beräknat. Ska på inskrivning på torsdag och hoppas få en tid för rul då :)

Har berättat för familj, vänner och laget då jag mått rätt dåligt och inte kunnat dölja de. Har varit sjukskriven sen vecka 7 och är nu i vecka 17 om man räknar på sista juni.

• yllen81

Hej! Är gravid med mitt andre barn (har en dott född juni-14) i juli-16. Just nu i v13???? och haft /har mycket illamående. Nån mer som har illamående som kommer under hela dygnet, mest mornar och kvällar. Har även diabetes som jag fick från förra graviditeten så tar insulin varje dagoch kväll. Bor i Göteborg, nån mer härifrån ?

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-01-17 22:16:39 följande:

Spännande!

Jag tror inte att jag har känt något, men jag vet inte riktigt hur det ska kännas :)

Nej, det ska tydligen vara väldigt svårt att avgöra vad som är vanligt magbubbel och vad som är bebis :) hoppas vi känner på riktigt snart! Blir lite mer verkligt då. Just nu känns det bara konstigt att något levande finns i magen :P inte ens på ultraljudet kunde jag koppla att det som syntes på skärmen låg i min mage egentligen. Hopplöst ^^
  • gladatjejen86

Säger hej jag med då :)

Är enligt sista mens beräknad den 27/7. Så är nu i v13 (12+3) har inte bokat RUL än så får vänta ett tag till innan jag ens får ett datum till RUL. Men har pga smärtor varit på 3st VUL så har sett våran lilla vilda krabat så de känns skönt.

Förutom smärtorna och en aningen trötthet så mår jag nu oförskämt bra.

Vart i landet befinner ni er?

• Moorii
    yllen81 skrev 2016-01-17 22:27:52 följande:

Hej! Är gravid med mitt andre barn (har en dott född juni-14) i juli-16. Just nu i v13???? och haft /har mycket illamående. Nån mer som har illamående som kommer under hela dygnet, mest mornar och kvällar. Har även diabetes som jag fick från förra graviditeten så tar insulin varje dagoch kväll. Bor i Göteborg, nån mer härifrån ?

Jag bor i Göteborg :) jag mådde illa från vecka 6 till vecka 13 ungefär, kommer fortfarande en släng ibland när jag inte ätit på länge, men annars är det i princip borta (är i vecka 15). Tråkigt med diabetes! Blir det många besök på mvc för dig då?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)