• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Niyoh81

Idag var ja hos bm :) går in i v.25 i morgon.

Blodtrycket 95/62

Blodsocker : 5,2

Vikt : 0,5 kg sen inskrivning i v.11

Järnvärde: 106

Sf-mått: 23 cm i v.23+6

Hjärtljud bebis : 132 slag/min

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-14 16:05:07 följande:

Varit på ul idag! Det är tydligen en liten pojke där inne så nu kommer vi ha två flickor och två pojkar

Vad roligt!! :D
  • Moorii

Äntligen! Har försökt pricka in när bebis sparkat då min man och jag varit lediga samtidigt, men en vecka har gått sen jag kände det utanpå magen första gången och han har alltid missat, så till den grad att han nästan trodde att jag hittade på :P men så, imorse lyckades han känna! Rejäla sparkar också, han blev förvånad att dom kändes så mycket :D så skönt att vi båda fått känna det nu! Var väl på tiden, går in i vecka 23 imorgon :)

Hur är det för er andra med sparkar nu?

• frida ahl

Känner sparkar och buffar varje dag, ganska ofta. Mycket buffar och rörelse när jag sitter och jobbar och tidigt på morgonen, undrar om den lille herrn där inne aldrig sover :)

Trodde att jag skulle känna mindre än förra gången eftersom jag denna gång har moderkakan i framvägg, men det är en livlig krabat där inne :)

• hhopp

Det har varit en helt underbar vprdag idag så mycket ny energi man får av solen!:))

Tänkte kolla med er andra lite också hur ni tänkt göra med jobb o så? Har ni funderat på att gå ner från 100% till kanske att jobba deltid där mot slutet av graviditeten? Eller ska ni jobba helt fullt ut:)

• Moorii
    hhopp skrev 2016-03-15 18:28:13 följande:

Det har varit en helt underbar vprdag idag så mycket ny energi man får av solen!:))

Tänkte kolla med er andra lite också hur ni tänkt göra med jobb o så? Har ni funderat på att gå ner från 100% till kanske att jobba deltid där mot slutet av graviditeten? Eller ska ni jobba helt fullt ut:)

Verkligen! Var på en skön promenad innan jobbet, underbart! :)

Jag hade väl tänkt jobba fulltid till två månader innan och förhoppningsvis gå på gravidpenning efter det, men får se om det går, börjar bli rätt tufft. Hur har du tänkt?
  • Namnlös2015

Jättefint väder här också idag :)

Jag är egen företagare och har rätt så fria arbetstider i vanliga fall men nu jobbar jag väldigt mycket och har tänkt att jag ska göra det fram till bf. Har ett lugnt jobb.

Jag håller på att jobba in så mycket jobb som möjligt nu så jag ska kunna ha annorlunda tider sen.

När bebis är född så kan jag inte lämna över mina arbetsuppgifter till någon annan, så jag kommer jobba 2 dagar i veckan sen.

Har ni funderat något på hur många dagar i veckan ni ska ta fp för?

Hur har ni tänkt dela med andra föräldern?

hhopp skrev 2016-03-15 18:28:13 följande:

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)