• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • SommarDahlia
    Moorii skrev 2016-03-20 21:12:35 följande:

Så sent som i förmiddags så läste jag att om min puls går upp så går även bebisens puls upp och att man kunde märka det genom att bebisen då sparkar. I eftermiddag var jag i en situation som gav mig panik och stresskänslor, min puls var skyhög. Stackars bebisen! Han sparkade som bara den där inne, det var så tydligt att det var därför :( iom mitt stressiga jobb så hoppas jag mer än någonsin att min graviditetspenning går igenom. Hade ingen aning om att plutten påverkades på det här viset.

Usch det lät inget vidare! Får jag fråga vad du jobbar med?
  • Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-03-21 10:02:26 följande:

Usch det lät inget vidare! Får jag fråga vad du jobbar med?

Just det här situationen skedde inte på jobbet, men det kan uppstå såna situationer emellanåt även på jobbet. Jobbar som kock.
  • Axelberg79

I morse när jag åkte till jobbet så kände jag mig inte ens gravid, det var bara magen som avslöjade det. Så bra mådde jag. Väl framme och efter att ha jobbat nån timme så så fick jag så oerhört ont vid revbenen under höger tutten. Jag uthärdade men efter ett tag så började det sprida sig ned åt och bakåt nästan enda till ryggraden... Det känns som att det är musklerna för det går över efter några minuters ryggläge. Men jag har inte tid eller möjlighet till ryggläge på mitt jobb när jag behöver det..

Nån mer som har haft så eller som kan veta vad det kan vara??

• Namnlös2015

Jag har nog något liknande, börjar under revbenen typ. Mitt släpper om jag trycker emot en stund!

Ingen aning om vad det är!

Axelberg79 skrev 2016-03-21 20:00:03 följande:

I morse när jag åkte till jobbet så kände jag mig inte ens gravid, det var bara magen som avslöjade det. Så bra mådde jag. Väl framme och efter att ha jobbat nån timme så så fick jag så oerhört ont vid revbenen under höger tutten. Jag uthärdade men efter ett tag så började det sprida sig ned åt och bakåt nästan enda till ryggraden... Det känns som att det är musklerna för det går över efter några minuters ryggläge. Men jag har inte tid eller möjlighet till ryggläge på mitt jobb när jag behöver det..

Nån mer som har haft så eller som kan veta vad det kan vara??

• Axelberg79
    Namnlös2015 skrev 2016-03-21 21:18:35 följande:

Jag har nog något liknande, börjar under revbenen typ. Mitt släpper om jag trycker emot en stund!

Ingen aning om vad det är!

För mig känns det som ett väldigt ömt blåmärke om jag trycker.. Jag ska ringa min BM i morgon. Först hjälpte det att sätta armen under tutten och lyfta. Började fundera om det är för att dom blivit för stora..hahaha Jag hade stl 75F innan graviditeten....
  • Axelberg79

Jag ska få komma till BM i morgonbitti för att kolla blodtryck . Dom ville se det bara för att precis där jag har ont ligger ju levern, men hon sa att det förmodligen bara är att allt flyttar sig där inne och att det kan vara obehag innan allt kommer på en lämplig plats.

• Timoteja

Idag fick jag Levaxin utskrivet för min ämnesomsättning har rubbats sen jag blev gravid och jag bildar alldeles för lite sköldkörtelhormon. Håller tummarna att min konstanta trötthet går över nu så jag orkar göra saker igen.

• Axelberg79

Levaxin har jag ätit i 9 år nu. Inte för att vara negativ men det kan ta tid innan symtomen försvinner. Iof så vet inte jag hur det påverkas om man får det under graviditeten men för mig tog det lång tid innan jag kände mig pigg igen.

• Empa86

Hej! Hoppas allt är bra med alla.

Igår fick jag göra ett besök på förlossningen då jag inte känt bebisen röra på sig på ca 24h. Väl inne såg allt, tack och lov, bra ut och i natt satte sparkarna igång igen. Men det var riktigt läskigt ett tag innan de hittade hjärtljuden!

• fastfrusen

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har de senaste veckorna haft en del och de har blivit värre nu i veckan.. Får det om jag går för fort, och framåt eftermiddagen när det är stressigt på jobb och när jag är påväg hem från jobb får jag det av bara några steg.. De har inte varit smärtsamma direkt utan mest obehagliga och jobbiga och har gått över om jag tagit det lugnt en stund. Jag förstår att det är normalt med sammandragningar, men hur mycket och ofta ska man behöva stå ut med? Ska man be om en undersökning av något slag? Har precis gått in i vecka 24.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)