• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-28 11:43:54 följande:

Är det nån här som har koll på från vilken vecka man bör känna rörelse varje dag?? För ett tag sen var det ett väldans liv i magen på mig men nu har det varit ganska lugnt i några dagar, visst har jag känt nånting varje dag men inte lika mycket...

Vilken vecka är du i? Tror man ska hålla koll efter vecka 26 om det blir minskade rörelser, men är inte säker. Jag har känt riktiga sparkar i ca två veckor och är nu i vecka 24. Precis som du så känner jag inte lika mycket varje dag, men han är alltid vaken vid vissa tider, så det håller jag koll på.
  • Axelberg79

Jag går in i v 24 på onsdag. Det är när jag lägger mig på kvällen så brukar det komma några puffar iaf då. Men det var så väldigt livligt förra veckan...Ska till BM nästa fredag.

• Niyoh81

Blir så arg...ska uppenbarligen vara svårt och få jobb när man är gravid. Håller på bli riktigt deprimerad nu. Klättrar på väggarna å ekonomiska suget fett :( vet inte hur man ska göra för att få in en fot.

• Axelberg79

Vi var och hälsade på hos våra vänner och deras 2v lilla dotter i helgen. Å jösses vad vi längtar efter våran lilla skatt nu <3 Varje gång jag känner rörelser blir lyckan bara större <3

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-30 19:43:03 följande:

Vi var och hälsade på hos våra vänner och deras 2v lilla dotter i helgen. Å jösses vad vi längtar efter våran lilla skatt nu <3 Varje gång jag känner rörelser blir lyckan bara större <3

Vad mysigt! <3 det längtas väldigt mycket här med!

Idag var jag hos barnmorskan och gjorde första mätningen av livmodern bl.a. Den mätte till 25 och det var tydligen bra iallafall. Blodsocker 5,5, blodtryck 110/60. Enda som var åt det sämre hållet var järnet, det låg på 105, men fick inga order om att börja äta tabletter ändå, verkade som hon ville avvakta.

Hjärtat slog på bra iallafall, skönt att höra det :)
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-31 11:38:13 följande:

Idag var jag hos barnmorskan och gjorde första mätningen av livmodern bl.a. Den mätte till 25 och det var tydligen bra iallafall. Blodsocker 5,5, blodtryck 110/60. Enda som var åt det sämre hållet var järnet, det låg på 105, men fick inga order om att börja äta tabletter ändå, verkade som hon ville avvakta.

Vad härligt! Vilken vecka är du i ? Längtar efter mitt första mvc besök. Fick ringa idag, eftersom jag slarvat bort mitt moderskapsintyg... Pinsamt... Men de skulle skicka ett nytt
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-31 15:06:29 följande:

Vad härligt! Vilken vecka är du i ? Längtar efter mitt första mvc besök. Fick ringa idag, eftersom jag slarvat bort mitt moderskapsintyg... Pinsamt... Men de skulle skicka ett nytt

Ja, känns som det kommit igång lite nu :) jag är i vecka 25 (24+1), tiden går rätt fort nu ändå! Haha, oops ;) tur dom kan fixa nytt ^^ När har du ditt första besök?

Jag ska till läkaren imorgon, sjukt nervös. Har de senaste veckorna fått problem med foglossning och i helgen som var så var det så illa så min man sa stopp, du går inte till jobbet imorgon. Jag själv är sån att jag antagligen skulle jobba tills ryggen gick av eller så, men han hade rätt. Har varit hemma sen i söndags och nog märker jag skillnad nu när jag kan vila när jag behöver osv. Om läkaren tycker att jag borde sjukskrivas är en annan femma, så jag är rädd faktiskt, för jag får panik bara av tanken på att gå tillbaka till jobbet :(
  • Namnlös2015

Helt galet va tiden springer iväg, har drygt 14 veckor kvar och har inte hunnit fixa allt jag vill, vill ha det mesta klart inom kort, man vet ju aldrig om liten vill ut tidigare :p

Ligger i familjen med för tidiga födslar, själv var jag 10 veckor tidig!

Hur går det för er andra?

Är ni klara med allt?

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-31 17:49:47 följande:

Helt galet va tiden springer iväg, har drygt 14 veckor kvar och har inte hunnit fixa allt jag vill, vill ha det mesta klart inom kort, man vet ju aldrig om liten vill ut tidigare :p

Ligger i familjen med för tidiga födslar, själv var jag 10 veckor tidig!

Hur går det för er andra?

Är ni klara med allt?

16 veckor kvar här! Ja, det går undan nu :) vi har beställt spjälsäng och barnvagn men inte fått ännu, har sytt vimplar osv. Det vi har kvar är babyskydd med isofix, amningskudde, babysitter och bärsele. Så ändå ett par saker. Börjar bli stressande :P

Hoppas bebis stannar inne någorlunda länge!
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-31 11:38:13 följande:

Om en vecka har jag mitt första väga/mäta besök hos BM. Längtar dit . Lite orolig dock för hur mycket jag går upp i vikt, jag har inte vägt mig sedan inskrivningen i v 9 och är nu i v 24 (23+2) .

Idag är en stor dag för våran familj. Vi ska på en husvisning och vi har fått lånelöfte. Så nu mina vänner så kan ni väl hålla nån extra tumme för oss idag. Det skulle innebära en stor och skön förändring för våran lilla familj och en bra start med lillsmurf <3
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)