• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79
    fastfrusen skrev 2016-03-23 17:45:36 följande:

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har de senaste veckorna haft en del och de har blivit värre nu i veckan.. Får det om jag går för fort, och framåt eftermiddagen när det är stressigt på jobb och när jag är påväg hem från jobb får jag det av bara några steg.. De har inte varit smärtsamma direkt utan mest obehagliga och jobbiga och har gått över om jag tagit det lugnt en stund. Jag förstår att det är normalt med sammandragningar, men hur mycket och ofta ska man behöva stå ut med? Ska man be om en undersökning av något slag? Har precis gått in i vecka 24.

Jag har minst 15-20 st per dag och blir nästan orolig om det inte har varit nå mycket på en dag. Det jag har fått sagt till mig är att så länge dom inte gör ont och att dom går över efter en liten stund så är det absolut ingen fara. Det är livmoderns sätt att träna inför förlossningen.
  • M A F H H
    Niyoh81 skrev 2016-03-26 10:42:03 följande:
    Vi har BF samma dag, så kul! 
  • Namnlös2015

Glad påsk på er :)

Vi har tagit en liten tripp med vår husvagn för att komma ifrån flytt och renovering!

Lika bra att vänja bebisen vid campinglivet med en gång :p

• Tildas Mamma 01

Hej!

Jag har BF 30/7. Har två döttrar sedan tidigare. En på snart 9 år och en som är 1,5 år. Den här graviditeten har hittills gått mycket bra. Förutom att jag redan gått upp 10 kg så har jag mått fint. Lite problem med fogarna men inget illamående eller så.

• Moorii

Fundering. Någon som haft graviditetsdepression? Jag gråter flera gånger i veckan, undrar om det är normalt. Börjar bli väldigt jobbigt :(

• Niyoh81
    M A F H H skrev 2016-03-26 14:08:52 följande:

Vi har BF samma dag, så kul! 

Jasså...va kul :)
    Sommarmalva skrev 2016-03-26 15:02:43 följande:

Vad menar du?

Gjorde smile gubbar men blev frågetecken ist :) nu kan man börja räkna ner :)
  • Axelberg79

Är det nån här som har koll på från vilken vecka man bör känna rörelse varje dag?? För ett tag sen var det ett väldans liv i magen på mig men nu har det varit ganska lugnt i några dagar, visst har jag känt nånting varje dag men inte lika mycket...

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)