• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79

Igår märktes det väldigt väl för mig hur mycket våra små underverk i magarna påverkas av hur vi mammor mår. Igår så förlorade vi budgivningen på ett hus som vi verkligen ville ha. Jag vart lite deprimerad och smått upprörd. Jag försökte få nån ordning på hur vi ska lägga upp vår närmare framtid. Det har aldrig varit så livat i magen som då. Det var nästan konstant rörelse och väldigt kraftiga rörelser...Jag till och med fångade det på film.

På sätt och vis kändes det betryggande att känna av min lilla älskling men endå besvärande att det var så tydligt på grund av att jag inte mådde så bra.

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-04-07 18:38:37 följande:

Igår märktes det väldigt väl för mig hur mycket våra små underverk i magarna påverkas av hur vi mammor mår. Igår så förlorade vi budgivningen på ett hus som vi verkligen ville ha. Jag vart lite deprimerad och smått upprörd. Jag försökte få nån ordning på hur vi ska lägga upp vår närmare framtid. Det har aldrig varit så livat i magen som då. Det var nästan konstant rörelse och väldigt kraftiga rörelser...Jag till och med fångade det på film.

På sätt och vis kändes det betryggande att känna av min lilla älskling men endå besvärande att det var så tydligt på grund av att jag inte mådde så bra.

Har varit med om en liknande händelse då jag blev stressad och pulsen gick upp till max och bebis sparkade som bara den. Inte roligt när man vet att det är pga att man själv mår dåligt :/ som tur är så varar det oftast inte så länge iallafall!
  • Axelberg79

Jag ska till BM i morgon så jag har lite jag behöver prata med henne om. Ibland utan någon anledning så får jag sån stark och snabb puls. Det kan vara när som och inte vid ett speciellt humör.. Ganska läskigt faktiskt. Nån annan som upplevt det??

• Moorii

Bara för att jag var så orolig över en lugn bebis häromdagen, så fick jag äta upp det inatt..

Först drömde jag att han sparkade väldigt länge, så gissar att han sparkade på riktigt också. Vaknade sen vid fem och sen sparkade han riktigt hårda sparkar i över en timme! Hela kroppen vibrerade :P så, han är nog lugn dagtid för att han får utlopp för all energi på natten.. Nåt att se fram emot när han kommer ut ^^

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-04-07 19:20:48 följande:

Jag ska till BM i morgon så jag har lite jag behöver prata med henne om. Ibland utan någon anledning så får jag sån stark och snabb puls. Det kan vara när som och inte vid ett speciellt humör.. Ganska läskigt faktiskt. Nån annan som upplevt det??

Funderar på om det är samma känsla vi tänker på, men ibland känner jag pulsen mer än vanligt, men jag har alltid tänkt att det är för att hjärtats kapacitet ökat då det har mer blod att pumpa runt. Kan det kanske vara det? Berätta gärna vad bm tror idag!
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-04-08 09:35:28 följande:
    Funderar på om det är samma känsla vi tänker på, men ibland känner jag pulsen mer än vanligt, men jag har alltid tänkt att det är för att hjärtats kapacitet ökat då det har mer blod att pumpa runt. Kan det kanske vara det? Berätta gärna vad bm tror idag!
    Vet inte riktigt om det är detta ni menar men man kan känna som hjärtklappning, som är helt normalt. Beror på hjärtats extra belastning. Ska vara ofarligt men känns riktigt obehagligt! Hade det ofta tidigare i graviditeten men inte känt av det på länge nu.
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-04-08 09:35:28 följande:

Jag fick inget klart svar varför men hon verkade inte tycka att det var något farligt. Så jag känner mig lugnare.
  • Sommarmalva

Åh! Jag börjar ledsna nu... Kanske bara har en dålig dag men känner mig nästan deprimerad idag. Fötterna börjar svullna. Foglossning. Svettas. Jackan kan jag ej knäppa. Ingen ork! Går in i vecka 25 i morrn så det är ju ett tag kvar. Magen känns stor och besvärlig och jag har inte så många kläder som passar eftersom jag inte har införskaffat så mycket mammakläder än. Ska till Ullared framöver. Tror denna graviditeten hoppar över den där härliga perioden man brukar ha så här i mitten. Mår lite småilla varje dag. Bara längtar efter att få vara ledig o gå hem från jobbet. Om nu FK godkänner min HP.... Vet inte vad jag ville med detta. Bara skriva av mig lite...

• Niyoh81

Nu i några dagar har ja haft mycke sd och tryck neråt. Även värk i muttan...typ som mensvärk fast de inte är i magen utan sagt i muttan. Värst när ja står upp. Någon annan som haft så. Gör ont och är obegripligt...kan knappt stå stilla då...

• fastfrusen
    Niyoh81 skrev 2016-04-10 16:04:43 följande:

Nu i några dagar har ja haft mycke sd och tryck neråt. Även värk i muttan...typ som mensvärk fast de inte är i magen utan sagt i muttan. Värst när ja står upp. Någon annan som haft så. Gör ont och är obegripligt...kan knappt stå stilla då...

Jag har i 4 veckor haft mycket sdr och varit sjukskriven i 1,5v pga det. De har minskat tack o lov pga jag i princip varit sängliggandes under sjukskrivningen. Imorse var jag dock så rastlös att jag flyttade runt lite saker och lyfte (ej särskilt tunga) en del, och nu sedan lunch har jag också någon slags värk kring blygdbenet alltså ganska långt ner, som först kom när jag skulle gå/stå men som nu finns i vila också. 

Ang sammandragningarna så rekommenderar de ju att man ska ringa förlossningen och rådfråga om de är smärtsamma och ihållande/regelbundna/täta.

Ang den här andra värken så funderar jag på om det inte kan vara foglossning?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)