• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79

Sonen min på 12 år släppte nyss en kommentar som fick mig att vrida av skratt.... "Du mamma, din rumpa har oxå blivit bra mycket större nu när du är gravid. Men det måste väl vara för att jämna ut vikten för magen, annars trillar du ju framåt nu när magen är så stor!!!" <3 <3 Min älskade go unge! !!! Hahahaha

• Namnlös2015

Har ni fått bristningar än?

Jag tror jag håller på att få på magen nu...

Jag har 12 veckor kvar, hur ska jag se ut sen?

• Axelberg79
    Namnlös2015 skrev 2016-04-10 21:37:21 följande:

Har ni fått bristningar än?

Jag tror jag håller på att få på magen nu...

Jag har 12 veckor kvar, hur ska jag se ut sen?

Jag har inte fått några nya men jag har kvar sedan förra graviditeten. Men det är mest på höfterna. Jag är väldigt noga att smörja mage, höfter och brösten med kräm varje kväll.
  • Namnlös2015

Det är jag också, 2 ggr om dagen, men det är mest för det är skönt :)

Vad jag vet är det egentligen inget som hjälper :)

Axelberg79 skrev 2016-04-10 22:06:18 följande:

Jag har inte fått några nya men jag har kvar sedan förra graviditeten. Men det är mest på höfterna. Jag är väldigt noga att smörja mage, höfter och brösten med kräm varje kväll.

• Axelberg79
    Namnlös2015 skrev 2016-04-11 07:32:56 följande:

Det är jag också, 2 ggr om dagen, men det är mest för det är skönt :)

Vad jag vet är det egentligen inget som hjälper :)

Det blir ju mer om man inte smörjer alls så lite hjälper det ju. Det är därför jag har så många sedan förra gången, för Jag smörjde inget då.
  • M A F H H

Idag var vi på ett könsultraljud och fick det bekräftat att vi väntar en liten prinsessa. Så glad. x)

Har ni andra tagit reda på könet eller föredrar ni överraskningar? ;)

• Axelberg79
    M A F H H skrev 2016-04-11 20:25:51 följande:

Idag var vi på ett könsultraljud och fick det bekräftat att vi väntar en liten prinsessa. Så glad. x)

Har ni andra tagit reda på könet eller föredrar ni överraskningar? ;)

Vi ville veta men dom kunde inte se. Men jag har turen att få göra ett till ul eftersom dom tyckte att moderkakan låg lite långt ner. Så i slutet av maj så kommer vi förmodligen få veta vad det är:)
  • Niyoh81

Skrev för nån dag sen angående mina SD.

Har haft dem hela helgen så de slutade med en tripp till förlossningen där ja nu har fått bricanyl för att stanna av mina SD som varit regelbundna. Började även blöt lite nu i morse.

Kommer ligga över natten för observation eftersom ja har en son som är prematur. Så förhoppningsvis så lugnar de ner sig å bebis e kvar tiden ut.

Dock jobbigt å inte ha sin man här eller få sova hemma :(

• anarv90

Hej! hoppar in i tråden! är gravid och har bf 15:e juli, är i vecka 27 idag (26+2) och väntar mitt andra barn :)

• fastfrusen
    Niyoh81 skrev 2016-04-11 21:01:04 följande:

Skrev för nån dag sen angående mina SD.

Har haft dem hela helgen så de slutade med en tripp till förlossningen där ja nu har fått bricanyl för att stanna av mina SD som varit regelbundna. Började även blöt lite nu i morse.

Kommer ligga över natten för observation eftersom ja har en son som är prematur. Så förhoppningsvis så lugnar de ner sig å bebis e kvar tiden ut.

Dock jobbigt å inte ha sin man här eller få sova hemma :(

Usch vad jobbigt :( Hoppas det lugnar ner sig nu!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)