• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Namnlös2015

Hur mycket tror du att du har gått upp?

Jag var på flesta mätningen i förrgår, 26 cm.

Så spännande med husvisning :) håller tummarna!

Vi har också nästan precis flyttat, vi lämnade vårt gamla hus igår och idag känns det nästan lite konstigt att inte behöva åka dit mer! Men skönt att flytten är gjord nu innan liten kommer!

Lycka till idag :)

Axelberg79 skrev 2016-04-01 08:34:40 följande:

Om en vecka har jag mitt första väga/mäta besök hos BM. Längtar dit . Lite orolig dock för hur mycket jag går upp i vikt, jag har inte vägt mig sedan inskrivningen i v 9 och är nu i v 24 (23+2) .

Idag är en stor dag för våran familj. Vi ska på en husvisning och vi har fått lånelöfte. Så nu mina vänner så kan ni väl hålla nån extra tumme för oss idag. Det skulle innebära en stor och skön förändring för våran lilla familj och en bra start med lillsmurf <3

• Axelberg79
    Namnlös2015 skrev 2016-04-01 08:51:06 följande:

Hur mycket tror du att du har gått upp?

Jag var på flesta mätningen i förrgår, 26 cm.

Så spännande med husvisning :) håller tummarna!

Vi har också nästan precis flyttat, vi lämnade vårt gamla hus igår och idag känns det nästan lite konstigt att inte behöva åka dit mer! Men skönt att flytten är gjord nu innan liten kommer!

Lycka till idag :)

Förra graviditeten gick jag upp över 30kg, men denna gång tycker jag att jag har ätit bättre och varit mer rörlig. Men jag hoppas att det max är 10kg nu.

Vi bor i en hyreslägenhet nu och grannarna vägg i vägg har 4 barn. Det låter och skriks mest för jämnan både av barn och vuxna. Vi somnar till ljudet av dom och vaknar till ljudet av dom. Även ibland att vi vaknar mitt i natten av dom. Därför hoppas jag verkligen att vi får köpa huset, annars kommer jag bli en riktig surkärring om jag ska bo här när lillsmurf kommer.....

• Moorii

Vilken dag! Gick på möte med läkare, hade skrivit upp punkter innan så jag skulle komma ihåg allt som jag ville få sagt, jättenervös. Jag behövde knappt säga något, han sjukskrev mig på 100 % direkt, helt otroligt. Min barnmorska måste ha berättat noga om anledningen till besöket.

Efteråt kände jag att jag kunde slappna av lite mer, mötte upp min man på stan, åt en god lunch på uteservering för första gången i år. Sen när vi kom hem så väntade ett brev från försäkringskassan, de beviljade min ansökan om graviditetspenning! Otroligt, trodde jag skulle få bekymmer med allt. På tisdag ska jag till sjukgymnast och se om jag kan få lite hjälp med smärtan.

Hur mår ni andra?

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-04-01 15:31:41 följande:

Vilken dag! Gick på möte med läkare, hade skrivit upp punkter innan så jag skulle komma ihåg allt som jag ville få sagt, jättenervös. Jag behövde knappt säga något, han sjukskrev mig på 100 % direkt, helt otroligt. Min barnmorska måste ha berättat noga om anledningen till besöket.

Efteråt kände jag att jag kunde slappna av lite mer, mötte upp min man på stan, åt en god lunch på uteservering för första gången i år. Sen när vi kom hem så väntade ett brev från försäkringskassan, de beviljade min ansökan om graviditetspenning! Otroligt, trodde jag skulle få bekymmer med allt. På tisdag ska jag till sjukgymnast och se om jag kan få lite hjälp med smärtan.

Hur mår ni andra?

Grattis till både sjukskrivning ( konstigt att säga grattis till detta...) och HP! Hur länge sjukskrev han dig? Är det samma summa pengar ungefär som HP? Tänkte om du annars kunde stanna på sjukskrivningen, den kan man väl ha ända tills bebis föds? HP får man ju inte 10 dagar innan eller vad det är.
    Jag har ansökt om HP idag, får se hur det går.
  • Sommarmalva
    Namnlös2015 skrev 2016-03-31 17:49:47 följande:

Helt galet va tiden springer iväg, har drygt 14 veckor kvar och har inte hunnit fixa allt jag vill, vill ha det mesta klart inom kort, man vet ju aldrig om liten vill ut tidigare :p

Ligger i familjen med för tidiga födslar, själv var jag 10 veckor tidig!

Hur går det för er andra?

Är ni klara med allt?

Jag är i vecka 23 nu och har typ inte fixat nåt... Vagn ska vi få av sambons bror som har en liten kille men den används lite fortfarande så vi har den inte än. Det är det enda som är någorlunda fixat. Kläder har jag bara köpt fyra bodys känner ingen brådska alls denna gång, vet inte vad det är, "det löser sig" känslan har infunnit sig, och det känns som om det ändå är ganska lång tid kvar. Däremot måste vi ha större bil eftersom vi nu kommer bli 6 i familjen så det har vi börjat kolla lite på. Svårt att få tag i en bra billig bil som alla får plats i...
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-04-01 22:35:53 följande:

Grattis till både sjukskrivning ( konstigt att säga grattis till detta...) och HP! Hur länge sjukskrev han dig? Är det samma summa pengar ungefär som HP? Tänkte om du annars kunde stanna på sjukskrivningen, den kan man väl ha ända tills bebis föds? HP får man ju inte 10 dagar innan eller vad det är.

Jag har ansökt om HP idag, får se hur det går.

Haha, ja, det är lite märkligt, men förstår hur du menar :) hade jag inte fått det hade jag fått sjukskriva mig själv och förlora pengar, för jag hade verkligen inte kunnat jobba. Han sjukskrev mig till och med 17:e maj, får graviditetspenning från 20:e maj, det var så han planerade det. Så blir tyvärr inte sjukskrivning fram till bf, om man nu kan säga så :P det är nog samma summa, skulle jag tro, men är inte helt säker.

Håller tummarna att det går igenom även för dig!
  • Axelberg79

Nu på morgonen så lade jag ligger i soffan och efter en stund så hade tröjan glidit av magen så jag låg och tittade på den bara magen. Efter en stund kände jag hur det buffas i magen och till min och sambons förvåning så syntes det utanpå magen oxå <3 Så himla härligt att även han fick se det, annars kan det kännas ganska ensamt att det bara är jag som känner av lillsmurf ?

• Moorii

Åh, kul att vara under 100-sträcket! :) jag har 104 dagar kvar, så om fem dagar är det 2-siffrigt ;)

• M A F H H
    Namnlös2015 skrev 2016-04-06 10:55:32 följande:

Hur många dagar har ni kvar till BF??

Jag har 92 dagar kvar idag :)

89 dagar här. :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)