• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-30 13:18:28 följande:
    Har förlorat ett barn i v 36 pga proppar i moderkakan. Ätit blodförtunnande tills för en vecka sen.

Ska ju dit på tisdag o hoppas jag är mogen där nere så jag verkligen kan få en dag ich en tid. Tär på psyket o hoppas verkligen min läkare kan förstå.

Min FL får gärna hoppa igång, heller va några extra dagar på neo är min känsla. Går in i v 37 på lördag så bebis är ju i princip klar.
    Ja då förstår jag verkligen att du vill bli igångsatt! Det borde läkaren verkligen först! Varför ska du behöva gå på en bedömning? Tycker du kunde fått tid direkt!
    Jo, jag känner också egentligen att förlossningen gärna får starta, fast vi har fått egångsättning pga raketförlossning, så känns ju onödigt att starta innan och det går lika snabbt denna gång. Då står vi ju där igen... Så även om det känns som att det är nåt på g så väntar jag helst till den 18e...
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-30 13:49:46 följande:

Jag känner mig helt annorlunda idag. Svårt att förklara men jag är ständigt hungrig och törstig, har även fått för mig att allt måste göras nu, allt måste bli klart. Men endå så känner jag mig så trött i kroppen, blir nästan som mjölksyra i hela kroppen. Även foglossningen slog till ännu värre igår kväll.

Hoppas verkligen inte att det är på gång redan, sambon har mycket att göra på jobbet i minst 2v till. Men jag känner mig lite orolig..

Ja men jag känner ju också nåt idag! Vet inte om du läste mitt inlägg från tidigare idag. Men jag är helt färdig! Orkar knappt stå upp. Måste sätta mig hela tiden och dricka lite. Hela kroppen känns tung på nåt sätt, lite som du säger om mjölksyra.... Hade förvärkar nån timme i morse med, vid 4 tiden, men de gick över, men de gjorde riktigt ont!! Längst ner i magen, ner i ena ljumsken och lite i benet. Har haft magknip flera ggr idag med och var tvungen att gå på toa. Jag som i vanliga fall nu är hård i magen av järntabletterna.... Hmm...
    Vad är det som händer?? Vilken vecka är du i?
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-06-30 14:24:56 följande:

Ja men jag känner ju också nåt idag! Vet inte om du läste mitt inlägg från tidigare idag. Men jag är helt färdig! Orkar knappt stå upp. Måste sätta mig hela tiden och dricka lite. Hela kroppen känns tung på nåt sätt, lite som du säger om mjölksyra.... Hade förvärkar nån timme i morse med, vid 4 tiden, men de gick över, men de gjorde riktigt ont!! Längst ner i magen, ner i ena ljumsken och lite i benet. Har haft magknip flera ggr idag med och var tvungen att gå på toa. Jag som i vanliga fall nu är hård i magen av järntabletterna.... Hmm...

Vad är det som händer?? Vilken vecka är du i?

Jag är i v 37 (36+1) nog för att jag längtar nå enormt efter min lilla bebbe och att den ligger i rätt läge men är ruckbart fortfarande. Men lite till får den gärna stanna inne. Dessutom är jag helt själv här hemma... Sambon som är lastbilschaufför är just nu i Norge och kommer hem i morgon kväll och min son har haft sin Pappa vecka. Så lite nervös är jag.
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-06-30 14:19:47 följande:

Ja då förstår jag verkligen att du vill bli igångsatt! Det borde läkaren verkligen först! Varför ska du behöva gå på en bedömning? Tycker du kunde fått tid direkt!

Jo, jag känner också egentligen att förlossningen gärna får starta, fast vi har fått egångsättning pga raketförlossning, så känns ju onödigt att starta innan och det går lika snabbt denna gång. Då står vi ju där igen... Så även om det känns som att det är nåt på g så väntar jag helst till den 18e...

Ja de känns ju lite dumt att jag inte får en tid på direkten. De är ju ändå jag som väljer o vill bli igångsatt, oavsett hur mogen ja är.

Förra gången blev ja igångsatt i v 35 o de va liksom inge snack om saken. Detta va på huddinge o denna gång ska jag föda på akademiska. Antar att de jobbar annorlunda.

Även om de nu bara handlar om dagar så är varje dag en mental plåga för mej.
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-30 15:16:43 följande:
    Ja de känns ju lite dumt att jag inte får en tid på direkten. De är ju ändå jag som väljer o vill bli igångsatt, oavsett hur mogen ja är.

Förra gången blev ja igångsatt i v 35 o de va liksom inge snack om saken. Detta va på huddinge o denna gång ska jag föda på akademiska. Antar att de jobbar annorlunda.

Även om de nu bara handlar om dagar så är varje dag en mental plåga för mej.
    Kanske beror på vilken läkare? Jagbehövde inte ens förklara mig varför jag ville ha igångsättning. Min bm hade skrivit i kallelsen till läkaren att det var ett stort orosmoment för oss så när vi kommun till läkaren så fick vi en tid. Hoppas de tar hänsyn till dig och din oro! Set är ju inte bra för vare sig dig eller bebis om du mår dåligt på slutet. Hoppas det går bra nu den 5e, eller när det var. Håller tummarna!!
  • Linafina22

Jag har kämpat för att få bli igångsatt och ville bli det mellan 37+1 och 37+6. Nu är jag 38+5 och sitter äntligen på bb. Fick tid för igångsättning igår, men fick åka hem. Då ville dem att jag skulle sättas igång fre el lör istället. Och efter som jag inte är mogen så vbetyder det att jag skulle kunna födda typ sön. Men jag vågar inte födda senare än imorgon, då sa jag att då får det bli kejsarsnitt! Men jag fick komma idag då! Jag blir förvånad att man ska behöva slåss för att få födda, när man har en god anledning!!! Som även läkaren ser som en god anledning, är det för att det är så fullt?

• Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-06-30 16:51:41 följande:

Jag har kämpat för att få bli igångsatt och ville bli det mellan 37+1 och 37+6. Nu är jag 38+5 och sitter äntligen på bb. Fick tid för igångsättning igår, men fick åka hem. Då ville dem att jag skulle sättas igång fre el lör istället. Och efter som jag inte är mogen så vbetyder det att jag skulle kunna födda typ sön. Men jag vågar inte födda senare än imorgon, då sa jag att då får det bli kejsarsnitt! Men jag fick komma idag då! Jag blir förvånad att man ska behöva slåss för att få födda, när man har en god anledning!!! Som även läkaren ser som en god anledning, är det för att det är så fullt?

Fick du åka hem bara för att du inte var mogen? Fast du hade fått en tid? Låter ju inte klokt! Det är väl inte så konstigt om man inte är mogen eftersom det är innan förlossningen börjat av sig själv. Ska du bli igångsatt nudå? Nu börjar jag bli lite nojjig över om jag också ska få åka hem den dagen. Trodde allt var fixat o klart nu när jag har en tid. Jag behövde dock inte kriga för att få en tid. Gick mycket lättare än jag trodde. Vet du hur du kommer bli igångsatt?
  • Trollsländan3

Idag har jah ont i röven o de spänner ut ner i baksida lår.

Men inga sd överhuvudtaget, så värkar e de ju inte.

Nån som har haft liknande?

• Axelberg79
    Trollsländan3 skrev 2016-07-01 09:24:31 följande:

Idag har jah ont i röven o de spänner ut ner i baksida lår.

Men inga sd överhuvudtaget, så värkar e de ju inte.

Nån som har haft liknande?

Så känns min foglossning. Det börjar mitt i skinkan och om jag har ansträngt mig typ dammsugit så kan det dra ner mot knät och ibland hela vägen ner i vaden mot hälen. Försök hitta en skön viloställning så kan det gå över en stund. För mig är det att ligga på sidan med en stor kudde mellan benen, gärna 2 , en mellan låren och en mellan vaderna.
  • Trollsländan3
    Axelberg79 skrev 2016-07-01 09:44:59 följande:

Så känns min foglossning. Det börjar mitt i skinkan och om jag har ansträngt mig typ dammsugit så kan det dra ner mot knät och ibland hela vägen ner i vaden mot hälen. Försök hitta en skön viloställning så kan det gå över en stund. För mig är det att ligga på sidan med en stor kudde mellan benen, gärna 2 , en mellan låren och en mellan vaderna.

Intressant, min foglossning har suttit i ryggslutet o höfterna. Men har inte känt av den speciellt mycket de senaste veckorna.

Ja kan känna igen smärtan när jag har mens, då brukar de dra i baksidan av låren. Fast detta drar o gör mer ont.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)