• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Jag vaknade av ond sammandragning för andra dagen i rad, fast gjorde inte lika ont som igår. Följdes sen av mensvärk ett tag. Nu känns det inte så mycket dock, kanske bara är lite övning inför dagen D?

• alexis06
    Hej hej har följt tråden men inte skrivit nåt tidigare,

Jag är 29 åroch har bf 5 juli, väntar mitt andra barn som blir en tjej, har en son som är 10 år
    idag hos spec mvc idag för att boka in Ks då jag gick över förra gången och igångsättningen inte fungerade. 

Fick tid för ks den 5de så det blir på bf, var beredd på att få vänta några dagar till men inte det.

Känns väldigt skönt att ha ett datum och veta att då är det dax, nu är det bara njuta av dom 4 dagarna som är kvar.
  • Liinaa91
    alexis06 skrev 2016-07-01 15:44:01 följande:

Hej hej har följt tråden men inte skrivit nåt tidigare,Jag är 29 åroch har bf 5 juli, väntar mitt andra barn som blir en tjej, har en son som är 10 år

idag hos spec mvc idag för att boka in Ks då jag gick över förra gången och igångsättningen inte fungerade. Fick tid för ks den 5de så det blir på bf, var beredd på att få vänta några dagar till men inte det.Känns väldigt skönt att ha ett datum och veta att då är det dax, nu är det bara njuta av dom 4 dagarna som är kvar.

Jätte skönt att du vet att det snart är nära. Det är en pina här då jag gått över igen..
  • Linafina22

Nu har han kommit! 14:30 idag krystade jag ut min första son. Jag blev ju igångsatt för att han inte skulle bli för stor. Han var perfekt 4460g född 38+6.

on

• Axelberg79
    Linafina22 skrev 2016-07-01 21:44:09 följande:

Nu har han kommit! 14:30 idag krystade jag ut min första son. Jag blev ju igångsatt för att han inte skulle bli för stor. Han var perfekt 4460g född 38+6.

on

Underbart fin :) grattis.
  • calabalic

Nu har det verkligen blivit action i tråden här, kul! Grattis Linafina22!! Hur blev förlossningen?

Angående ont i baken som strålar ner som ni skrev om ovan så känns min foglossning precis så också. Den sitter liksom mycket längre ner än jag tidigare trott att det skulle kännas.

• calabalic

Kul att ni känner lite eventuella på G-tecken en del av er! Själv känns det väldigt långt borta än så länge, v.37 imorgon men bebis är fortfarande rörlig och har inte sjunkit ner ett dugg. Känns inte som hon tänkt komma ut än på några veckor.

Idag gick jag på semester, men det känns ju som allt annat än semester att vara höggravid, konstant supertrött och ont överallt samtidigt som man har en ettåring att ta hand om hemma. Och inga planer har man ju heller, bara väntan. Känns som livet är on hold just nu och kommer börja igen när bebis är ute.

• Niyoh81

on

Jättestort grattis till prinsen. Vilka goa kinder han har :) hoppas allt gick bra.
  • Niyoh81

Var igår å gjorde PUK test på Kian. Gick bra å han va så snäll. Nu väger han 2860 g så ca 200 g har han gått ner.

Kolla lite på hans ögon å funderar lite vilken färg de kommer bli. Dom e mycke ljusare är sina bröders. Dom har bruna å där såg man inte deras pupill som man gör på Kian. Plus att han har en ljusare ring runt pupillern. Va tror ni?
  • Sommarmalva

Så go!! Stort grattis!!!!

on

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)