• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva

Så fin han är! Längtar nåt enormt nu efter våran lille lillebror!

Niyoh81 skrev 2016-07-01 22:41:53 följande:

Var igår å gjorde PUK test på Kian. Gick bra å han va så snäll. Nu väger han 2860 g så ca 200 g har han gått ner.

Kolla lite på hans ögon å funderar lite vilken färg de kommer bli. Dom e mycke ljusare är sina bröders. Dom har bruna å där såg man inte deras pupill som man gör på Kian. Plus att han har en ljusare ring runt pupillern. Va tror ni?

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-07-01 10:39:44 följande:

Jag vaknade av ond sammandragning för andra dagen i rad, fast gjorde inte lika ont som igår. Följdes sen av mensvärk ett tag. Nu känns det inte så mycket dock, kanske bara är lite övning inför dagen D?

Jag hade så igår morse. Vaknade vid 4 av att det gjorde riktigt ont. Hade som mensvärk hela tiden och när sammandragningarna kom så gjorde det såå ont neråt ljumsken och långt ner i magen. Kom ca var tionde minut i nån timme men avtog sen. Hade nåt liknande för nån vecka sen. Blir lite nervös varje gång eftersom jag inte vill han ska komma före den 18e när vi har igångsättning. Men blev otäckt påmind om hur ont det kommer göra! Detta var ju inget mot deg riktiga, och jag som tyckte dessa var jobbiga... Hua...
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-07-01 23:54:53 följande:

Jag hade så igår morse. Vaknade vid 4 av att det gjorde riktigt ont. Hade som mensvärk hela tiden och när sammandragningarna kom så gjorde det såå ont neråt ljumsken och långt ner i magen. Kom ca var tionde minut i nån timme men avtog sen. Hade nåt liknande för nån vecka sen. Blir lite nervös varje gång eftersom jag inte vill han ska komma före den 18e när vi har igångsättning. Men blev otäckt påmind om hur ont det kommer göra! Detta var ju inget mot deg riktiga, och jag som tyckte dessa var jobbiga... Hua...

Ojdå, riktigt så illa hade inte jag..! Hoppas han stannar ett tag till! Längtar inte efter smärtan, men väldigt mycket efter bebis, så det får gå helt enkelt :P
  • Moorii
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 06:17:57 följande:

Bf +4

05.36 kom min lille prins till världen :)

Äntligen! Grattis :D gick allt bra?
  • Liinaa91
    Moorii skrev 2016-07-02 06:53:42 följande:

Äntligen! Grattis :D gick allt bra?

Ja allt gick super. Hade dock glömt bort smärtan haha! Ligger och ammar, en hungrig pojk är han som gråter så fort bröstet åker.
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 06:17:57 följande:

Bf +4

05.36 kom min lille prins till världen :)

Stort grattis! Vad bebisar det droppar in i tråden nu härligt!!
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 07:08:45 följande:
    Ja allt gick super. Hade dock glömt bort smärtan haha! Ligger och ammar, en hungrig pojk är han som gråter så fort bröstet åker.
    Ja usch den där smärtan!! Börjar nojja mig lite över den. Börjar ju bli lite påmind av förvärkarna. Och jag tycker dom är jobbiga!! De är ju inget mot de riktiga.... Hujedamig! Min bm försökte lugna med att jag gjort det tre ggr innan så jag klarar ju av det. Men det hjälper inte. Då vet jag ju verkligen hur det är! Hoppas det går lika snabbt denna gång så jag slipper gå ett dygn...
    Hur fort gick det för dig? Hur började det?
  • Niyoh81

4 dagar sen ks. Sammanlagt +4 kg under grav..nu ligger ja på -6 kg.

Saknar faktiskt lite dom mysiga sparkarna. Känner sig lite tom. :/ men så mysigt att ha lillprinsen i sin famn nu <3
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)