• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-07-02 11:47:20 följande:

Ja usch den där smärtan!! Börjar nojja mig lite över den. Börjar ju bli lite påmind av förvärkarna. Och jag tycker dom är jobbiga!! De är ju inget mot de riktiga.... Hujedamig! Min bm försökte lugna med att jag gjort det tre ggr innan så jag klarar ju av det. Men det hjälper inte. Då vet jag ju verkligen hur det är! Hoppas det går lika snabbt denna gång så jag slipper gå ett dygn...

Hur fort gick det för dig? Hur började det?

Började vid 20.00 med svaga mensvärkar som blev starkare och tätare. Vid midnatt körde vi in till fl då var jag 4 cm öppen. Allt gick undan tyckte jag trots de extrema värkarna. Han kom 5.30
  • fastfrusen

Är det ngn mer än jag som lider av svullnad i fötterna/anklarna?! Känns så drygt när man normalt är en 37a i skostorlek men endast kommer i sambons öppna sandaler storlek 42 just nu! Använder kommande bebis badkar som fotbad för att försöka få ner svullnaden lite! Tanken på att det kan vara 5 veckor kvar av grav gör att jag blir lite småless..

• fastfrusen

Förresten - D-droppar, är det något man får på BVC eller ska man skaffa det innan också?

• Sommarmalva
    fastfrusen skrev 2016-07-02 15:32:09 följande:

Är det ngn mer än jag som lider av svullnad i fötterna/anklarna?! Känns så drygt när man normalt är en 37a i skostorlek men endast kommer i sambons öppna sandaler storlek 42 just nu! Använder kommande bebis badkar som fotbad för att försöka få ner svullnaden lite! Tanken på att det kan vara 5 veckor kvar av grav gör att jag blir lite småless..

Åh! Jag med! Sitter här och ångrar att jag inte tog stödstrumpor i morse... Det liksom dallrar uppepå fötterna. Hade tänkt ta mig till Stadsparken idag o kolla på musikunderhållning men sa det nyss här hemma att jag struntar nog i det för jag kommer inte få på mig några skor.... Fötterna ser förfärliga ut!
    Och d droppar fick vi på BVC förra gången iallafall, men det var 5 år sen. Men tycker det borde vara så fortfarande. Om det inte är olika vart man bor.
  • calabalic
    fastfrusen skrev 2016-07-02 15:32:50 följande:

Förresten - D-droppar, är det något man får på BVC eller ska man skaffa det innan också?

Vi har fått det på BVC och det var för ett år sen.
  • M A F H H

Igår klockan 17:21 föddes vår älskade flicka (BF 4 juli). 3430 g och 50 cm.
    Allt gick snabbt tack och lov, men fy tusan så ont värkarna gjorde.

Grattis till er alla som fött och lycka till alla andra, snart är det er tur. <3

• Axelberg79
    M A F H H skrev 2016-07-02 21:04:36 följande:

Grattis till er alla som fött och lycka till alla andra, snart är det er tur. <3

Åhhhh vad härligt med alla bäbisar.. stort grattis :) just nu känns 24 dagar jättelångt...
  • Gemmy
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 06:17:57 följande:

Bf +4

05.36 kom min lille prins till världen :)

M A F H H skrev 2016-07-02 21:04:36 följande:

Grattis, vad roligt! 

• Sommarmalva

Stort grattis till er som äntligen fått era små!!! Nu längtar jag mer än nånsin efter min! På måndag är det två veckor kvar till igångsättningen. Börjar kännas att det närmar sig...

• Empa86

Vill också träffal illsmurfen nu. Kom ut!

Grattis till er som fått era????

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)