• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Empa86

Åh hade en riktig värk för två timmar sedan men nu är det helt dött igen. Jag som trode det var på g..

• calabalic

Hur känns de här värkarna/förvärkarna för er? Är det som mensvärk typ? Jag har ju aldrig känt nån värk än trots att detta är barn nr 2. :) Nyfiken på hur ont det gör..

• Trollsländan3

Här kommer lite matnyttigt om fixering

Min bebis är rörlig men ligger med huvudet nedåt sen ett par veckor tillbaka (4:e graviditeten v 37 ), och hon kommer nog inte fixeras förns vattnet/förlossningen är igång

• Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-03 20:18:26 följande:

Hur känns de här värkarna/förvärkarna för er? Är det som mensvärk typ? Jag har ju aldrig känt nån värk än trots att detta är barn nr 2. :) Nyfiken på hur ont det gör..

Jag tror jag haft förvärkar två gånger nu denna graviditet. Är själv osäker då jag aldrig hade förvärkar med de andra tre. Mysko. Nu har jag haft som kraftig mensvärk långt ner i magen och det har gått neråt ljumsken o lite i benet. Varit var tionde minut i nån timme, i två omgångar. Sista gången gjorde det riktigt ont! Ville bara att det skulle ta slut. Och då är de ju inget mot de riktiga värkarna...hua... Får lite ångest bara jag tänker på värkarbetet...
  • Trollsländan3

Måste få ventilera mig lite, hoppas ni orkar med ett gnälligt inlägg.

Är i dag i v 36+2 o jag orkar verkligen inte mer. Är lovad igångsättning, men de vill helst vänta till 37 fulla veckor o ska till fl den 11/7 alltså om en vecka, för bedömning o igångsättning om de finns plats.. men inget lovat alltså :-/

Imorgon ska jag träffa min läkare, hon ska göra en undersökning o sen ska jag ligga med ctg ett tag.

Som de känns nu kommer jag förmodligen bryta ihop när ja väl är där, mina dagar består av att tänka på att hon rör sig som hon ska o all min vakna tid går åt att oroa mig att hon ska dö.

Känns som mina chanser är små att bli igångsatt tidigare o de är så jobbigt! Önskar att fl kunde hoppa igång av sig själv, men de är ju alldeles för tidigt att den skulle göra de. Frustrerad, trött och less

• cutepoison

Hej, hoppar in här fast det snart är dags. Är i v 36+5 idag och har haft mensvärk hela kvällen igår, natten och dagen idag. Vet att det är väldigt vanligt men hoppas ändå att det ska vara på G nu. Jag längtar så mycket efter bebisen och jag står inte ut med tanken att behöva gå 3 veckor till eller till och med över tiden!! Fast blir det så blir det väl så :P Har också haft lite höjd temperatur idag, inte mycket men så det känns men det kanske inte är tecken. Vet ni? 

• Axelberg79
    cutepoison skrev 2016-07-04 16:47:32 följande:

Hej, hoppar in här fast det snart är dags. Är i v 36+5 idag och har haft mensvärk hela kvällen igår, natten och dagen idag. Vet att det är väldigt vanligt men hoppas ändå att det ska vara på G nu. Jag längtar så mycket efter bebisen och jag står inte ut med tanken att behöva gå 3 veckor till eller till och med över tiden!! Fast blir det så blir det väl så :P Har också haft lite höjd temperatur idag, inte mycket men så det känns men det kanske inte är tecken. Vet ni? 

Då är vi 3 st här som har samma datum :) roligt att se vem som hinner först. Min mage har sjunkit lite och jag har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu till och från.
  • cutepoison
    Axelberg79 skrev 2016-07-04 17:10:12 följande:
    Då är vi 3 st här som har samma datum :) roligt att se vem som hinner först. Min mage har sjunkit lite och jag har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu till och från.
    Vad kul! Ja då får vi se vem som får först :) Har haft jätte mycket sammandragningar nu på eftermiddagen och de gör ju inte ont men kombinerat med mensvärken så känns det jobbigt just nu. Min sambo var så snäll och kom hem med en vetekudde som jag värmt lite och har mot svanskotan. Jätte skönt! 
  • cameleon
    Axelberg79 skrev 2016-07-04 17:10:12 följande:
    Jag har också bf samma dag som ni Glad. Har inte skrivit i tråden tidigare, bara följt den..
  • tovemaja

Skoj med många som är beräknade 26/7 som jag! Hoppas verkligen att mini inte kommer på bf dock eftersom det även är min födelsedag :)

Nytt här är att första delen av slemproppen just lossnade. Samma sak hände förra förlossningen. Då kom en bit några veckor innan bf... Sedan lossnade en megabit 3-4 dagar innan det satte igång. Spännande!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)