• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Empa86
    Empa86 skrev 2016-07-02 23:57:59 följande:

Vill också träffal illsmurfen nu. Kom ut!

Grattis till er som fått era????

Nä frågetecken skulle det inte vara ;)
  • Moorii

Ja, grattis till alla!

Jag har 16 dagar kvar till BF, men önskar så att han ville komma lite tidigare, eller åtminstone på dagen. Inatt drömde jag om detta hela tiden, dag för dag gick och ingen bebis. Är så rädd att gå över två veckor, men kan ju verkligen inte göra nåt åt det ifall det skulle bli så, så ska försöka att inte bli stressad.

En av anledningarna till stressen är väl att min mans faster är här från USA till den 27/7 och mina föräldrar kommer 2/8 och stannar bara fyra dagar, en resa som dom betalat jättemycket för då de bor långt bort. Om bebis inte kommer innandess så missar dom honom, det hade varit tråkigt.. :/ dumt att vara stressad över detta, men svårt att inte bli det.

Vaknade igen inatt av spänningar i magen och molvärk, men inget som håller i sig. Har era magar sjunkit? Tycker min är precis lika hög som vanligt.

• fastfrusen

Åh jag vill verkligen inte heller gå över tiden, vi har visning på vår lägenhet den 7 aug o 5 aug bör vara sista dagen då vi blir igångsatta, så finns ju risk att vi är på BB då!

Min mage har inte sjunkit öht, men bebis slår fortf kullerbyttor dagligen o ligger inte på ngn fast position än... Svårt att andas men slipper åtminstone springa upp o kissa på nätterna! Börjar dock tänka att risken för kejsarsnitt blir större o större! Gäller det fortf att om bebis är rörlig o vattnet går så ska man lägga sig ner o invänta ambulans??

• Sommarmalva

Jag går in i vecka 37 i morgon. Ursäkta detaljer nu men I typ tre dagar har jag haft sån magknip flera ggr om dagen, vilket resulterar i att jag måste göra nr2.... Grejen är den att eftersom jag äter järntabletter så brukar jag vara jättetrög i magen! Nu är det lite mer åt andra hållet. Är det fler som har så här?? Tänkte om det är så som man hört att magen brukar tömma sig innan förlossningen. Betyder det då att nåt är på g nu? Tycker bara dett är konstigt eftersom jag brukar vara så trög annars. Annars har jag vanliga sammandragningar som vanligt...

• Moorii

Fastfrusen, det förstår jag! Vi får verkligen hoppas att ingen av oss ska behöva gå över.

Enligt bm så ligger plutten med huvudet neråt iallafall, och har gjort sen vecka 35, men han verkar inte vilja fixera sig. Känns som det är mycket mer rörelse nu än tidigare, fast jag hört det ska vara tvärtom mot slutet. Märkligt!

Sommarmalva, det har jag också hört, att det ska vara på gång om man måste springa mycket på toaletten. Nu när vi ändå är inne på såna trevliga detaljer.. ;) Jag är fortfarande hård i magen pga järntabletter, men har blivit extremt gasig de senaste två-tre dagarna istället, helt sjukt! Och pinsamt.. Min man är som tur (?) var van vid det mesta nu stackarn, haha!

Hoppas det är på gång för dig nu då :)

• Moorii

Sommarmalva, läste lite för fort, kanske att bebis får stanna i magen iallafall en vecka till så det inte blir alltför tidigt :)

• Empa86
    Sommarmalva skrev 2016-07-03 11:29:40 följande:

Jag går in i vecka 37 i morgon. Ursäkta detaljer nu men I typ tre dagar har jag haft sån magknip flera ggr om dagen, vilket resulterar i att jag måste göra nr2.... Grejen är den att eftersom jag äter järntabletter så brukar jag vara jättetrög i magen! Nu är det lite mer åt andra hållet. Är det fler som har så här?? Tänkte om det är så som man hört att magen brukar tömma sig innan förlossningen. Betyder det då att nåt är på g nu? Tycker bara dett är konstigt eftersom jag brukar vara så trög annars. Annars har jag vanliga sammandragningar som vanligt...

Med andra barnet blev jag tokdålig i magen dagen innan han föddes. Värkarna startade sedan vid 10 på morgonen den dag han kom. Så det kan ju vara nåt på gång:) Idag är det 37+0 och bebis får gärna komma nu, dock långt som bara den i magen:/
  • Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-07-03 12:09:57 följande:
    Med andra barnet blev jag tokdålig i magen dagen innan han föddes. Värkarna startade sedan vid 10 på morgonen den dag han kom. Så det kan ju vara nåt på gång:) Idag är det 37+0 och bebis får gärna komma nu, dock långt som bara den i magen:/
    Åh, ok. Fastän jag gärna skulle vilja få ut lillebror redan nu så har vi det praktiskt svårt just nu. Med barnvakt o sånt. Har ju planerad igångsättning om två veckor så vi har ordnat med allt tills dess, så han får gärna stanna där inne ett tag. Men blir det så blir det...
  • calabalic

Skönt att höra att fler har magar som inte sjunkit ner och rörliga bebisar, trots långt gången. Jag trodde jag var ensam om det typ. Är i v.37 nu och magen är lika hög som tidigare och bebis snurrar runt fritt. Både BM o TUL har bekräftat det nyligen också. Överallt står det att bebis brukar fixeras o magen sjunker senast v.36 om man är förstföderska, inte ovanligt redan runt v.30. Jag har visserligen ett barn redan men han kom med snitt så jag räknas som förstföderska. Känns så långt borta med förlossning när bebis inte verkar ens ha tänkt tanken att fixera sig..

• Moorii

Ja, lite konstigt är det allt! Blir ju orolig att det här kommer dra ut ordentligt på tiden.. :/ nåja, ut kommer dom till slut, på ett eller annat sätt :)

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)