calabalic skrev 2016-07-04 22:01:26 följande:
Vi har visst samma datum, är också 36+2. Jag börjar också nå bristningsgränsen snart känner jag. Fast inte precis av oro utan mer av konstanta smärtor sen v.25. Foglossning, huvudvärk, karpaltunnelsyndrom och annat otyg. Sen har jag början på HF och -18% tillväxt på bebis (följer dock kurvan) oxå vilket visserligen oroar mig lite, men jag har inte samma skäl att vara orolig som du. Jag kan absolut inte förstå hur de kan ens tänka tanken att neka dig igångsättning med din bakgrund! Och ffa att du ska behöva gå i ovisshet hela tiden! Hoppas verkligen du får ett rakt och bra besked imorgon.
Hur gick det till när sonen dog, om du vill berätta? Märkte du att nåt var fel eller upptäcktes det på nån rutinkontroll? Hade ni märkt då i förväg att tillväxten var dålig? Jag har en kompis som också förlorade sin son i vecka 36, första barnet. Sånt totalt mörker..
Tack.
Jag va i v 35+3 ovh hade ett bm besök den morgonen. Min bm va sen o kag fick komma in senare till henne, hon va stressad o lyssnade lite fort på hjärtat o sen de vanliga. Allt såg o lät bra sa hon.
Senare den dagen tyckte jag de va så himla lungt i magen men de va inte fören framåt kvällen o natten jag börja bli ordentligt orolig. Hade tid för en flödeskoll dagen efter bm kollen så ringde aldrig fl(men de var nog försent ändå) så på morgonen bara viste jag, och fick de bekräftat på flödeskollen.
Hans tillväxt va dålig -23%. De hittade inge fel på barnet vid obduktionen men moderkakan var full med proppar o förkalkningar, trots de hade alla flödesul visat bra. Så är fortfarande skeptisk till att bra flöde är lika med att allt är okej.
Sommarmalva skrev 2016-07-04 22:09:13 följande:
Här får man gnälla! Särskilt du!!! Inte klokt att du ska behöva gå med den oron! Vill önska stort lycka till i morgon och att läkaren lyssnar på dig för en gångs skull!
Tack! Usch villen gnällkärring man är!!
Uppdaterar efter jag vart där, har tid kl 9.