• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Anonym (Hej)

Har inga tips. Men förstår inte hur man kan ta hål i öronen på ett så litet barn? Vad ger det henne? Det är ju bara ni föräldrar som vill det. Har själv en treårig dotter o skulle inte falla mig in att göra nått sånt på henne.

• Utflykt i verkligheten

Jag lägger inga värderingar i ditt beslut ts. Det enda jag vill be dig om är att ta din dotter till en riktig piercare. Riskerna med pistol är långt värre än du kan föreställa dig.

Prata med en piercingstudio och fråga vilken typ av örhängen de rekommenderar att du tar med dig, som är lite mer barnanpassade än de som finns där.

Snälla, jag ber dig, gör det ordentligt om du nu har bestämt dig. Konsekvenserna kan annars bli långt jobbigare än vad du vill utsätta din dotter för.

http://www.safepiercing.se/piercing/faq/haltagningspistoler

http://offerstudio.se/?id=info&sub=faq&q=24

Första stycket:
    http://www.barbarella.se/Public/Studio/showSpecificPiercing?id=8

• Zombie von Rymmen
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 02:42:31 följande:
    Tur att det inte räknas som barnaga då :)
    Diamanter skrev 2016-01-18 03:36:28 följande:

Vilka rubbade människor det finns här!! Ingenting deal med hål i öronen, bara låta det växa igen om hon inte gillar det längre fram. Vem vill inte ha diamanter i öronen, det är klass!

Skrattretandes skrev 2016-01-18 09:33:49 följande:

Tycker det fan är värre att ge barn godis och sätta dom därför tv och datorer flera timmar varje dag än att ta hål i öronen. Vilken tjej vill inte ha hål i öronen? möjligtvis en flata.... Herregud vad folk är larviga! Jag kommer göra det då min blir 4 år, precis som jag fick! Sen vad andra rycker om den saken kunde jag inte bry mig mindre om!!

Det är ett övergrepp mot barnet som inte kan ta ställning själv, även om det inte är olagligt.

Lustigt att det kommer in flera nyregirerade i tråden som tar ställning för mamman...
  • Anonym (M)

Det jag funderar mest på när det gäller små barn och gör i öronen är risken att dom fastnar med örhängena under lek eller i kläder... Jag fick själv görs hål hyfsat tidigt och har haft problem med hålen... Fast jag inte var där och petade blev det infektioner hela tiden och flest efter att det växtlighet och jag väntade ngr år gick det bra men är fortfarande känslig och måste ofta ta ut örhängena och låta hålen vila ngr dagar

• QueenBeee
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:52:54 följande:
    Vi tänkte gå till frisören men man kanske kan be att de är två st som skjuter hål samtidigt då? Tack! Det gör ju lite ont i mammahjärtat om hon gråter
    1. Piercingar, inkl. hål i öronen, ska man skaffa av professionella, inte av frisörer eller liknande - och inte minst när personen i fråga själv vill.

2. "Det gör ju lite ont i mammahjärtat om hon gråter." Så varför i helvete göra det? Går smärta (trots kortvarig) och hjärtskärande gråt före ett så kasst argument som att DU tycker att det är fint?

Sen har jag hört att hålet kan se missbildat ut när barnet blir äldre och örat har vuxit lite mer. Jag vet inte om det stämmer (har sett några fall av "hängande" hål, men det kanske är av andra skäl) men om det gör det så är det väl inte lika gulligt och fint längre - eller?
  • Anonym (Hahahaha ja, skrattretande är ordet)
    Skrattretandes skrev 2016-01-18 09:33:49 följande:

Tycker det fan är värre att ge barn godis och sätta dom därför tv och datorer flera timmar varje dag än att ta hål i öronen. Vilken tjej vill inte ha hål i öronen? möjligtvis en flata.... Herregud vad folk är larviga! Jag kommer göra det då min blir 4 år, precis som jag fick! Sen vad andra rycker om den saken kunde jag inte bry mig mindre om!!

Hahahahaha å herregud! Jag är flata så det stänker om det, ändå har jag 5 hål i öronen, ska snart skaffa ett sjätte, plus några fler på andra ställen.
    Bra försök, dock! Cool
  • Babyfeber
    straw2008 skrev 2016-01-18 08:37:29 följande:
    Jag tänkte nog på att ha 2 pistoler oavsett ålder. 
    Mina döttrat är mer än dubbelt så gamla o ingen har hål i öronen. 
    Kommer själv ihåg hur det var o hur ont det gjorde. 
    Men TS verkar liksom ha bestämt sig o då var mitt råd att göra smärtan så kort som möjlig. 
    I kinamockaskogen.....
    Man ska inte ta hål med pistol över huvud taget
  • Anonym (Jo)

Att folk har tid o ork att sitta o gnälla på andra... Mår man bättre då som människa? Väldigt intresserad av detta!

Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?