Skrattretandes skrev 2016-01-18 09:33:49 följande:
Tycker det fan är värre att ge barn godis och sätta dom därför tv och datorer flera timmar varje dag än att ta hål i öronen. Vilken tjej vill inte ha hål i öronen? möjligtvis en flata.... Herregud vad folk är larviga! Jag kommer göra det då min blir 4 år, precis som jag fick! Sen vad andra rycker om den saken kunde jag inte bry mig mindre om!!
Jag vet flera heterosexuella kvinnor som inte vill ha det.
Jag har förvisso hål i öronen, men jag använder ändå aldrig örhängen. Är heterosexuell, orsaken till att jag inte använder hålen är att det kliar när jag har örhängen och får alltid någon form av var, troligen någon form av överkänslighet.
Men det man vet är att just hål i öronen är en av de saker som kan ge allergier, speciellt kontaktallergier. Så jag tror det är rätt osmart att göra hål i öronen på små barn, för tänk om de kontaktallergi, så de blir känsliga mot dragkedjor i kläder, bestick, mynt, smycken, knappar etc. Det är väl ändå rätt onödigt.
Om man googlar på det, så inser att det är väldigt viktigt att man (oavsett ålder) vänder sig till en som kan detta och gör det på rätt sätt. För just nickelallergi är något som brukar utlösas av håltagning