• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • EnAnonumius
    Diamanter skrev 2016-01-18 03:36:28 följande:

Vilka rubbade människor det finns här!! Ingenting deal med hål i öronen, bara låta det växa igen om hon inte gillar det längre fram. Vem vill inte ha diamanter i öronen, det är klass!

Nog du som är rubbad. Det finns inga garantier på att hål i öronen som är några år gammalt läker ihop. Det är högst inviduellt huruvida hål läker ihop eller inte.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    straw2008 skrev 2016-01-18 07:47:10 följande:

Mitt tips är att ABSOLUT gå till en frisör som har 2 pistolen o gör samtidigt. Annars lär det bara bli 1 hål...  

Hur kommer det sig att det bara blir ett hål? För att barnet protesterar mot handlingen?

Ja, förmodligen. Att ett barn reagerar på det sättet på något som inte är självvalt är en tydlig indikation på att något inte står rätt till. Men man kan ju välja att bortse från det naturliga och enda försvaret barnet har på att hon inte vill vara med om det genom att göra hål i båda öronen samtidigt. Väldigt smart sätt att åsidosätta barnets egen vilja.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Furienna

Jag kan bara hålla med de flesta i tråden: Ta inte hål i din treårings öron! Förstår du inte att hon är alldeles för liten? 

• Anonym (Åsnor)
    Furienna skrev 2016-01-18 08:10:58 följande:
    Jag kan bara hålla med de flesta i tråden: Ta inte hål i din treårings öron! Förstår du inte att hon är alldeles för liten? 
    Sådana där enkla saker som barns självbestämmanderätt, rätt till sin egen kropp och att man vid 3 års ålder är för liten att ta beslut förstår inte folk som TS.
  • straw2008
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-01-18 08:04:51 följande:
    Hur kommer det sig att det bara blir ett hål? För att barnet protesterar mot handlingen?

Ja, förmodligen. Att ett barn reagerar på det sättet på något som inte är självvalt är en tydlig indikation på att något inte står rätt till. Men man kan ju välja att bortse från det naturliga och enda försvaret barnet har på att hon inte vill vara med om det genom att göra hål i båda öronen samtidigt. Väldigt smart sätt att åsidosätta barnets egen vilja.
    Jag tänkte nog på att ha 2 pistoler oavsett ålder. 
    Mina döttrat är mer än dubbelt så gamla o ingen har hål i öronen. 
    Kommer själv ihåg hur det var o hur ont det gjorde. 
    Men TS verkar liksom ha bestämt sig o då var mitt råd att göra smärtan så kort som möjlig. 
    I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Hmmm)

Har flickan någon fysisk defekt i ansiktet? Är hon vanskapt?

Tänker att det måste ju finnas någon anledning att du måste ta till att skada henne för att hon kanske ska kunna bli lite "fin" i dina ögon iaf.

Tragisk familj, stackars unge

• Anonym (Kulturell skillnad)

Detta är nog en typisk kulturkrock.

• Monkii

Jag var tio eller elva när jag tog hål, utan press från någon givetvis och självfallet gjorde det ont men det onda lindrades lite av att jag faktiskt ville ha örhängen och jag visste i förväg att det skulle göra ont. När jag var tvungen att dra ut en tand var det jättehemskt och gjorde fruktansvärt ont och inte ens vetskapen att mina tänder fick en chans att växa rakt så att jag fick ett bra bett kunde lindra den smärtan. Mina örsnibbar blev trots tvättande infekterade och jag fick broskbildning och nickelallergi på köpet. Ts bör diskutera med dottern hur hon ställer sig till nickelallergi tycker jag.

• Anonym (Xetre Harias)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:53:37 följande:
    Ja jag tycker det är fint!! Nå fel med det eller?
    Ja. Man gör inte hål i sina barn för att man tycker att det är fint.
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?