• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-23 09:17:15 följande:
    Woho! Hoppas hoppas! När ska du testa? Håller tummarna!!!! :D

Denna gången hade jag inga symtom alls... kände verkligen ingenting utanför det vanliga och hade ju även lite blodiga flytningar några dags innan mensen skulle komma.

Förra graviditeten så började jag att må illa dagar efter inseminationen. Sen runt när jag skulle ha mens så var det som en annorlunda känsla i magen, typ spännande/molande fast annorlunda än mensvärk. Fick också ont i brösten då. Kommer ihåg att jag fick rätt rikliga vattniga flytningar några dagar efter beräknad mens också.

Jag har varit gravid en gång när jag var yngre också (oplanerat) och då hade jag stickningar vid äggstocken på ena sidan... sen fick jag världens illamående. Så då fattade jag att det inte stod rätt till.
    Mensen kom igår.. Fan!!
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-03-24 08:30:10 följande:

Mensen kom igår.. Fan!!

Fy vad tråkigt!! :( Kramar
  • halfmoon
    boniish skrev 2016-03-23 11:43:29 följande:

Hej !

jag ska också börja med insemination och har fått pergotime och väntar på att min mens ska komma och den skulle kommit den 21-22 mars då jag har regelbunden mens men fortfarande inte kommit. Blir rasande nu för jag vill den ska komma så jag kan börja med pergotime dag 5. då jag måste ringa gyn direkt o säga att jag har fått mens så dem bokar för ultra dag 12.

Förstår inte riktigt hur detta funkar då detta är nytt för mig och min man.

Jag har försökt bli gravid i 2års tid och blev gravid förra sommaren men fick missfall och nu har vi fått hjälp.

Lycka till, vad skönt att ni fått hjälp och är igång! Hoppas mensen kommer igång fort!:)

Och jag beklagar ditt missfall! :(

Hur gamla är ni? :)
  • boniish
    halfmoon skrev 2016-03-24 10:28:23 följande:
    Lycka till, vad skönt att ni fått hjälp och är igång! Hoppas mensen kommer igång fort!:)

Och jag beklagar ditt missfall! :(

Hur gamla är ni? :)
    Tack dag nr 2 och ännu inte fått mens. Nu blir jag tokig haha vill ju den ska komma så vi kan börja med & få vår hjälp. Konstigt nog har ja alltid regelbunden. Men inga symtom på graviditet men kan vara tidigt oxå men sen Kan de vara att ja typ tänker hela tiden på att ja vill att mensen ska komma som den inte gör ????????
    Jag är 27 snart & mannen 32år
    Hur går de för dig ? & eran ålder ?
  • halfmoon
    boniish skrev 2016-03-24 12:14:18 följande:

Tack dag nr 2 och ännu inte fått mens. Nu blir jag tokig haha vill ju den ska komma så vi kan börja med & få vår hjälp. Konstigt nog har ja alltid regelbunden. Men inga symtom på graviditet men kan vara tidigt oxå men sen Kan de vara att ja typ tänker hela tiden på att ja vill att mensen ska komma som den inte gör ????????

Jag är 27 snart & mannen 32år

Hur går de för dig ? & eran ålder ?

Du kanske är gravid då? :) Bara att vänta och se eller ta ett test.

Jag är 28 och sambon 34. Just nu är det rätt dött för oss. Väntar på mensen efter missfallet jag fick i februari. Tror den kommer komma i nästa vecka. Sen kommer vi nog göra insemination efter det. Gör donatorinsemination i naturlig cykel i Danmark. Vi väntar också på att få börja ivf. Har första samtalet i mitten av april.
  • boniish
    halfmoon skrev 2016-03-24 12:44:15 följande:
    Du kanske är gravid då? :) Bara att vänta och se eller ta ett test.

Jag är 28 och sambon 34. Just nu är det rätt dött för oss. Väntar på mensen efter missfallet jag fick i februari. Tror den kommer komma i nästa vecka. Sen kommer vi nog göra insemination efter det. Gör donatorinsemination i naturlig cykel i Danmark. Vi väntar också på att få börja ivf. Har första samtalet i mitten av april.
    Ingen aning hehe, inga symtom alls men vi får se isåfall får ja ta ett test.
    Jaha okej , tråkigt & höra om missfallet men ja hoppas att du plussar snart???? vad innebär donatorinsemination ??
    Ja trodde de skulle ta tid med & få hjälp men de fick fort vi lämnade in prover & sperma & sen ca 3-4v fick vi tid för info & då fick ja tabletterna pergotime & allt så så fort mensen startar & ja börjar med dem & ultra dag 12 så går de fort. De har inte gått på egen hand eller ? Utan ni behöver hjälp oxå. Bor ni?
  • halfmoon
    boniish skrev 2016-03-24 13:05:35 följande:

Ingen aning hehe, inga symtom alls men vi får se isåfall får ja ta ett test.

Jaha okej , tråkigt & höra om missfallet men ja hoppas att du plussar snart???? vad innebär donatorinsemination ??

Ja trodde de skulle ta tid med & få hjälp men de fick fort vi lämnade in prover & sperma & sen ca 3-4v fick vi tid för info & då fick ja tabletterna pergotime & allt så så fort mensen startar & ja börjar med dem & ultra dag 12 så går de fort. De har inte gått på egen hand eller ? Utan ni behöver hjälp oxå. Bor ni?

Vi vet att vi inte kan på egen hand, sambon har ett medfött fel som gör att det endast går att komma åt spermierna via ett ingrepp. Donatorinsemination betyder att vi använder donerad sperma. Enda sättet för oss annars är ivf och det vill vi helst slippa. Ja, missfall suger verkligen musten ur en. Hoppas på att inte behöva få ett tredje.
  • Olidligaväntan
    halfmoon skrev 2016-03-24 10:25:55 följande:

Fy vad tråkigt!! :( Kramar

Men vad tusan ???? det är dags för lite plus här i gruppen nu tycker jag!
  • halfmoon
    Olidligaväntan skrev 2016-03-24 21:47:34 följande:

Men vad tusan ???? det är dags för lite plus här i gruppen nu tycker jag!

Håller med dig! Lite plus och lite plus som stannar kvar och blir små bebisar!

Jag hoppas på att få ett i slutet av april!! :D

Hur går det för dig, när är det testdags?
  • boniish
    halfmoon skrev 2016-03-24 15:49:41 följande:
    Vi vet att vi inte kan på egen hand, sambon har ett medfött fel som gör att det endast går att komma åt spermierna via ett ingrepp. Donatorinsemination betyder att vi använder donerad sperma. Enda sättet för oss annars är ivf och det vill vi helst slippa. Ja, missfall suger verkligen musten ur en. Hoppas på att inte behöva få ett tredje.
    Jaha då förstår jag.. Hur många gånger har ni gjort ? Hoppas att ni plussar denna gång. Ja är på dag 3 och ingen mens ännu men fortfarande inga speciella symtom & vågar inte testa ännu hehe. Även att de inte skulle visa något så gör de inget eftersom vi ska få hjälp men på något vis är ja för feg.
Svar på tråden Insemination 2015-2016