Niniii skrev 2016-02-02 08:17:32 följande:
Hur känns de idag? Har mensen kommit?
Förstår hur du känner!!
Igår var vi i Linköping. De ifrågasatte varför vi hade åkt till Danmark.. Frågade massa konstiga frågor. Blev sjukt ledsen.
Hon ville köra på ivf direkt. Hon tyckte vi skulle sluta med Danmark nu direkt och få hjälp hos dom ist.
Jag är fortfarande väldigt ställd över hur hon la fram allt.
De i Danmark och min gyn här hemma tycker att vi ska fortsätta med insemination eftersom ivf är en stor påfrestning psykiskt och fysiskt och vi har ju bara testat de 2 gånger. Men de tyckte inte Linköping..
Så om jag inte plussar imorgon så bokas de tid för min sambo för biopsi. Om de inte hittat spermie hos honom så blir de donator med ivf i Linköping.
Hon tryckte på så hårt så det va nästan hon som tog beslutet. Men men. Ivf är drömmen för många, men just nu är jag rädd..
Nej, den har inte kommit igång "på riktigt" ännu. Men brukar ha lite färgade flytningar ett par dagar innan det börjar blöda ordentligt. Så gissar på att den sätter igång ikväll/imorgon. Gjorde storkens test igår i ren protest, var såklart negativt. Syntes ett svaaaagt streck på det när det torkat, mest troligt torkstreck. Får skaffa ett nytt test till torsdag så jag kan rapportera sanningsenligt.
Varför ifrågasatte de det? Vad frågade hon? Det tycker man ju att de borde fatta att man helst slipper spruta sig full med hormoner om det kan lösas utan.
Min sambo har gjort ivf i ett tidigare förhållande och har beskrivit det som väldigt påfrestande så därför ville vi helst testa med insemination först.
Om ni ändå skulle göra ivf med donerade spermier så fattar jag inte varför de då inte skulle erbjuda er insemination först? Samkönade par brukar ju få göra det som första steg t.ex. Om allt verkar ok med dig så är det ju onödigt att krångla mer än nödvändigt.
Hoppas du får plus imorgon! :)
Vi tar nog en paus nästa månad då jag börjar nytt jobb samma vecka som ägglossningen. Känner inte för att ta det snacket första dagen på jobbet. :)