• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Olidligaväntan

Försöker blicka framåt. Bröt ihop igår! Nästa försök om en dryg vecka, hoppa äl blir på "rätt dag" bara. Känner mig inte hoppfull för fem öre. Gör så fruktansvärt ont i hjärta !

• halfmoon

Verkar vara ett tidigt missfall på gång för mig. Haft lite färgade flytningar i fredags och idag och gravtesten blir inte så mycket starkare. Är synligt men inte i närheten av så starkt som många verkar få och idag är det ju bim+6. Känner mig rätt ogravid också bortsett från ömma bröst och lite ont i magen.

Hoppas bara att det inte är utomkvedshavandeskap eller nån sån skit.

Jag får försöka välja att tolka detta som att det är meningen att vi ska göra ivf och få ett biologiskt gemensamt barn.

Livet är förjävla orättvist ibland. Varför ska man bli gravid bara för att det ska skita sig? Orkar inte gå en månad till såhär mellan hopp och förtvivlan och bara vänta på att skiten ska komma ut.

Blir nog inga fler inseminationer iaf, de brukar vilja att man väntar en månad efter missfall och då är det ju typ dags för första ivf - mötet ändå. :(

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-02-04 11:31:42 följande:

Tack hörrni! Ska försöka att inte måla fan på väggen. Hoppas det blir fjärde gången gillt som ger oss en liten knodd.

Hoppas att det går bra för er och att ni får era plus snart! :)

Hur går de för dig?
    Fått ett starkt pluss ännu?:)
  • halfmoon
    Olidligaväntan skrev 2016-02-06 22:06:31 följande:

Försöker blicka framåt. Bröt ihop igår! Nästa försök om en dryg vecka, hoppa äl blir på "rätt dag" bara. Känner mig inte hoppfull för fem öre. Gör så fruktansvärt ont i hjärta !

Förstår hur du känner! :(

Hoppas äl kommer rätt och att det lyckas denna gången! :) Håller tummarna!! Det är tur man inte måste vara hoppfull för att bli gravid, kroppen fixar när det är rätt läge hoppfull eller ej!
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-02-09 09:15:43 följande:

Hur går de för dig?

Fått ett starkt pluss ännu?:)

Vi skrev nog samtidigt imorse.

Jag håller på att få ett missfall nu. Testen blev lite starkare men stannade av. Började småblöda imorse och nu ikväll har det satt igång ordentligt.
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-02-09 18:10:37 följande:
    Vi skrev nog samtidigt imorse.

Jag håller på att få ett missfall nu. Testen blev lite starkare men stannade av. Började småblöda imorse och nu ikväll har det satt igång ordentligt.
    Jag beklagar, verkligen!!!
    Ska ni ta en paus eller ska ni köra vidare?

Livet är inte rättvist. <3
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-02-12 22:57:50 följande:

Jag beklagar, verkligen!!!

Ska ni ta en paus eller ska ni köra vidare?

Livet är inte rättvist. <3

Man måste hoppa över en månad vid missfall och kan köra igång på ägglossning efter första mensen. Vet inte hur vi ska göra men känner mig rätt trött på det nu. Tror det blir ivf om vi får komma igång innan sommaren.

Hur går det för dig? Bestämt hur ni ska göra?
  • Niniii

Okej!

Den 23 feb ska sambon göra biopsin om dom hittar några spermier så kör vi igång ivf samma vecka.
    Om de inte hittar något blir de donator med ivf men de kan ta flera månader för då måste man träffa psykologer innan och så.
    Så då åker vi ner till Danmark under tiden vi väntar på ivf

• halfmoon

Hur går det för dig Olidligaväntan, ägglossning på gång ännu?

Håller tummarna att de hittar spermier då Niniii! Får ni besked på en gång efter besöket? Nä, vänta i flera månader vill man ju helst inte!

• Niniii

Ja vi får besked direkt. Dom går och kollar i mikroskopet direkt liksom!

Har ni fått någon tid ännu till "prat om ivf"?

Svar på tråden Insemination 2015-2016