• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Niniii

Haha såbra :)

Naae inget alls! Det enda skulle vara att jag har extremt vattniga flygningar så jag får byta trosor på jobbet om jag inte har något trosskydd. Annars är de precis som vanligt haha.

Känner du något?:)

• halfmoon

Nä! Jag känner inte ett smack heller mer än ont i ryggen som ibland går igenom till magen. Men det beror nog på felbelastning vid träningen. Så allt är som vanligt här med.

En vecka kvar tills test om inte mensen kommer innan dess! :)

• Niniii

Okej! Kan ju kanske vara något fint där inne :)

Ja hoppas veckan går fort!! Annars är det bara påt igen..

• halfmoon

Idag känns det mest som att det inte kommer ta sig och att vi säkert kommer behöva hålla på och krångla med ivf. :(

Tycker tiden sniglar fram. Hoppas det går fort så man vet sen. Bli glad eller bryta ihop och komma igen. :)

• Niniii

Jag har en likadan känsla som du. Insemination kommer inte funka och bla bla.. Nu på tisdag ska vi till Linköping. Vi hoppas att vi kommer få göra ivf i Sverige isf . Dom pengarna Danmark tar för ivf är helt sjukt ju ...

• halfmoon

Vad spännande att ni har tid där då! :) Hoppas ni får lite mer info. Ja, det är svindyrt med ivf som inte är landstingsfinansierat!

Vi väntar ju på kallelsen till första besöket inför ivf nu. Senast början av april ska vi bli kallade enligt första brevet vi fick hem. Så har insemination inte funkat innan dess så får det bli ivf.

Känner inte ett smack idag heller, lite mer ömma bröst men så brukar det bli innan mens. Brukar oftast få lite blodblandade flytningar 1-2 dagar innan mens så jag gissar att jag vet om det funkat typ på måndag. :)

• Niniii

Ja det är de verkligen!

Så bra :) hoppas ni får komma dit så fort som möjligt nu då.
    Ännu roligare dock om inseminationen hade funkat så man slipper allt med IVF.

Jag känner inget heller... Lite mensvärk men det har jag alltid en vecka innan mens!

Igår pratade jag med en bekant som lyckades första gången på Strokkliniken.
    Vi började prata angående öppen donator. Sen visar hon en bild på donatorn när han va barn. Det finns en inlogg på spermabankens hemsida där man kan se bild och info om honom. Så nu har jag fått se en bild :)

Har du fått den informationen?

• fritil9

Hej!

Jag och min sambo, vi är två tjejer, ska börja med försöken nu till våren. Är väldigt spännande!

Vi är inskrivna på ett av sjukhusen här i Sverige och får hjälp via landstinget! :)

Hoppas på en liten knodd 2017! :)

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-29 10:27:20 följande:

Ja det är de verkligen!

Så bra :) hoppas ni får komma dit så fort som möjligt nu då.

Ännu roligare dock om inseminationen hade funkat så man slipper allt med IVF.

Jag känner inget heller... Lite mensvärk men det har jag alltid en vecka innan mens!

Igår pratade jag med en bekant som lyckades första gången på Strokkliniken.

Vi började prata angående öppen donator. Sen visar hon en bild på donatorn när han va barn. Det finns en inlogg på spermabankens hemsida där man kan se bild och info om honom. Så nu har jag fått se en bild :)

Har du fått den informationen?

Allra helst blir det plus i veckan. Annars hoppas jag att brevet kommer fort så vi hinner börja innan sommaren då. :)

Du får berätta mer om hur det gått på ert möte på tisdag sen!

Nej, den infon har inte vi fått. Fast vi körde storks egna sperma denna gången (tysk) så då kanske det inte är samma spermabank. Får kolla upp det om vi lyckas.

Märkt av några nya symtom ännu? Själv mår jag nästan bättre än vanligt innan mens. Bara lite ömma bröst, ingen känsla i magen alls. Så gissar att där inte händer så mycket. :(
  • halfmoon
    fritil9 skrev 2016-01-29 10:37:12 följande:

Hej!

Jag och min sambo, vi är två tjejer, ska börja med försöken nu till våren. Är väldigt spännande!

Vi är inskrivna på ett av sjukhusen här i Sverige och får hjälp via landstinget! :)

Hoppas på en liten knodd 2017! :)

Vad roligt! När ska ni börja?
Svar på tråden Insemination 2015-2016