• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • boniish
    Olidligaväntan skrev 2016-03-24 21:47:34 följande:
    Men vad tusan ???? det är dags för lite plus här i gruppen nu tycker jag!
    Håller med .. Hur går de för dig?
  • boniish

4 dagar försenad av försök själva innan vi skulle börja med insemination och ja plussade idag 2-3 veckor ???????? hoppas de håller denna gång

• halfmoon
    boniish skrev 2016-03-26 13:18:55 följande:

4 dagar försenad av försök själva innan vi skulle börja med insemination och ja plussade idag 2-3 veckor ???????? hoppas de håller denna gång

Grattis!! Hoppas det går bra!

Ikväll fick jag mens så om typ två veckor kan vi förhoppningsvis försöka igen om inte kroppen blivit knasig av missfallet.
  • boniish
    halfmoon skrev 2016-03-27 21:13:53 följande:
    Grattis!! Hoppas det går bra!

Ikväll fick jag mens så om typ två veckor kan vi förhoppningsvis försöka igen om inte kroppen blivit knasig av missfallet.
    Tack ja de hoppas jag med.. Hoppas att du kan få komma igång snart & att ni alla kan plussa
  • Fia90

Hej! Är det okej att hänga på i tråden trots att man är ensamstående? 

• halfmoon
    Fia90 skrev 2016-03-28 16:35:56 följande:

Hej! Är det okej att hänga på i tråden trots att man är ensamstående? 

Hej!

Det går jättebra! :) Vart befinner du dig i processen?
  • velicious01

Mensen dök upp här igår :( så letrozol + ovitrelle med försök 2 på insemination nu då.

De va verkligen tufft att vänta på bim när en hoppats så mycket på detta! Ångra ju att jag tjuvtestade efter ovitrelle med falska plus. Men trodde att de skulle dyka upp plus för hade så konstiga symtom. Ah blir tokig på detta, men de är bara att fortsätta kämpa :)

Grattis till alla som har plussat :)

• Fia90
    halfmoon skrev 2016-03-28 19:23:56 följande:
    Hej!

Det går jättebra! :) Vart befinner du dig i processen?
    Tack snälla! Jag har beställt tid för alla blodprover som Stork vill ha svar på, både för Hepatit och HIV och dylik och även alla hormonproverna. Jag har samtidigt mejlkontakt med dem och ska boka in journalsamtal så fort jag fått ett utlåtande från min läkare! (Jag lider av en kronisk sjukdom och då vill Stork ha ett utlåtande från behandlande läkare). Beroende på provsvaren vad gäller hormonnivåer så ska det tas beslut om insemination med eller utan hormonstimulering! Så just nu väntar jag på att kunna kontakta min läkare imorgon för utlåtandet och bekräftelse för bokning av blodprovstagning. 
Svar på tråden Insemination 2015-2016