• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • halfmoon

Låter ju kanon utifrån vad gyn sa då! :) Håller tummarna åt er!

Haha! Ja, det har jag! Då har vi ju nästan träffats då ju! :)

Det känns okej nu! Hoppas att tajmingen var bra. Hon som inseminerade sa att det var gott om fertilt sekret (ursäkta äckelvarning) så hon trodde det var bra i tid. Den gången jag blev gravid så blev också testet positivt på kvällen och vi inseminerade runt kl 12 dagen efter, så detta är ju rätt likt i tid.

Hur känns det för dig? :)

• Niniii

Ja vi får hoppas på det :)
    Dock så fick jag ett recept på en ägglossningsspruta som jag ska ta till nästa cykel om inte det funkar denna gången. Då tar man den när gyn har mätt till 17-18 mm så vet man att efter 36-40 timmar så har man ägglossning!

Haha ja det kan man ju säga att vi har gjort! Tråkigt att vi inte visste det innan :)

Jaha okej, det låter ju kanonbra! Då får vi verkligen hoppas på att ni plussar igen och att det går hela vägen!

Nu ska vi blir gravida på denna cykeln tycker jag!:)

Bor ni långt ifrån Danmark?

• halfmoon

Det tycker jag att vi blir! :) Oktoberbebis!

Vad skönt att ni fick det, då blir det kanske lättare att hitta rätt tid. Fast hopas ni slipper hämta ut den!! :)

Vi bor i Blekinge så det är 3,5 timmar med tåg ungefär. Bor ni långt ifrån?

Googlade lite igårkväll om tajming, gör inte det kan jag säga! ;) Kom in på nån amerikans sida som skrev att efter man skickat in sperma så är de döda efter 6 timmar om de inte träffar på nåt ägg. Men jag hittade också en annan sida där de forskat på att metoden för att hitta rätt tidpunkt inte spelade någon större roll sett till antal graviditeter.

Så nu får vi hoppas i två veckor och försöka tuffa på som vanligt under tiden! :D

• Niniii

Ja, det hade ju varit underbart :)

Jag är google mästaren! ;) Men jag har dock lagt ner det där nu efter vi har börjat med Insemination haha. Hittade sjukt konstiga saker som jag inte ville veta haha!

Ja okej. Vi bor i Jönköping så ungefär 3-4 timmar med bil så helt okej!

Har din kropp tusen olika gravsymtom runt mens?

• halfmoon

Låter klokt att inte googla! Jag ska försöka låta bli det nu också. :)

Brukar inte känna av alls mycket i kroppen innan mens, får lite lätt illamående ibland och lite ömmare bröst. Brukar du få mycket symtom?

När jag blev gravid så började jag ana runt äl+9, blev konstigt illamående och tappade helt matsuget.

• Charlie310

Vi ska insemination vid nästa ägglossning, vilket borde bli 15-16/2. Kliniken ringde idag och meddelade att dom hittat en passande donator. Känns som det kommer bli långa dagar.

Håller tummarna att det går väl er!:)

• halfmoon
    Charlie310 skrev 2016-01-22 21:16:45 följande:

Vi ska insemination vid nästa ägglossning, vilket borde bli 15-16/2. Kliniken ringde idag och meddelade att dom hittat en passande donator. Känns som det kommer bli långa dagar.

Håller tummarna att det går väl er!:)

Tre veckor då ungefär! Vad spännande! :) Vart går ni? Stimulerat eller ostimulerat?

Jag tycker att väntan innan omslaget på ägglossningstestet är värst, efter man inseminerat så finns det inte så mycket man kan göra annat än att hoppas det var rätt tid och att det blir nåt. :)
  • Charlie310

Allt i denna karusell är bara en lång väntan. Känns skönt när att börjar närma sig. Vi går i Falun. Superbra ställe!

Hoppas det går vägen för er! :)

• Niniii

Härligt :)
    Jag tycker som halfmoon, jobbigaste väntan är på ägglossning!

Charlie, hur gammal är du? Är det första inseminationen för dig?

@halfmoon, när du blev gravid, visade de på gravtestet direkt när storkkliniken hade sagt att du skulle ta de?

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-24 11:19:39 följande:

Härligt :)

Jag tycker som halfmoon, jobbigaste väntan är på ägglossning!

Charlie, hur gammal är du? Är det första inseminationen för dig?

@halfmoon, när du blev gravid, visade de på gravtestet direkt när storkkliniken hade sagt att du skulle ta de?

När jag blev gravid så gjorde jag ett test på måndagen (skulle egentligen testa på torsdagen) och fick då ett svagt streck på ett test från apoteket. Kände mig så säker på att allt inte var som vanligt då jag börjat må illa på lördagen. :) Gjorde även storkens test på torsdagen och jag minns inte hur lång tid det tog innan det dök upp men det var tydligt iaf! :) Vilken dag fick du som testdag? På min förpackning skrev de 4/2 men jag tror att min BIM är 3/2. Tidigare gånger har de bara sagt att testa 14-16 dagar efter.
Svar på tråden Insemination 2015-2016