• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-02-03 11:40:39 följande:

Idag fick jag min mens och negativt på gravtestet..

Hon frågade massa som, varför vi inte hade kommit till dom först. Varför vi använt en donator innan vi har kollat Oscar med biospi, att skulle inte Oscar behöva adoptera barnet, om vi hade kollar upp all juridik, vad allt kostade. Om vi nu skulle lyckas med Danmark så skulle vi inte få komma till dom

något mer för då räknas vi inte så barnlösa . Att vi nu skulle sluta med Danmark och göra de hos dom nu. osv osv.

Hon matade verkligen på.

Jag är så kluven. Dock är ivf bestämd nu.

Okej, har ni beslutat också nu att det blir IVF? Blir de då med din mans sperma?

Jag har läst på om ivf nu, det är ingen "liten" grej om man säger så.

Vi vill inget annat än att lyckas så det är väl bara att köra på nu. Ta en dag i taget. En spruta i taget, ett besök i taget.

Det jag är mest "rädd" över att det inte kommer lyckas på första gången.

Tänk dom som blir gravida genom i stort sätt bara att kolla på varandra..

Sorry för deppet!

Vad tråkigt att det inte gick vägen!! :( Jädrans skit!

Det var värst! Inte skulle våra män behöva adoptera för att vi gjort insemination, de tar ju bara på sig faderskapet här och så är det löst. Lite okänsligt att gå på så hårt!

Vi har inte bestämt ännu. Om vi skulle göra ivf så är det med sambons sperma. Men han oroar sig över att det inte ska fungera (har gjort flera misslyckade försök i tidigare förhållande). Så han vill helst inte ivf.

Jag känner mig kluven. Vill bara att det ska funka igen så fort som möjligt. Helst vill jag inte ta hormoner och må dåligt i processen men om inte insemination funkar så är det ju inte så mycket att välja på.

Vi sa från början att max 6 försök i Danmark, sen tar vi hjälp av landstinget. Nu har vi ju gjort 4 försök, så kanske gör vi ett par till i väntan. Vi vet ju att det kan fungera då jag blev gravid i somras.

Man blir deppig av detta! Jag oroar mig för att det aldrig ska funka och om det väl funkar igen att det ska bli ett nytt missfall.
  • Olidligaväntan
    halfmoon skrev 2016-02-03 08:18:19 följande:

Hur går det för er andra med bim idag? Tagit några test?

Väntar på att mensen ska sätta igång ordentligt här, har börjat få lite mensvärk så det händer nog snart.

Här har det skitit sig. Hade ju det på känn och varit inställd på det men bröt ändå ihop lite igår.

Har inte gjort nå test, känns onödigt nu. Hoppas tajma in nästa försök, bara äl inte sker på fel dag bara.
  • halfmoon

Jag blir inte klok på vad som är på g. Fick ju totalt negativt på testet i måndags men när jag kollade på det efter jobbet igen så var det ett suuuuuupersvagt streck.

Har haft feber och varit hemma från jobbet igår och idag. Fick hem nya tester med posten och tog detta för ett tag sen. Inte med morgonurin.

Ett till suuuuuupersvagt streck. Så antingen brakar mensen igång (har ju haft spotting) eller så blir det starkare. Känner mig totalt ogravid så gissar på mensen men hoppas ändå.

• halfmoon

Jag är gravid! Tog ett test till av annat märke och där var ett tydligare streck.

Vågar inte riktigt glädjas ännu då jag ju haft små blödningar. Känner precis inga graviditetssymtom heller. Känns overkligt och som om jag kommer börja blöda när som helst.

• fritil9
    halfmoon skrev 2016-01-30 13:32:55 följande:

Vad roligt! När ska ni börja?

Om allt går som det ska börjar vi med försöken i vår! Men än väntar kuratorsutredning och diverse provtagning. Det får ta den tiden det tar, men självklart hoppas vi på att det kan dra igång till våren som även läkaren trodde!
  • Niniii

MEN GRATTIS :D jag blev alldeles rörd när jag läste "jag är gravid"

Åhhhhhhhhh vad roligt!!!!!!!!!

Har du tagit något mer test idag (torsdag)?

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-02-04 00:51:10 följande:

MEN GRATTIS :D jag blev alldeles rörd när jag läste "jag är gravid"

Åhhhhhhhhh vad roligt!!!!!!!!!

Har du tagit något mer test idag (torsdag)?

Åh, tack! Känns inte verkligt ännu. Vaknade mitt i natten nu och kände mig rädd, orolig att det ska bli missfall igen.

Har ett clearblue digital hemma och även flera stickor från testlagret. Men jag vet inte om jag ska ta någon mer. Tror det kan leda till onödig oro, det blir ju som det blir ändå.

Fick detta igår.

• Niniii

Helt rätt! Ta inga mer test nu.
    Ta en dag i taget, gör roliga grejer.

Men du, glöm inte att vara lite lyckligt också. Det är nog väldigt viktigt för pyret där inne <3

• halfmoon

Tack hörrni! Ska försöka att inte måla fan på väggen. Hoppas det blir fjärde gången gillt som ger oss en liten knodd.

Hoppas att det går bra för er och att ni får era plus snart! :)

Svar på tråden Insemination 2015-2016