Niniii skrev 2016-02-03 11:40:39 följande:
Idag fick jag min mens och negativt på gravtestet..
Hon frågade massa som, varför vi inte hade kommit till dom först. Varför vi använt en donator innan vi har kollat Oscar med biospi, att skulle inte Oscar behöva adoptera barnet, om vi hade kollar upp all juridik, vad allt kostade. Om vi nu skulle lyckas med Danmark så skulle vi inte få komma till dom
något mer för då räknas vi inte så barnlösa . Att vi nu skulle sluta med Danmark och göra de hos dom nu. osv osv.
Hon matade verkligen på.
Jag är så kluven. Dock är ivf bestämd nu.
Okej, har ni beslutat också nu att det blir IVF? Blir de då med din mans sperma?
Jag har läst på om ivf nu, det är ingen "liten" grej om man säger så.
Vi vill inget annat än att lyckas så det är väl bara att köra på nu. Ta en dag i taget. En spruta i taget, ett besök i taget.
Det jag är mest "rädd" över att det inte kommer lyckas på första gången.
Tänk dom som blir gravida genom i stort sätt bara att kolla på varandra..
Sorry för deppet!
Vad tråkigt att det inte gick vägen!! :( Jädrans skit!
Det var värst! Inte skulle våra män behöva adoptera för att vi gjort insemination, de tar ju bara på sig faderskapet här och så är det löst. Lite okänsligt att gå på så hårt!
Vi har inte bestämt ännu. Om vi skulle göra ivf så är det med sambons sperma. Men han oroar sig över att det inte ska fungera (har gjort flera misslyckade försök i tidigare förhållande). Så han vill helst inte ivf.
Jag känner mig kluven. Vill bara att det ska funka igen så fort som möjligt. Helst vill jag inte ta hormoner och må dåligt i processen men om inte insemination funkar så är det ju inte så mycket att välja på.
Vi sa från början att max 6 försök i Danmark, sen tar vi hjälp av landstinget. Nu har vi ju gjort 4 försök, så kanske gör vi ett par till i väntan. Vi vet ju att det kan fungera då jag blev gravid i somras.
Man blir deppig av detta! Jag oroar mig för att det aldrig ska funka och om det väl funkar igen att det ska bli ett nytt missfall.