• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Olidligaväntan

Hej !

Efter mycket lång väntan var jag o min man iväg och gjorde vår första insemination förra vecka. Nu känns det som en evighet tills jag ska testa mig och se vad det blir för resultat. Jag kommer väl bli besviken som jag blivit så många gånger i den här karusellen.

• halfmoon
    Elinorc skrev 2016-01-24 13:09:58 följande:

Vad kostar en insinuation ?

Vi betalar cirka 8000 per tillfälle.
    Olidligaväntan skrev 2016-01-24 19:44:26 följande:

Hej !

Efter mycket lång väntan var jag o min man iväg och gjorde vår första insemination förra vecka. Nu känns det som en evighet tills jag ska testa mig och se vad det blir för resultat. Jag kommer väl bli besviken som jag blivit så många gånger i den här karusellen.

Hoppas att det går bra för er! :) Gör ni insemination genom landstinget då (tänker på väntan)? Donator eller med mannens?

Ja, väntan är så seg! Speciellt som det bara känns som man väntar på mens. Men till skillnad från alla andra månader för oss så finns det denna månaden en liten chans iaf! :)
  • Olidligaväntan

Hoppas att det går bra för er! :) Gör ni insemination genom landstinget då (tänker på väntan)? Donator eller med mannens?

Ja, väntan är så seg! Speciellt som det bara känns som man väntar på mens. Men till skillnad från alla andra månader för oss så finns det denna månaden en liten chans iaf! :)

Ja vi hoppas såklart att det går vägen, men den turen ska vi väl inte ha tänker jag.

Vi gör genom landstinget nu, med donator då mannen saknar spermier pga sjukdom när han var ung.

Som sagt, den eviga väntan till efterlängtade plusset.

• Niniii

På min förpackning skrev de 4/2 men jag tror att min BIM är 3/2. Tidigare gånger har de bara sagt att testa 14-16 dagar efter.

@halfmoon. Okej :)
    Dom skrev den 4/2 på vårt också. Och bim för mig är även 3/2.. Ja det va lite lustigt! De brukar säga som sagt 14 dagar efter.
    Jaja lika bra att vänta, haha!!
    Betalar ni 8000?? Vad är de för monsterspermier?
    Vi betalar ca 5000kr per gång..

Ja detta fina fina plusset!!

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-24 23:42:19 följande:

På min förpackning skrev de 4/2 men jag tror att min BIM är 3/2. Tidigare gånger har de bara sagt att testa 14-16 dagar efter.

@halfmoon. Okej :)

Dom skrev den 4/2 på vårt också. Och bim för mig är även 3/2.. Ja det va lite lustigt! De brukar säga som sagt 14 dagar efter.

Jaja lika bra att vänta, haha!!

Betalar ni 8000?? Vad är de för monsterspermier?

Vi betalar ca 5000kr per gång..

Ja detta fina fina plusset!!

Vi betalade 6300 dkk sist, blir nog 7800 om man översätter. Vi kör med öppen donator, kanske det som är skillnaden? Betalar ni 5000 svenska kronor?
  • Kimsan82

Hej!

Ville bara önska er alla lycka till. Vi försökte bli grav11040165067ida på egen hand i 2 år, i november 2014 gjorde vi vår första partner insemination på Rmc och i juli 2014 föddes vår underbara lille son ?

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-01-25 06:15:51 följande:
    Vi betalade 6300 dkk sist, blir nog 7800 om man översätter. Vi kör med öppen donator, kanske det som är skillnaden? Betalar ni 5000 svenska kronor?
    Men va?? Vi har också öppen donator och vi betalar 4800 Svenska kronor!!

Är det något mer ni har lagt till eller??
  • Niniii

Dock så har vi köpt 6 "portioner" sperma innan vi åkte ner första gången. Så la en summa på 23 000 då. Så ni kanske betalar det per gång? :)

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-25 23:33:14 följande:

Dock så har vi köpt 6 "portioner" sperma innan vi åkte ner första gången. Så la en summa på 23 000 då. Så ni kanske betalar det per gång? :)

Japp, vi betalar per gång. Det förklarar ju skillnaden! ;)

Hur går det för dig? Nån känning ännu? :)
Svar på tråden Insemination 2015-2016