• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Olidligaväntan

Här har det skitit sig innan vi ens kommit iväg. Fattar inte vad äl testerna fått för fnatt denna månad. Har kollat med både Clearblue dubbelindikator och Clearblue digitalt. Förtnämda började blinka i måndags både morgon och dag,

t om idag utan att jag får ett fast sken. Har också kollat med den andra och där har det bara varit tom ring, tom ring, tom ring. Halvt galen! Förra månaden fick jag blinkande på morgonen och senare på dagen fast sken så då gick det snabbt. Så det känns riktigt surt här.

• halfmoon
    Olidligaväntan skrev 2016-02-17 19:11:18 följande:

Här har det skitit sig innan vi ens kommit iväg. Fattar inte vad äl testerna fått för fnatt denna månad. Har kollat med både Clearblue dubbelindikator och Clearblue digitalt. Förtnämda började blinka i måndags både morgon och dag,

t om idag utan att jag får ett fast sken. Har också kollat med den andra och där har det bara varit tom ring, tom ring, tom ring. Halvt galen! Förra månaden fick jag blinkande på morgonen och senare på dagen fast sken så då gick det snabbt. Så det känns riktigt surt här.

Ge inte upp än! Det behöver ju inte va kört! Läst om vissa som fått blinkande gubbe flera dagar, det kan ju skilja från månad till månad. Innan den blinkande gubben försvunnit och bytts ut mot tom så är det inte över. Vet hur frustrerande det är med tom ring när man bara vill ha den glada gubben! :(
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-02-16 23:04:35 följande:

Ja vi får besked direkt. Dom går och kollar i mikroskopet direkt liksom!

Har ni fått någon tid ännu till "prat om ivf"?

Skönt att ni får veta direkt så ni slipper mer väntan. Nix, har inte fått nån kallelse ännu. Hoppas på att det ska bli snart!! Men senast början av april ska det ju ske om de ska hålla vårdgarantin. Men just nu går det ju ändå inte att göra nåt för kroppen är knas efter missfallet, börjar bli trött på blödningar/flytningar och ömma bröst nu! :(
  • Olidligaväntan
    halfmoon skrev 2016-02-17 19:36:11 följande:

Ge inte upp än! Det behöver ju inte va kört! Läst om vissa som fått blinkande gubbe flera dagar, det kan ju skilja från månad till månad. Innan den blinkande gubben försvunnit och bytts ut mot tom så är det inte över. Vet hur frustrerande det är med tom ring när man bara vill ha den glada gubben! :(

Nä det är sant men jag är mycket tveksam, då det borde ha gett utslag tidigare enligt hur det brukar vara. Men man vet ju aldrig.
  • halfmoon
    Olidligaväntan skrev 2016-02-17 21:04:18 följande:

Nä det är sant men jag är mycket tveksam, då det borde ha gett utslag tidigare enligt hur det brukar vara. Men man vet ju aldrig.

Jag hade en sån månad i höstas när det var helt knas. Hade ägglossningsflytningar i typ 9 dagar till och från och min glada gubbe kom på dag 19 och inte 15 som vanligt (då hade jag redan brutit ihop och tänkte att det var över men fortsatte att testa med billiga stickor och fick stegring tillslut, då prövade jag med cb). Har annars bara diffat en dag för mig tidigare och då har testat typ 6-7 månader. :)
  • velicious01

Hej! :)

Hoppar in här jag med. Vi ska köra på insemination efter letrozol och ev. Ovitrelle behandling. Är det nån mer som provat letrozol eller pergotime o.sv i samband med insemination?

Vad händer om äl är på helgen, skjuter de upp äl då eller får man välja att prova hemma isf?

Ursäkta alla frågor men så ny på detta. Imorgon tar jag min första tablett så himla spännande allt dehär.

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-02-16 23:04:35 följande:

Ja vi får besked direkt. Dom går och kollar i mikroskopet direkt liksom!

Har ni fått någon tid ännu till "prat om ivf"?

Hur gick det för er Niniii?
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-02-28 14:29:44 följande:
    Hur gick det för er Niniii?
    Det går inte alls bra ..
    Sambon gjorde operationen och det fanns absolut inga alls..
    Så tillbaka till ruta 1 (Danmark) iväntan på ivf i Sverige. Hon sa: kan bli innan sommaren eller efter sommaren.
    BLÄÄ!!

Hur går de för er??
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-02-29 09:01:37 följande:

Det går inte alls bra ..

Sambon gjorde operationen och det fanns absolut inga alls..

Så tillbaka till ruta 1 (Danmark) iväntan på ivf i Sverige. Hon sa: kan bli innan sommaren eller efter sommaren.

BLÄÄ!!

Hur går de för er??

Fy vad tråkigt! :( Verkligen BLÄÄ!!

Vi är nog på ruta -1 tror jag. Fortfarande lite blödningar från missfallet och vi får vänta tills ägglossningen efter första mensen innan vi kan försöka igen. Ingen kallelse till ivf heller och jag läste i en annan tråd att väntetiden nu är 4 månader så vi lär nog inte hinna börja innan sommaren. :(

Pratade med läkaren igår och han sa att det är så vanligt med missfall och att två stycken inte är nåt konstigt utan flera får gå igenom det. Inget man kan göra åt utan det är bara fortsätta försöka och inte ge upp.

Känner mig rätt frustrerad över situationen. Det är så meningslöst att bli gravid för att sen få missfall. :( Orkar inte med fler nu!
  • velicious01

Hej på er :)

Varit på vul o mätt äggblåsor idag på dag 12. De största va 12 mm, så får kika senare om de växt nått mer nästa vecka. Isåfall blir de insemination (med mannens soldater) nån dag efter ovitrelle. Trodde letrozol behandlingen skulle funka bättre men :/ bara att hoppas att allt ser ok ut sen!

Vi provar 3 ggr med behandling + insemination p.ga lite för högt amh värde. Annars hittar dom inga "fel". Försökt i 2 år.

Hur går de för er andra? :)

Svar på tråden Insemination 2015-2016