Niniii skrev 2016-03-09 08:56:04 följande:
Okej!! Fy <3
Man bara vill att detta ska funka! Blir så trött på all försöka skaffa barn skit.
Kan bli så frustrerade. Att bli gravid för mig känns så sjukt jävla långt bort!
Vad skönt att den läkaren sa så! Har också hört att upp till 2 missfall är väldigt vanligt . Hur jobbigt den är så får man ställa sig in på dåliga saker innan de blir bra typ..
Men ni ska fortsätta i Danmark med insemination sen när din mens har kommit igång?
Pratar du med vänner och familj om detta?
Ja, det är galet frustrerande! Vill bara att det ska fungera direkt nu! :(
Så sjukt att man ska behöva få två missfall, även om det inte är ovanligt. De flesta får ju inget/ett och så funkar det nästa gång. Känner ingen i min närhet som haft flera, å andra sidan är det inget folk pratar så mycket om heller.
Har ni gjort några fler försök ännu? Om inte när ska ni åka ner?
Ja, vi tänker fortsätta som det ser ut nu. Ska bara vänta in första riktiga mensen. Tror den kommer om nån månad. Tog ett gravtest igår och det var nästan negativt, bara ett svagt streck kvar.
Hoppas det funkar nästa gång och att det blir tredje gången gillt! :) Håller tummarna för att jag har lätt för att bli gravid så det fortsätter att funka fort också.
Jag har inte pratat så mycket senaste tiden. Bara nämt missfallet för min mamma (och lite kollegor av praktiska skäl - svårt att va ledsen samt att jag behövde gå till läkaren mitt på dan utan att förklara).
Mina närmsta vänner vet ju om att vi håller på mitten detta, likaså närmsta familjen. Jag upplever att de inte bryr sig så mycket gör det kommer inga frågor om hur jag mår eller hur det går. Pratar du med dina nära?