• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • halfmoon
    klariis skrev 2016-03-15 18:21:58 följande:

hej! 

Jag har en fråga till er som någon säkert kan svara på :) 

Jag gjorde min andra insemination igår Måndag, denna gång använde jag en ägglossningspruta och pergotime från dag 5 eftersom min första insemination hamnade en vecka tidigare än när jag egentligen ägglossade. Tydligen så visar mitt blodprov att jag ägglossar tidigare än vad jag gör. Därför för att vara "säkra" använde vi ägglossningspruta som jag tog lördags kväll vid 23.00. 

Jag undrar om ni får någon temphöjning? eller om den blir "försenad" ?

Om ägglossningsprutan funkade, så borde jag ägglossat igår, min temp brukar alltid gå upp dagen efter (gjort det i två år) men inte denna gång. Rädd att jag kommer ägglossa senare iallafall som förra månaden. 

tack! 

Hej!

Tyvärr kan jag inte svara på frågan. Tempar inte så jag har inte koll på hur min kropp reagerar. :) Vi har kört utan stimulering och bara kollat ägglossningen med ägglossningstest.

Men jag tänkte passa på att önska dig lycka till! :)
  • Wilja87

Hej Allihopa. 

Jag hoppar in här om jag får =)

Jag och min Sambo har försökt att få barn i 1 1/2 år utan att lyckas. Fick efter tre månaders försök på egen hand, genomgå en utredning då läkaren rekommenderade oss att skaffa barn då jag har en ikke så snäll och återkommande cellförändring. Så jag fick, barn nu eller aldrig. (Livmodern måste antaligen tas bort om cellförädringarna kommer tillbaka.)

Både testat pergotabletter och Gonal-f. Har haft mängder med otur när det kommer till läkare, överstimuleringar, ett missfall och massa annat.. men nu... äntligen, ÄNTLIGEN, får vi vår första insemination på fredag!!! Är så spänd, hoppas det tar sig!! =)

Är det någon här som bor i Malmö?

• Olidligaväntan

Jahopp, då var det tydligen dags för försök nr 2 idag.

Kom inte iväg förra månaden, strul med testerna och misstänker att jag testade för ofta då.

Den här gången hade jag gett upp hoppet igen och trodde att jag började testa för sent (använder cb dubbelindikator). Men så kom det en glad gubbe i morse. Hoppas att det går vägen nu då.

• halfmoon
    Olidligaväntan skrev 2016-03-18 11:53:33 följande:

Jahopp, då var det tydligen dags för försök nr 2 idag.

Kom inte iväg förra månaden, strul med testerna och misstänker att jag testade för ofta då.

Den här gången hade jag gett upp hoppet igen och trodde att jag började testa för sent (använder cb dubbelindikator). Men så kom det en glad gubbe i morse. Hoppas att det går vägen nu då.

Wohoo för glad gubbe! Stort lycka till!!! :)
  • halfmoon

Nu har vi fått vår kallelse till första samtalet inför ivf. 13/4 är det dags! Sen står det i kallelsen att man kan få vänta innan behandling drar igång då många par är under behandling. Men det känns bra att det händer något iaf! :)

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-19 07:24:31 följande:

Nu har vi fått vår kallelse till första samtalet inför ivf. 13/4 är det dags! Sen står det i kallelsen att man kan få vänta innan behandling drar igång då många par är under behandling. Men det känns bra att det händer något iaf! :)

Skönt!! Nu är det ändå på gång :)
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-03-22 08:48:44 följande:

Skönt!! Nu är det ändå på gång :)

Precis. Fast vi kör nog på nån insemination till nu vid nästa ägglossning. Hade gärna sluppit alla hormoner.

Hur går det för dig? Några känningar ännu? Hoppas på en fin påskpresent för dig! :)
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-22 12:49:12 följande:
    Precis. Fast vi kör nog på nån insemination till nu vid nästa ägglossning. Hade gärna sluppit alla hormoner.

Hur går det för dig? Några känningar ännu? Hoppas på en fin påskpresent för dig! :)
    Ja precis, det gör vi också nu!:)

Jadu, min mens är 1 dag försenad vilket är positivt. Annars känner jag absolut inget alls! Jag brukar ha extrema menssmärtor så jag har varit sjukskriven men nu är de typ ingen mensvärk alls kommer lite ibland men håller inte i sig. Jag springer på toa för de känns som de rinner till ibland så som de gör när mensen kommer men då är de bara rikligt med flytningar.

Vad hade du symptom när du blev gravid?
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-03-23 08:58:18 följande:

Ja precis, det gör vi också nu!:)

Jadu, min mens är 1 dag försenad vilket är positivt. Annars känner jag absolut inget alls! Jag brukar ha extrema menssmärtor så jag har varit sjukskriven men nu är de typ ingen mensvärk alls kommer lite ibland men håller inte i sig. Jag springer på toa för de känns som de rinner till ibland så som de gör när mensen kommer men då är de bara rikligt med flytningar.

Vad hade du symptom när du blev gravid?

Woho! Hoppas hoppas! När ska du testa? Håller tummarna!!!! :D

Denna gången hade jag inga symtom alls... kände verkligen ingenting utanför det vanliga och hade ju även lite blodiga flytningar några dags innan mensen skulle komma.

Förra graviditeten så började jag att må illa dagar efter inseminationen. Sen runt när jag skulle ha mens så var det som en annorlunda känsla i magen, typ spännande/molande fast annorlunda än mensvärk. Fick också ont i brösten då. Kommer ihåg att jag fick rätt rikliga vattniga flytningar några dagar efter beräknad mens också.

Jag har varit gravid en gång när jag var yngre också (oplanerat) och då hade jag stickningar vid äggstocken på ena sidan... sen fick jag världens illamående. Så då fattade jag att det inte stod rätt till.
  • boniish

Hej !

jag ska också börja med insemination och har fått pergotime och väntar på att min mens ska komma och den skulle kommit den 21-22 mars då jag har regelbunden mens men fortfarande inte kommit. Blir rasande nu för jag vill den ska komma så jag kan börja med pergotime dag 5. då jag måste ringa gyn direkt o säga att jag har fått mens så dem bokar för ultra dag 12.
    Förstår inte riktigt hur detta funkar då detta är nytt för mig och min man.
    Jag har försökt bli gravid i 2års tid och blev gravid förra sommaren men fick missfall och nu har vi fått hjälp.

Svar på tråden Insemination 2015-2016