• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • FruFilidutt

Hoppar gärna in i tråden!

Vi har försökt skaffa vårt första barn i 2 år nu utan resultat och dom hittar inga större fel mer än att jag har lite svaga egna ägglossningar, så jag tar letrozol + ovitrelle.

Gjorde tredje och sista inseminationen idag innan det blir dags för IVF. Hade två fina ägg denna omgången så snälla håll tummarna för att det tar sig denna gången!

• halfmoon
    FruFilidutt skrev 2016-04-04 14:33:10 följande:

Hoppar gärna in i tråden!

Vi har försökt skaffa vårt första barn i 2 år nu utan resultat och dom hittar inga större fel mer än att jag har lite svaga egna ägglossningar, så jag tar letrozol + ovitrelle.

Gjorde tredje och sista inseminationen idag innan det blir dags för IVF. Hade två fina ägg denna omgången så snälla håll tummarna för att det tar sig denna gången!

Välkommen!! :)

Håller tummarna och tårna att det funkar! Två fina äggblåsor är ju goda chanser! :D
  • FruFilidutt
    halfmoon skrev 2016-04-04 15:25:36 följande:

Välkommen!! :)

Håller tummarna och tårna att det funkar! Två fina äggblåsor är ju goda chanser! :D

Tack! Ja jag tycker ju det! :D
  • Niniii

Igår så va vi nere på Storkkliniken igen och gjorde en insemination!
    Vill inget annat att denna gången så går det vägen..

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-04-06 09:00:05 följande:

Igår så va vi nere på Storkkliniken igen och gjorde en insemination!

Vill inget annat att denna gången så går det vägen..

Åh! Hoppas det tar sig för er! Jag håller tummarna! Körde ni nån hormonstimulering denna gången eller har du tagit ägglossningsspruta som innan?

Jag är på cykeldag 10 idag och tänkte börja testa så smått med ägglossningstester. Tror på en glad gubbe antingen på söndag eller måndag kväll om cykeln inte blivit rubbad av missfallet. Så nån gång nästa vecka blir det förhoppningsvis insemination för min del. Och på onsdag nästa vecka har vi första tiden på rmc.
  • Charlie310

Vi har gjort två inseminationer som inte tagit sig. Pratade med kliniken förra veckan efter negativt gravtest och bestämde att vi skulle åka ner som vanligt nästa vecka när det ger utslag på ägglossningstestet. Nu ringer dom idag och säker att vi ska göra stimulerad ägglossning nästa gång istället, för att höja chanserna. Det betyder alltså att ägglossningen som kommer nästa vecka blir "bortkastad" efter som jag måste vänta till nästa mens innan jag börjar med stimuleringen.

Detta blev ju ett jäkla bakslag eftersom vi nu ställt in oss på att åka ner nästa vecka. Ska jag fråga om att få göra ett ostimulerat försök nästa gång och om det inte tar sig göra ett stimulerat? Någon spm vet hur det fungerar när man får landstingsfinansierat, visst kan man byta 6 inseminationsförsök till 3 inseminationer och 2 ivf försök?

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-04-06 13:02:40 följande:
    Åh! Hoppas det tar sig för er! Jag håller tummarna! Körde ni nån hormonstimulering denna gången eller har du tagit ägglossningsspruta som innan?

Jag är på cykeldag 10 idag och tänkte börja testa så smått med ägglossningstester. Tror på en glad gubbe antingen på söndag eller måndag kväll om cykeln inte blivit rubbad av missfallet. Så nån gång nästa vecka blir det förhoppningsvis insemination för min del. Och på onsdag nästa vecka har vi första tiden på rmc.
    Vi körde bara ägglossningsspruta . Vill inte ta mer hormoner vid insemination tror jag. Tar de vid IVF ist hade jag tänkt!

Ja men va kul :) härligt!
    Det känns skönt att göra inseminationer under tiden man väntar på ivf för då går inte tiden så sakta.
    Håller tummarna för er nu!
  • Alltannatvarupptaget

Hej!

Hoppar in i tråden jag med :) 

Hur länge har ni väntat med att testa er efter en insemination? Jag går på som nålar... fick första inseminationen i måndags... Har fått ordination att testa mig om 2.5 vecka... men jag vet inte om jag klarar det....

Hur reagerar man om man får ett negativt test, vilket nog är sannolikt eftersom det är tidigt just nu,,,. rådvill... Om man ändå kunde snabbspola dessa dagar....

Vad har ni haft för symptom? Känner väl efter lite för mkt ibland... :( men vill så gärna efter 3 år som barnlösa... :(

• klariis

hej! jag har en liten fråga.. hur många äggblåsor hade ni vid insemination? 

Jag har en stor äggblåsa på 22mm sen har jag två små på 13 som inte kommer växa till sig. Jag kommer göra insemination utan ägglossningspruta för jag alltid ägglossar själv med en stor  äggblåsa. Men läser jag success rates osv, så läser jag att det är 2-5% chans med en äggblåsa.. stämmer det? 

tack ! 

• Niniii
    klariis skrev 2016-04-14 17:56:59 följande:

hej! jag har en liten fråga.. hur många äggblåsor hade ni vid insemination? 

Jag har en stor äggblåsa på 22mm sen har jag två små på 13 som inte kommer växa till sig. Jag kommer göra insemination utan ägglossningspruta för jag alltid ägglossar själv med en stor  äggblåsa. Men läser jag success rates osv, så läser jag att det är 2-5% chans med en äggblåsa.. stämmer det? 

tack ! 

Hej!
    När ska du göra din insemination när du hade 22 mm igår?

Oj jag har aldrig hört något om de faktiskt!
    Jag brukar alltid också ha en stor.
Svar på tråden Insemination 2015-2016