• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Olidligaväntan

Suck ! 3:e försöket misslyckades det med. Nu har jag jag inget hopp kvar längre. Det kommer aldrig funka känner jag.

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-04-19 13:21:02 följande:

Ja nu skiter vi i insemination!! Ska till Linköping den 3 maj och prata om ivf!

Hur går de för er?

Lycka till på mötet imorgon Niniii! Hoppas ni får börja fort!

Vi fick börja denna månaden så ikväll har jag tagit första sprutan.
  • velicious01

Hej :) hoppar in här igen. Försökt bli gravid sen mer än 2 år. Har Hypotyreos o pco liknande symtom.

Blev gravid på 2 försöket med letrozol men fick missfall. Nu är vi redo igen :) så ska köra på 2 stimulerade insemination och sen 4 månader med bara letrozol. Remiss skickad till ivf.

Sist blev de 2 fina äb på 19 o 20 mm på dag 10, (tidig äl alltså) men fick äl på helgen, så de funkade utan insemination som vi egentligen skulle göra. Tyvärr missfall vecka 6.

Nu är de lång väntan till nästa insemination vi väljer att köra på de eftersom de tagit så lång tid o i väntan på ivf.

Så hoppas vi alla får ett fint plus nu <3 håller alla tummar o tår för oss allihop.

• Tiiffany

Hur har det gått för er tjejer? Själv gjorde jag min första inseminering förra veckan onsdag. 

• velicious01
    Tiiffany skrev 2016-05-17 09:45:47 följande:

Hur har det gått för er tjejer? Själv gjorde jag min första inseminering förra veckan onsdag. 

Hej.

Vad spännande :) då är de bara den långa eviga väntan på bim nu då...håller tummarna att ni får ett fint plus. Är de stimulerat eller provar ni utan?

Ja här går de segt. Blev gravid på andra letrozol kuren, men utan insemination för äl va på helgen. Men fick tidigt mf vecka 6, så nu väntar jag på tant röd. Ska köra på stimulerad insemination :) men de är lång väntan tror de blir först om 3-4 v vi gör insemination.
  • Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-17 09:45:47 följande:

Vi gjorde varan insemination i torsdags. Kul att följas åt!
  • Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-17 21:50:19 följande:
    Vi gjorde varan insemination i torsdags. Kul att följas åt!
    Ååh vad spännande! Håller tummarna för er :) Har du några känningar än? Jag känner ingenting :/ 
  • Tiiffany
    velicious01 skrev 2016-05-17 21:37:25 följande:
    Hej.

Vad spännande :) då är de bara den långa eviga väntan på bim nu då...håller tummarna att ni får ett fint plus. Är de stimulerat eller provar ni utan?

Ja här går de segt. Blev gravid på andra letrozol kuren, men utan insemination för äl va på helgen. Men fick tidigt mf vecka 6, så nu väntar jag på tant röd. Ska köra på stimulerad insemination :) men de är lång väntan tror de blir först om 3-4 v vi gör insemination.

Hej!

Vi körde på stimulerad. Ååh jag beklagar :( Jag har varit med om ett missfall i vecka 6 (nov 2015) och inte lyckats bli gravid därefter. En vecka kvar till BIM och jag har inga känningar alls som den månaden jag plussade. Då hade jag huvudvärk, munnen smakade konstigt en dag och jag hade ont långt ner i ryggen

Håller tummarna för er! 

• Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-18 10:49:00 följande:

Ååh vad spännande! Håller tummarna för er :) Har du några känningar än? Jag känner ingenting :/ 

3:e gången vi inseminerar, denna gång har vi använt letrozol och nu lutinus. Fått märkbart större bröst, men det kan lika väl bero på lutinusen. Försöker att inte leta symtom denna gång.. Testdagen känns sååå långt bort..
  • Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-18 12:09:53 följande:
    3:e gången vi inseminerar, denna gång har vi använt letrozol och nu lutinus. Fått märkbart större bröst, men det kan lika väl bero på lutinusen. Försöker att inte leta symtom denna gång.. Testdagen känns sååå långt bort..
    Jag har inte fått höra att man kan kombinera med lutinus. Jag fick äta letrozol i 5 dagar och sedan ta sprutan ovitrelle. ååh vill verkligen att det ska funka 
Svar på tråden Insemination 2015-2016