• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-06-10 09:46:09 följande:

Idag väntar den 4:e inseminationen. En fin äggblåsa visade ultraljudet så jag hoppas det går vägen denna gång.

I onsdags gjorde jag insemination nr 2! Hoppas det går vägen denna gång. Ägglossningen var på höger sida, vilket är bra för öppningen till äggledaren är större på höger :) Håller tummarna för oss
  • Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-06-15 21:30:22 följande:

Hur går det för dig? Några känningar än?

Den så kallade " tjejmagen" är öm och känner mig svullen. Haft lite illamående. Men skulle tro att allt bara är biverkningar av lutinus och progynon. Så less på dessa äckliga lutinustabletter.. Hur går det för dig och känningar? :)
  • Tiiffany

Låter lovande med känningar! :)

Jag är på ÄL+8, Bim-6 och känner absolut ingenting. Känns som att det inte kommer bli något nu heller :/ 

• Charlie310

Tjuvtestade idag. Negativt.. Inställd på att det inte blir något denna gång heller.. Haft ont i ländrygg och höfter vilket är vanligt för mig innan mens. Testdag på lördag. Hur går det för dig Tiiffany?

• Tiiffany

Hej! Mensen Kom som en klocka så jag får ringa o boka sista inseminationen! Så irriterande att det aldrig tar sig!!!!

• Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-06-24 09:57:08 följande:

Hej! Mensen Kom som en klocka så jag får ringa o boka sista inseminationen! Så irriterande att det aldrig tar sig!!!!

Typiskt! :( hoppas du får en ny tid snart. Vår klinik har semesterstängt juli.
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-05-02 20:45:14 följande:
    Lycka till på mötet imorgon Niniii! Hoppas ni får börja fort!

Vi fick börja denna månaden så ikväll har jag tagit första sprutan.
    Hej!!

Hur går det för dig? Har du fått något plus ännu?
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-07-12 15:18:40 följande:

Hej!!

Hur går det för dig? Har du fått något plus ännu?

Hej!! :)

Vi gjorde IVF (med sambons spermier via biopsi) i maj och jag blev gravid. Är i v 11 idag och såg senast lilla klumpen vinka till oss igår. Hoppas så att det går hela vägen denna gången, räknar ner tills vi är förbi v 12.

Hur går det för er? Har ni fått börja eller är ni i kö?
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-07-12 16:00:07 följande:
    Hej!! :)

Vi gjorde IVF (med sambons spermier via biopsi) i maj och jag blev gravid. Är i v 11 idag och såg senast lilla klumpen vinka till oss igår. Hoppas så att det går hela vägen denna gången, räknar ner tills vi är förbi v 12.

Hur går det för er? Har ni fått börja eller är ni i kö?
    Men vad roligt!! Grattis!! Håller tummar att det ska gå hela vägen denna gången.

Hur mådde du under behandlingen med alla hormoner osv?

Vi börjar om 2 veckor :)
Svar på tråden Insemination 2015-2016