• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • halfmoon

Vi var på RMC i onsdags på första mötet inför IVF och vi får börja vid nästa mens om det finns plats då.

Läkaren såg att där fanns pyttelite rester kvar i min livmoder från missfallet. Han trodde dock inte att det skulle hindra en ny graviditet. Min äggblåsa va då på 20 mm, fanns en till på 14, och han trodde det skulle bli ägglossning när som helst.

Jag har inte fått utslag på ägglossningstestet ännu så idag borde ju mina blåsor vara 24 och 18 mm stora. Kanske får glad gubbe ikväll då...

Vi funderar på att hoppa insemination denna månaden. Dels för att ägglossningen är så sen och dels för resterna som fanns kvar. Känns som att kroppen inte är helt återställd efter missfallet ännu. Och om vi nu har tur och får börja ivf i slutet av april så kanske det är det bästa.

Svårt val! Jag är ambivalent och vill bli gravid så fort som möjligt!

• halfmoon
    klariis skrev 2016-04-14 17:56:59 följande:

hej! jag har en liten fråga.. hur många äggblåsor hade ni vid insemination? 

Jag har en stor äggblåsa på 22mm sen har jag två små på 13 som inte kommer växa till sig. Jag kommer göra insemination utan ägglossningspruta för jag alltid ägglossar själv med en stor  äggblåsa. Men läser jag success rates osv, så läser jag att det är 2-5% chans med en äggblåsa.. stämmer det? 

tack ! 

Jag har bara gjort vul inför en insemination. Då hade jag två blåsor på 22 mm och 23 mm. Var ostimulerat.

Vet inte hur det varit de andra gångerna.

Som du ser i ovanstående post så hade jag två blåsor denna månaden med, fast en mindre.

Lycka till! :)
  • klariis
    Niniii skrev 2016-04-15 08:36:10 följande:

Hej!

När ska du göra din insemination när du hade 22 mm igår?

Oj jag har aldrig hört något om de faktiskt!

Jag brukar alltid också ha en stor.

Jag gjorde den några timmar efter jag skrev igår, läser mycket om äggblåsor på amerikanska sidor. Men det kanske är en annan sak, det är väldigt dyrt här med allt, så dom kanske inte tycker det är värt risken om det är lägre odds. Samtidigt tänker jag att när man försöker få barn utan extra hormoner och stimulans osv, släpper ju bara ett ägg och det funkar ju kanon för de flesta. Pratade med min läkare om det, hon försökte bara prata bort det och snacka om hur ung man är osvosv. men den som lever får se :) detta är ändå 3 inseminationen jag gör.. Men annars har jag haft 2 eller 3 äggblåsor. Så snart är det ivf om det inte fungerar!
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-04-19 08:48:07 följande:

Där kom mensen .. Igen.. För fjärde gången ..

Nä! :( Jävla skit!!
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-04-19 10:00:17 följande:
    Nä! :( Jävla skit!!
    Ja nu skiter vi i insemination!! Ska till Linköping den 3 maj och prata om ivf!

Hur går de för er?
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-04-19 13:21:02 följande:

Ja nu skiter vi i insemination!! Ska till Linköping den 3 maj och prata om ivf!

Hur går de för er?

Förstår att ni känner för att skita i det och satsa på IVF istället, är ju bättre odds. Har dem sagt nåt mer om när ni kan tänkas få börja?

Vi var ju i Malmö i förra veckan och jag ska ringa vid nästa mens så får vi se om vi får börja nu eller inte. Rätt stor risk att vi får vänta nån månad till. Man kan visst bli nekad max två gånger.

Vi gjorde aldrig nån insemination denna månaden, min ägglossning var slö och det fanns ju lite rester kvar från missfallet. Kändes inte som de bästa chanserna.

Om vi måste vänta en månad till på ivf så kör vi nog en insemination.
  • halfmoon
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-04-08 11:39:16 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden jag med :) 

Hur länge har ni väntat med att testa er efter en insemination? Jag går på som nålar... fick första inseminationen i måndags... Har fått ordination att testa mig om 2.5 vecka... men jag vet inte om jag klarar det....

Hur reagerar man om man får ett negativt test, vilket nog är sannolikt eftersom det är tidigt just nu,,,. rådvill... Om man ändå kunde snabbspola dessa dagar....

Vad har ni haft för symptom? Känner väl efter lite för mkt ibland... :( men vill så gärna efter 3 år som barnlösa... :(

Första gången testade jag efter 11 dagar, fick negativt. Andra gången kände jag på mig att jag var gravid så då började jag tidigare och fick plus äl+11. Gången efter det sket jag i att testa för vi fick så dålig tajming så jag hade nog ägglossning dagen efter inseminationen (=helt kört). Senaste gången testade jag på bim på em.

• Alltannatvarupptaget
    halfmoon skrev 2016-04-19 17:44:04 följande:
    Första gången testade jag efter 11 dagar, fick negativt. Andra gången kände jag på mig att jag var gravid så då började jag tidigare och fick plus äl+11. Gången efter det sket jag i att testa för vi fick så dålig tajming så jag hade nog ägglossning dagen efter inseminationen (=helt kört). Senaste gången testade jag på bim på em.

Hej!

Hade min testdag igår.. äl+16 och fick negativt.. :( Kunde inte hålla mig så jag testade 3 ggr under 16 dagarsperioden, alla gånger negativt...  Jag  har känt mensvärk från och till ända sedan inseminationen... Så nu är det väl bara att vänta på mensen så att man kan få påbörja försök nr 2...

• Tiiffany

Hej!

Jag hoppar in i denna tråd. Jag blev gravid i Oktober 2015 men det slutade med tidigt missfall i november (v6) Därefter var min kropp jättekonstig. Jag hade inte lika mycket flytningar som innan graviditeten, jag fick konsigt ont i vänster äggstock  3 dagar innan mens samt 3 dagar fram under mensen. Tillslut tog vi kontakt med Sophiahemmet för att undersöka och se ifall det finns cystor. Ultaljudet visade inte tecken på cystor så jag fick spola äggleden. Det visade sig att vänster äggled inte visade lika starkt kontrastljus som höger sida. Därefter fick jag genomgå hysteroskopi, vaginal operation och där konstaterades det att vid ingången till vänster äggled så hänger de lite kött eller vad man nu ska kalla det, men det ska inte påverka chansen för spermier att komma in, och inte heller för ägg att komma ut. 

Efter att ha genomgått allt detta så har jag fått tillbaka mina flytningar igen och allt känns som förr. Ändå tar det sån attans tid att lyckas. Det känns rättare sagt omöjligt :( Idag är det dags för mens men hittills har den inte tittat fram. Jag är redo iaf

Svar på tråden Insemination 2015-2016