• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-18 12:44:35 följande:

Jag har inte fått höra att man kan kombinera med lutinus. Jag fick äta letrozol i 5 dagar och sedan ta sprutan ovitrelle. ååh vill verkligen att det ska funka 

Vi körde första gången utan läkemedel, andra gången med progynon och lutinus. Håller tummarna på letrozolen, verkar ha funkat bra för vissa :)

Vi gjorde ultraljudet förra tisdagen, hade fin blåsa på 20 och nån på 10 om jag minns rätt. Gjorde av egen nyfikenhet ägglossningstest på onsdag morgon och fick positivt utslag. Ringde Falun och fick tid på torsdag morgon, var bara till å boka hotell och åka ner( har 50 mil enkel resa). Gjorde ett till test på torsdag och då fick jag inte utslag. Gjorde inseminationen ändå och tog otrivellen på kvällen då vi kom hem. Hade egentligen bokad tid i fredags. Känns lite som om dom bara chansat och ineminerat denna gång så har väl inte så höga förväntningar denna gång tyvärr...
  • Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-18 17:48:52 följande:
    Vi körde första gången utan läkemedel, andra gången med progynon och lutinus. Håller tummarna på letrozolen, verkar ha funkat bra för vissa :)

Vi gjorde ultraljudet förra tisdagen, hade fin blåsa på 20 och nån på 10 om jag minns rätt. Gjorde av egen nyfikenhet ägglossningstest på onsdag morgon och fick positivt utslag. Ringde Falun och fick tid på torsdag morgon, var bara till å boka hotell och åka ner( har 50 mil enkel resa). Gjorde ett till test på torsdag och då fick jag inte utslag. Gjorde inseminationen ändå och tog otrivellen på kvällen då vi kom hem. Hade egentligen bokad tid i fredags. Känns lite som om dom bara chansat och ineminerat denna gång så har väl inte så höga förväntningar denna gång tyvärr...

Jag gjorde ultraljudet förra måndagen och då hade jag en blåsa på 18mm och den andra var mindre. Jag tog sprutan samma kväll och fick tid förra onsdagen. Jag hade kraftiga ägglossningsvärkar onsdag morgon och kunde knappt ta ett steg utan att känna av det. Kl 11,50 gjorde jag insemineringen. Man tycker att det borde funka om man inseminerar sig i samband med ägglossning :/ 

Oroa dig inte, ägget lever upp till ett dygn så tappa inte hoppet :) 

• Olidligaväntan

Jag gjorde min 4:e insemination genom landstinget förra vecka. Jag är inställd på att det inte funkar denna gång heller. Trodde inte att det skulle bli så svårt, men vad lurad jag blivit. Jag har istället tagit sikte och ställt in mig på att få göra en ivf nästa gång. Och då kommer jag antagligen få vänta tills efter sommaren. Jag vill inte vänta längre! Samtidigt vore det kanske bra med en liten paus...

Återstår att se vilket utslag jag får först.

• FaderStork

Vet inte om tråden är enbart IVF, om den är det så ber jag om ursäkt att jag klampar in.

Ensamstående kvinnor har ju fått rätten att bli inseminerade med donatorsperma sen april i år, samtidigt är väntetiden är väldigt lång för den gruppen pga begränsningar och bristen på donatorer.

Konstigt att det knappt finns platser på nätet som sammanför donatorer och mottagare!

Enda jag hittat är en halvsuspekt betalsajt + facebookgrupp där jag är medlem.

Känner ni till fler?

• Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-19 07:45:38 följande:

Jag gjorde ultraljudet förra måndagen och då hade jag en blåsa på 18mm och den andra var mindre. Jag tog sprutan samma kväll och fick tid förra onsdagen. Jag hade kraftiga ägglossningsvärkar onsdag morgon och kunde knappt ta ett steg utan att känna av det. Kl 11,50 gjorde jag insemineringen. Man tycker att det borde funka om man inseminerar sig i samband med ägglossning :/ 

Oroa dig inte, ägget lever upp till ett dygn så tappa inte hoppet :) 

Hur går det för dig? När har du testdag? Vi har på fredag. Har bim idag, men varken känt gravsymtom eller mensvärk ännu.
  • Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-25 12:17:05 följande:
    Hur går det för dig? När har du testdag? Vi har på fredag. Har bim idag, men varken känt gravsymtom eller mensvärk ännu.
    Jag har testdag idag men har avvaktat då BIM är idag. Får jag inte mens fram till helgen så testar jag då. Har inte heller några gravsymptom eller mensvärk
  • Tiiffany

Nu kom mensen och jag väntar på samtal från sophiahemmet för en ny tid för inseminering. Hoppas ni andra plussar snart Glad

• Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-27 07:32:33 följande:

Nu kom mensen och jag väntar på samtal från sophiahemmet för en ny tid för inseminering. Hoppas ni andra plussar snart 

Men vad tråkigt... Samma lika här. På't igen!
  • Charlie310

Idag väntar den 4:e inseminationen. En fin äggblåsa visade ultraljudet så jag hoppas det går vägen denna gång.

Svar på tråden Insemination 2015-2016