• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-05-02 11:02:53 följande:

Inte jag, inte vad jag har fattat i alla fall. Men jag är ju förstagångsgravid också så jag har inte direkt väntat mig att känna nåt än på en månad eller så.

Grymt avis på er som känner rörelser dock! Vill också! :P

Ja, det är ju andra barnet för mig. Kände dock i v. 16 med dottern. Tror iofs att jag kanske kände nåt innan då också. Men rörelserna är ju så supersvaga då. Och första gången vet man inte vad man väntar på.

Tänk på vad klockan är ungefär när du börjar misstänka nåt. Mina bebbar har iaf haft inbyggd klocka och kör sina gympapass samma tid varje dag.
  • Sally Cinnamon

Jag KANSKE känner något litet pirr på kvällen när jag lägger mig, men har tyvärr moderkakan i framkant precis som förra graviditeten så det blir nog tydligare längre fram.

• lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-05-02 11:35:01 följande:

Jag KANSKE känner något litet pirr på kvällen när jag lägger mig, men har tyvärr moderkakan i framkant precis som förra graviditeten så det blir nog tydligare längre fram.

Ni är flera som skriver om pirr och vibrationer. Det kanske kan kännas så också? Spännande att se om det blir tydligare vartefter.
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-05-02 10:57:09 följande:

Iskristall och Pusheen > Grattis tjejer!! Åhh, det är så roligt att se lilla bebben. Det blir så fantastiskt verkligt då.

Tack snälla! Ja, det blev så verkligt!

Jag har som stick och hugg under skinkorna när jag rör mig. Kan knappt gå pga det ibland. Känns som att man blir helt låst typ. Oftast bara på en sida åt gången. Kan detta vara foglossning redan? Någon som vet eller varit med om samma?
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-05-02 11:12:48 följande:
    Ja, det är ju andra barnet för mig. Kände dock i v. 16 med dottern. Tror iofs att jag kanske kände nåt innan då också. Men rörelserna är ju så supersvaga då. Och första gången vet man inte vad man väntar på.
    Tänk på vad klockan är ungefär när du börjar misstänka nåt. Mina bebbar har iaf haft inbyggd klocka och kör sina gympapass samma tid varje dag. smile1.gif
    Bra tips! Jag ska tänka på det när jag börjar känna nåt. Eller ja, jag känner ju saker nu och då men är rätt säker på att det inte är bebisen. Dels sitter det sällan på helt rätt ställe och dels tror jag mer att det är tarmarna som jobbar eller nåt sånt :)
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-02 13:11:54 följande:
    Tack snälla! Ja, det blev så verkligt!

Jag har som stick och hugg under skinkorna när jag rör mig. Kan knappt gå pga det ibland. Känns som att man blir helt låst typ. Oftast bara på en sida åt gången. Kan detta vara foglossning redan? Någon som vet eller varit med om samma?
    Googla på foglossning så får du upp bilder på där fogarna sitter. Man har 2 bak och 1 fram. Smärtan kan stråla enda ner i benet.

Jag är osäker på om jag har foglossning eller om det bara är endometriosen. Får enorm kramp i ryggslutet när jag går och det kommer snabbt. Riktigt jobbigt! Läkaren trodde på endon. Han menade på att foglossning får man inte förrän i slutet. Men varken min BM eller jag höll med om det. Det kan komma tidigt för vissa.
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-05-02 14:40:43 följande:

Googla på foglossning så får du upp bilder på där fogarna sitter. Man har 2 bak och 1 fram. Smärtan kan stråla enda ner i benet.

Jag är osäker på om jag har foglossning eller om det bara är endometriosen. Får enorm kramp i ryggslutet när jag går och det kommer snabbt. Riktigt jobbigt! Läkaren trodde på endon. Han menade på att foglossning får man inte förrän i slutet. Men varken min BM eller jag höll med om det. Det kan komma tidigt för vissa.

Usch vad jobbigt för dig. Kan du få någon smärtlindring?

Kollade bilder.. Mitt kommer helt klart från de två ställena där bak!
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-02 16:40:46 följande:
    Usch vad jobbigt för dig. Kan du få någon smärtlindring?

Kollade bilder.. Mitt kommer helt klart från de två ställena där bak!
    Det enda jag får ta är alvedon. Hjälper inte så mycket. :(

Ja, jag känner också av det där och fram ibland. Man får börja tänka sig för hur man rör sig redan nu.

Min BM bad mig kontakta en sjukgymnast tidigt så kanske inte besvären blir allt för jobbiga längre fram. :)
  • Sally Cinnamon

Glömde mina seaband hemma idag, tänkte att det mest var placebo ändå men nej. Mår riktigt illa. Hu. Så jag rekommenderar dem härmed!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016