• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Eva Marie

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in. Grattis till er alla!

Jag är i vecka 6 (5+5), väntar mitt första barn. Har bf 12 nov. Jag har heller inga symtom förutom lite ömma bröst och hunger. Det gör mig lite orolig... Nästan så att man VILL må illa. Vet ni om det finns fb-grupp för oss?

• Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-18 15:19:30 följande:
    Så är det nog! Nu har jag visserligen med i bagaget att jag vet att jag kan ha en helt symptomfri graviditet ganska länge utan att något behöver vara fel, för några år sedan blev jag nämligen gravid av misstag trots p-medel och upptäckte det inte förrän jag var i vecka 12 (gjorde abort). Man såg heller inget på mig utan jag var lika smal som vanligt. Rätt skrämmande att man kan gå så länge utan ett endaste symptom.
    Vid min första graviditet var det likadant, fattade inte förrän i v 15. Var smal, gick inte upp ett enda gram och mådde som vanligt. Men det är vanligt har jag hört med första barnet
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-18 16:15:55 följande:
    Vid min första graviditet var det likadant, fattade inte förrän i v 15. Var smal, gick inte upp ett enda gram och mådde som vanligt. Men det är vanligt har jag hört med första barnet
    Min mamma har berättat att det var likadant för henne när hon väntade mig och mina syskon. Hon hade i det närmaste symptomfria graviditeter med alla tre och hon såg inte gravid ut förrän de tre sista månaderna. Min syster mådde dock väldigt illa från början under båda sina graviditeter.

Jag kan ju inte låta bli att oroa mig ändå, mest för att jag liksom inte har tiden på min sida i och med min ålder (snart 37) om det skulle bli en massa jox med MA/MF. Den smärtsamma biten vet jag att jag kan hantera om så vore fallet. Det tog sig visserligen snabbare än väntat (på fjärde försöket), men jag är helt inställd på att det ska funka nu. Min kropp och jag är redo!
  • Flurriburr
    Tussilago89 skrev 2016-03-18 14:35:20 följande:

4+6 idag och varje dag till vecka 12 känns ju helt olidligt lång! ;) 

Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18? 

Enligt min app är jag på 4+2 och har BF 22 nov. Har bokad tid hos mvc för hälsosamtal 9 april. Evighet kvar! Har nästan inga symptom alls. Lite spänd mage, kissnödig och illamående efter mat. :)
  • Haarju

Snälla hjälp mig!

Jag slutade med p-plåster den 29 januari. Mens 1-7 februari.

Testa ägglossning 12,13,14,15 och alla visa att jag ej var fertil (digitalt ägglossningstest)

BIM va 29 februari (enligt sista mensen)

Testade clearblue vanliga och digitalt negativ 1,2,3,4 mars alla visa negativt.

Testa positivt 7 mars (testkollens billiga tester) ganska svagt.

8 mars visa digitalt 2-3 veckor. Och alla graviditetstest har blivit starkare och starkare för varje dag.

Va inne på VUL igår och då sa dom bara att fostret va max v5 nu. Enligt mensen borde ja va 6+4.

Kan de varit så att ägglossningen kommit senare så jag alltså blivit befruktade senare än jag trott?

Är jätte orolig för missfall så ska lämna nytt blodprov på måndag för att se om HCG har stigit.

• Numm3r tre

Hej! Hoppar in här förvirrad och chockad men tydligen gravid.

Fick en ängel i januari i v 22 och nu på efterkontrollen ser gynekologen en ny graviditet ska tillbaka under nästa vecka för att ev kunna tidsbestämma den och se så allt fortskrider som det ska Men troligtvis bf i början av November om allt går bra.

Vi väntar fortfarande på obduktionssvaren vad som hände vår ängel men kommer troligtvis aldrig att kunna njuta av graviditeten efter allt vi varit med om.

• Malva2015
    Haarju skrev 2016-03-18 17:31:39 följande:

Snälla hjälp mig!

Testa ägglossning 12,13,14,15 och alla visa att jag ej var fertil (digitalt ägglossningstest)

8 mars visa digitalt 2-3 veckor. Och alla graviditetstest har blivit starkare och starkare för varje dag.

Va inne på VUL igår och då sa dom bara att fostret va max v5 nu. Enligt mensen borde ja va 6+4.

Kan de varit så att ägglossningen kommit senare så jag alltså blivit befruktade senare än jag trott?

Är jätte orolig för missfall så ska lämna nytt blodprov på måndag för att se om HCG har stigit.

Usch vad svårt .
    För det första , foster kan växa olika fort i början. De kan komma ikapp! Och man kan tro att ägget fäster vid ägglossning men ägget kan fästa ganska sent och så kan deras beräkning stämma .

Jag var med om samma sak men senare . Jag var i V8 och jag var helt hundra. Gyn sa v 6 Max . Det blev ett MA så småningom .

MEN jag tycker det är lite väl tidigt att avgöra i v 5-6. Försök att ta det lugnt och se om den vuxit till nästa vul . Hoppas för dig
  • Bell13

Snälla hjälp mig!

Jag vill inte skrämma dig men om det inte är av förväntad storlek för förväntad vecka kanske det håller på att stanna av det hände mig för två år sedan. Jag var på vul och fick höra att fostret var 3 mm för litet. De första veckorna så växer det oerhört fort. Ska du vara i v 7 borde ni sett hjärtat idag med. Håller tumme för att jag har fel och att allt ser bra ut nästa gång.
  • vanjastina

Snälla hjälp mig!

Jag tror helt klart att du haft ägglossning senare än vad du tror, därmed blir det fel att räkna från mensens första dag :)
  • Emmissara
    Eva Marie skrev 2016-03-18 15:42:08 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in. Grattis till er alla!

Jag är i vecka 6 (5+5), väntar mitt första barn. Har bf 12 nov. Jag har heller inga symtom förutom lite ömma bröst och hunger. Det gör mig lite orolig... Nästan så att man VILL må illa. Vet ni om det finns fb-grupp för oss?

Hej :) är beräknat en dag före dig :D 

aa det finns en fb grupp, Skicka din mail som du använder till fb i ett PM så kan ja försöka lägga till dig :)
Svar på tråden BF november 2016