• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-19 16:22:56 följande:

Jag vet med säkerhet att min ägglossning var den 1 mars och för att få det rätt enl kliniken skulle jag räkna 14 dagar bakåt. Dvs sista mensen 16 feb.

Är det för att man har olika Luteus(heter det så?) faser?

Jag googlade "beräkna förlossningsdatum" och utgick från ÄL som var 29 februari. Fick olika datum på alla tre sidor som jag testade detta på (20 nov, 21 nov samt 23 nov) även om jag enligt alla var i v 4+5 :p så det kanske beror på vilken app/hemsida man använder helt enkelt, de tycks räkna fram resultatet olika.
  • vemorkarvänta
    Flurriburr skrev 2016-03-19 13:21:40 följande:

Haha! Intressant är det. Och spännande när man inte har en aning om vad som händer! Har ingen å prata med, min sambo vet lika lite som jag å vi väljer att inte berätta för någon ännu :)

Ja det som jag är mest nyfiken på är att jag vill veta lite mer exakt vilken vecka jag är i :), har lite kort cykel så jag tror mina appar säger olika beroende på hur dom räknat. Vi har inte sagt det till någon heller, men vi misstänker att vi kommer vilja säga det till NÅGON innan det gått 12 veckor (vi hade tänkt ha det som gräns annars). Är ju redan en plåga att hålla det hemligt, ha ha
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-19 13:27:34 följande:

Själv håller jag på att bli tokig eftersom jag inte ens har pojkvännen att prata med ännu (han kommer hit i början på nästa vecka och jag vägrar berätta en sån här sak över telefon).

Ja det förstår jag! Jag höll det hemligt för sambon två dagar, då jag ville göra det lite speciellt. Hade köpt boken "Grattis, du ska bli pappa" och ett par bodysar som jag slagit in i en låda. Han trodde jag skoja först å sen grät han :') hoppas du får en bra reaktion iallafall, bara hålla ut fram tills dess! :)
  • Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-19 20:12:29 följande:

Ja det som jag är mest nyfiken på är att jag vill veta lite mer exakt vilken vecka jag är i :), har lite kort cykel så jag tror mina appar säger olika beroende på hur dom räknat. Vi har inte sagt det till någon heller, men vi misstänker att vi kommer vilja säga det till NÅGON innan det gått 12 veckor (vi hade tänkt ha det som gräns annars). Är ju redan en plåga att hålla det hemligt, ha ha

Ja, men visst! Hade oxå velat veta exakt och få ett slutdatum :) mina appar säger BF runt 20-22 nov. v 12 har vi oxå satt som gräns att innan dess berättar vi intr, ifall det skulle skita sej. Men det är svårt att dölja lyckan! Kommer nog behöva berätta för chefen på jobbet innan iaf :p kroppsligt arbete i matvarubutik...
  • vemorkarvänta
    Flurriburr skrev 2016-03-19 21:39:32 följande:

Ja, men visst! Hade oxå velat veta exakt och få ett slutdatum :) mina appar säger BF runt 20-22 nov. v 12 har vi oxå satt som gräns att innan dess berättar vi intr, ifall det skulle skita sej. Men det är svårt att dölja lyckan! Kommer nog behöva berätta för chefen på jobbet innan iaf :p kroppsligt arbete i matvarubutik...

Mina appar säger 23-24 november :). Min chef vet redan att vi går igenom en utredning för ofrivillig barnlöshet, så hon blir nog mest glad när jag berättar det här :), men det blir nog efte vecka 12, det kan väl börja bli svårt att dölja då kanske ????. Jag jobbar kommunen och mest på kontor så jag tror jag kommer kunna jobba ganska länge ????
  • Kärlekövervinnerallt
    vanjastina skrev 2016-03-19 16:25:34 följande:

Jag googlade "beräkna förlossningsdatum" och utgick från ÄL som var 29 februari. Fick olika datum på alla tre sidor som jag testade detta på (20 nov, 21 nov samt 23 nov) även om jag enligt alla var i v 4+5 :p så det kanske beror på vilken app/hemsida man använder helt enkelt, de tycks räkna fram resultatet olika.

Är säkert så. Har fått samma på de 3 jag testat ;) men finns massor med olika appar
  • RapidAngel
    Tildakmaria skrev 2016-03-19 12:32:28 följande:

Hej och grattis alla!

Jag plussa igår, är idag 5+2 väntad födsel 16/11. Min första graviditet. Det ända jag känner av än så länge är att jag går ofta och kissar och mina bröst har nog blivit en aning större. Ringde bm direkt efter det positiva beskedet och fick en tid den 30/3.

Packade in testet i ett paket och gav min sambo igår när han kom hem från jobbet. ???? Han har varit förkyld och tjatat om en ny temp, så han skratta när han fick paketet och va säker på att jag köpt en temp och packat in. När han såg testet så fick han tänka lite sen förstod han och blev jätte glad.

Ringde till min chef och berättade idag. Jag kör lastbil och är den ända anställda så jag tyckte att det va rättvist att han fick veta så fort som möjligt. Kan ju bli missfall och då är det också skönt att chefen redan vet. Han tog det positivt.

För övrigt är det inget som vet. Tänkte vänta till efter besök hos bm innan våra familjer får veta.

Hej! SUPERGRATTIS! Va kul!! Hoppas du mår bra än så länge:)

Va länge du höll dig innan du testade när du redan är i 5+2, imponerande! Vad har du för symptom?

Så coolt att du berättade det för chefen först. Jag är i samma sits, är den ende anställda på företaget men tyvärr misstänker jag att det nog Inte kommer gå lika bra med avslöjandet för mig som för dig...tänkte dock berätta för mamma först, nu på tisdag, och för cheferna efter påsk. Då bör jag vara i typ 8+0. Har du några tips?:)

Hur gammal är du och var bor du?:)
  • Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-19 21:50:48 följande:

Mina appar säger 23-24 november :). Min chef vet redan att vi går igenom en utredning för ofrivillig barnlöshet, så hon blir nog mest glad när jag berättar det här :), men det blir nog efte vecka 12, det kan väl börja bli svårt att dölja då kanske ????. Jag jobbar kommunen och mest på kontor så jag tror jag kommer kunna jobba ganska länge ????

Vad skönt! Ja kontorsjobb är ju lite lugnare så borde nog gå bra. Jag jobbar bara extra så jag lär jobba så länge som möjligt innan för å få in pengar :/

Ja på vissa börjar det väl synas runt v12. Jag har redan lite mage (ser redan gravid ut med den mage jag har -.-) så här är det inga problem! :p
  • Bell13

Gjorde ett digitalt precis men fick fortfarande 2-3 veckor och är nu jätteledsen. Har googlat och förstått att det finns felmarginal men är ändå väldigt orolig

• Sajocawa
    Bell13 skrev 2016-03-20 05:42:27 följande:

Gjorde ett digitalt precis men fick fortfarande 2-3 veckor och är nu jätteledsen. Har googlat och förstått att det finns felmarginal men är ändå väldigt orolig

Vilken dag är du på? Du är väl bara i vecka 5 som jag har jag för mig? Tänk på att 2-3 veckor är just 3 veckor OCKSÅ.. Det är ju som sagt därför det är 1-2 veckor, 2-3 veckor och 3+ för att för att det ska finnas lite marginal, den kan ju inte räkna exakt exakt exakt på dagen. Ta ett nytt när du passerat 6+0 typ :)
Svar på tråden BF november 2016