Tildakmaria skrev 2016-03-19 12:32:28 följande:
Hej och grattis alla!
Jag plussa igår, är idag 5+2 väntad födsel 16/11. Min första graviditet. Det ända jag känner av än så länge är att jag går ofta och kissar och mina bröst har nog blivit en aning större. Ringde bm direkt efter det positiva beskedet och fick en tid den 30/3.
Packade in testet i ett paket och gav min sambo igår när han kom hem från jobbet. ???? Han har varit förkyld och tjatat om en ny temp, så han skratta när han fick paketet och va säker på att jag köpt en temp och packat in. När han såg testet så fick han tänka lite sen förstod han och blev jätte glad.
Ringde till min chef och berättade idag. Jag kör lastbil och är den ända anställda så jag tyckte att det va rättvist att han fick veta så fort som möjligt. Kan ju bli missfall och då är det också skönt att chefen redan vet. Han tog det positivt.
För övrigt är det inget som vet. Tänkte vänta till efter besök hos bm innan våra familjer får veta.
Hej! SUPERGRATTIS! Va kul!! Hoppas du mår bra än så länge:)
Va länge du höll dig innan du testade när du redan är i 5+2, imponerande! Vad har du för symptom?
Så coolt att du berättade det för chefen först. Jag är i samma sits, är den ende anställda på företaget men tyvärr misstänker jag att det nog Inte kommer gå lika bra med avslöjandet för mig som för dig...tänkte dock berätta för mamma först, nu på tisdag, och för cheferna efter påsk. Då bör jag vara i typ 8+0. Har du några tips?:)
Hur gammal är du och var bor du?:)